• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81

Jag har en ordentlig kula, men när jag sitter ner är det som en bulldeg på magen :(

Såhär såg jag ut igår, v.14+2

• tovemaja
    laila88 skrev 2014-09-20 23:48:01 följande:
    Det är nog ingen fara, då man är gravid har man ju sköra slemhinnor :) Speciellt att det kom efter sexet gör att det får mig att tänka "De är lugnt!!" :)

Men jag kollar trosorna varje dag typ, oron finns där såklart. Och är du orolig kontakta gyn imorn, eller måndag :) Men jag tror det bara är sköra slemhinnor!
    LillLouise84 skrev 2014-09-21 07:29:48 följande:
    Jag hade några blödningar med första barnet och ringde bm, hennes första fråga var om det var i samband med sex. Om det var i samband med sex så var det bara att avvakta. För det var så vanligt att det blev en blödning då, just som föregående säger sköra slemhinnor. Blödning utan att man haft sex så blir bm mer orolig.
    tack för era lugnande ord. Fattar inte att man ska oroa sig så! Jag VET ju att det har med sexet att göra, att det är sköra slemhinnor. men huvudet funkar inte rationellt nu....

LillLouise, vilka veckor fick du dina blödningar i?

• Kpax
    snö 81 skrev 2014-09-21 10:10:15 följande:

Jag har en ordentlig kula, men när jag sitter ner är det som en bulldeg på magen :(

Såhär såg jag ut igår, v.14+2

Jättefin! Jag kanske inte ser SÅ himla annorlunda ut, om jag försöker vara objektiv. Det kanske är mest det att jag vet att det är mjukt, och att jag kan dra in magen minus bilringen.

Kan du dra in din mage?
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2014-09-21 10:49:47 följande:

tack för era lugnande ord. Fattar inte att man ska oroa sig så! Jag VET ju att det har med sexet att göra, att det är sköra slemhinnor. men huvudet funkar inte rationellt nu....

LillLouise, vilka veckor fick du dina blödningar i?

Jag hade några små blödningar efter sex under de typ tre första månaderna. Sen hade jag en blödning bara ändå i v 15 efter att tagit i och slitit fel på jobbet, då fick jag åka på gyn. Men det enda de såg då var att moderkakan låg kant i kant med "utgången" och antagligen hade det lossnat en liten smula. Sen åkte jag på en rejäl blödning någon vecka innan bf, men de hittade inget då heller.
  • sommarstad

Jag hoppar in här om det är okej? Har läst i tråden men inte skrivit något ännu så det är väl dags nu :)

Jag är gravid i vecka 17 (16+5) och är beräknad till 2 mars. Vi har varit på KUB som gav låga siffror så nu inväntar nu på RUL som är 9 oktober. Jag är 27 år och maken är 28 år och det är vårt första barn. Det är faktiskt en "smekmånadbebis" för vi gifte nämligen i början av juni och i början av juli så blev plus på stickan. Glad Även om vi hade försökt några månader blev jag faktiskt väldigt förvånad för jag trodde det skulle ta längre tid att bli gravid. Men det var den bästa tänkbara bröllopspresenten Hjärta

Jag håller fortfarande graviditeten hemligt på jobbet då jag hoppas att kunna få ändrad anställning (från bemanningsföretag till att bli anställd av uppdragsgivaren): Borde redan ha fått svar men det har dragit ut på tiden så förhoppningsvis ska jag få svar kommande vecka hur det blir med anställningeni kommande vecka. Men magen syns redan så den är svår att dölja på jobbet. När jag skulle berätta för min farmor hann jag inte ens säga nåt innan hon sa direkt att "jag vet, det syns på din mage" men än så länge verkar ingen misstänka något på jobbet. Planerar att berätta efter RUL eftersom då borde det vara klart efter anställningen annars berättar jag efter bröllopsresan som är lite senare i oktober. 

• snö 81
    Kpax skrev 2014-09-21 11:02:39 följande:
    Jättefin! Jag kanske inte ser SÅ himla annorlunda ut, om jag försöker vara objektiv. Det kanske är mest det att jag vet att det är mjukt, och att jag kan dra in magen minus bilringen.

Kan du dra in din mage?
    Nja, nä det är svårt att dra in den. Min livmoder når redan upp till naveln så det är svårt att dra in det :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-09-21 12:23:26 följande:

Nja, nä det är svårt att dra in den. Min livmoder når redan upp till naveln så det är svårt att dra in det :)

Äsch då, jag kan som sagt dra in min nästan helt.

Får väl helt enkelt vänta till RUL innan jag får veta om allt är normalt :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-09-21 12:26:47 följande:

Men väntar du första?

Jag väntar ju mitt andra så min livmoder har ju vuxit snabbare denna gången.
  • Villhaenbebbe
    Kpax skrev 2014-09-21 12:26:47 följande:

Jag kan ju flika in med att jag kan också dra in min mage helt.. Och känner ingen livmoder hut mycket jag är trycker!

Så jag tror faktiskt varken du eller jag ska oroa oss i onödan :) :) jag tror nog allt är okej ändå?
  • laila88

Jag kan inte känna någon livmoder heller?! Jag fattar inte ens hur man gör eller hur det ska kännas? Haha. Känns lovande att jag känner mig så lost då min stora dröm är att bli barnmorska!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?