• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-09-21 23:29:23 följande:

Äh, jag tycker vi skyller på det ändå.

Jag köpte mina första gravidkläder idag - ett par (för korta) leggings från hm. Gjorde en upptäckt - alla mammabyxor där är gjorda för medellånga kvinnor. Jag är 177 cm med väldigt långa ben - inte hm Mama style. Det verkar bli strumpbyxor och kjol i ett halvår. Inte ens XL var långt nog, men definitivt på tok för brett. Någon som har tips på långa gravidbyxor???

Fan, då lär jag också få problem. Om jag inte växt ikapp på bredden nu för tiden. Är 169 med ben som tydligen är längre än standard (men fan var mycket bättre kedjorna blivit senaste 15 åren! ).
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-09-22 16:23:29 följande:

Är det någon mer än jag som har liksom fått finnliknande pippler på baksidan av låren? Känns inte direkt fräscht men jag duschar ju regelbundet så det kan inte vara att jag är smutsig?! Det är väl hormonerna i kroppen som bråkar antar jag ?

Låter som hormoner ja. Själv har jag fått några finnar på framsidan av låret och min hy i ansiktet har blivit betydligt sämre.
  • Mimipig
    Kurona skrev 2014-09-21 23:43:11 följande:
    Mamalicious har sjukt bra mammakläder och mammajeans, jag är också 177 lång och har långa ben, deras är mycket längre än h&ms har provat båda :)
    Underbart! Tack för tipset!
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-09-21 23:34:14 följande:

Jag ser ut ungefär likadant. Kan inte dra in magen särskilt, allt känns utom kontroll liksom. Hur vet du att livmodern går hemma vägen upp till naveln? Kan man känna sånt utanpå? Trix och knep tack!

Det var nog en annan tjej som visste att hennes livmoder går upp till naveln, jag minns inte vem det var, men hon har haft UL och läkaren hade sagt det till henne.

Om man börjar trycka och känna precis vid blygdbenet och sakta rör sig uppåt mot naveln ska man visst kunna känna en kant där livmodern slutar. Jag är i v 17, och jag tror det stod i min app att livmodern skulle nå halvvägs mellan blygdben och navel.

Men jag vet inte, jag tycker det är svårt att känna, och jag blir nästan lite illamående av att trycka.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-09-22 17:07:08 följande:
    Fan, då lär jag också få problem. Om jag inte växt ikapp på bredden nu för tiden. Är 169 med ben som tydligen är längre än standard (men fan var mycket bättre kedjorna blivit senaste 15 åren! ).
    Verkligen! Jag fick en flashback till högstadiet då de enda byxor som var långa nog var jeans med 36" i benlängden, det var bara Crocker och Levis som tillverkade dem för tjejer då.

Men jag har inte kollat på fler ställen än hm så än finns det hopp.

Btw - ang viktsnacket - jag har gått upp 4 kg 5v 15 idag) men stått ganska still i tre v. Mamma gick bara upp 10. Jag "slå" henne.
  • Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-09-22 17:11:08 följande:
    Låter som hormoner ja. Själv har jag fått några finnar på framsidan av låret och min hy i ansiktet har blivit betydligt sämre.
    Jag har fått två värkande inombordare i ansiktet över natten! Och knottror på bröstet. Det kan iofs vara chokladrelaterat.
  • Mimipig

Jag öser på här med funderingar:

1. Jag tror mig börja ana en hormonlinje på magen, en linea negra, från muffen och knappt halvvägs upp mot naveln. Någon mer?

2. Jag dras med en långkörare till förkylning: tre v med snor, slem och host. I natt blev det värre. Det stämde verkligen att gravida har sämre immunförsvar på mig. Jag är nästan aldrig sjuk annars. Hur länge kan det hänga i??? Husmorstips?

• LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-22 17:07:08 följande:

Jag är också 169 med långa ben men för mig passar hms byxor jättebra. Däremot så är de inte särskilt hållbara. Jag jobbar utomhus, sliter och släpar på saker hela dagarna och då räcker ett par jeans i två månader sedan är de helt trasiga. För jobbar byxorna har jag inte en chans att få på mig och gummiband i midjan gör att de sitter för dåligt när jag rör mig
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2014-09-22 17:31:33 följande:

Jag öser på här med funderingar:

1. Jag tror mig börja ana en hormonlinje på magen, en linea negra, från muffen och knappt halvvägs upp mot naveln. Någon mer?

2. Jag dras med en långkörare till förkylning: tre v med snor, slem och host. I natt blev det värre. Det stämde verkligen att gravida har sämre immunförsvar på mig. Jag är nästan aldrig sjuk annars. Hur länge kan det hänga i??? Husmorstips?

Jag har ingen hormonlinje på magen. Finns nåt skrock om att linjen talar om vad det blir för kön, har jag för mig. 

Ang förskylningen så påstår min pappa att skölja näsan med saltvatten ska vara bra. Alltså hälla i ena näsborren så det rinner ut i den andra. Jag brukar vara för lat att använda det sättet utan tar alltid till nässpray. Men det ska man ju undvika som gravid så då kanske det är ett bra sätt? 
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-09-22 17:35:09 följande:

Jag är också 169 med långa ben men för mig passar hms byxor jättebra. Däremot så är de inte särskilt hållbara. Jag jobbar utomhus, sliter och släpar på saker hela dagarna och då räcker ett par jeans i två månader sedan är de helt trasiga. För jobbar byxorna har jag inte en chans att få på mig och gummiband i midjan gör att de sitter för dåligt när jag rör mig

Hoppas de passar mig också då! Jag tänker köpa ett par att ha på jobbet, nu har jag vanliga jobbyxorna med gummisnodd, men för det första får jag ju inte igen gylfen, och för det andra sitter de inte bra när jag rör mig mycket.

Hållbarheten är jag inte så orolig för, det är redan nu jobbigt att lyfta och böja sig, så jag kommer inte kräla runt och grovjobba så värst.

Men jag tänkte skjuta på klädbytet så länge jag kan. Jag har UL 3/10, och; innan dess vill jag inte outa. Helst skjuter jag på det tills någon gissar också, men vi får se om jag står ut med byxorna så länge.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?