• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig
    Lilla W skrev 2014-09-23 12:50:35 följande:

Äh dom kunde inte sticka idag, moderkakan sitter lite knepigt till så det blir att vänta på fostervattensprov om 3 veckor... Känns ju jobbigt att vänta, men läkaren betonade att han inte tycker att det är så bråttom iom att risken är såpass låg att nåt är fel, han lugnade oss o va jättebra! Men men forts följer då...

Trist med väntan, men var inte orolig. 1/140 är ändå väldigt liten risk. Och det var väldigt skönt att få ett helt pålitligt svar efter provet. Vad jag förstår är mkp och fvp lika tillförlitligt.
  • Mimipig

Jag har RUL 28/10, är i v 15 nu och har bf 22 mars.

Hur ser ni på att posta graviditeten på fb etc? Jag vill inte alls göra det utan hålla detta "privat", vilket jag ju fattar kommer att bli ohållbart, det lär ju inte undgå någon när jag är i v 30 att jag är gravid, men jag tycker ändå att det känns för intimt för att skylta med.

• matildam
    Mimipig skrev 2014-09-23 20:06:13 följande:

Hur ser ni på att posta graviditeten på fb etc? Jag vill inte alls göra det utan hålla detta "privat", vilket jag ju fattar kommer att bli ohållbart, det lär ju inte undgå någon när jag är i v 30 att jag är gravid, men jag tycker ändå att det känns för intimt för att skylta med.

Håller med! Jag tycker det är roligt att följa andras graviditeter på instagram, bloggar osv, men skulle aldrig posta något på fb om det själv. Varför skulle jag det? De som jag vill ska veta får ju veta personligen. Eventuellt att jag lägger ut någon bild låååångt fram på instagram, där är jag privat och har koll på mina följare. 

Ursäkta om jag trampar på någons tår nu, men jag tycker att det är otroligt korkat och pinsamt att lägga ut en magbild i v6 och skylta med det över alla sociala medier. Skaffar du detta barn för dig själv eller för att få likes? 

• Kpax
    Lejonhierta skrev 2014-09-23 13:11:10 följande:

Kan varit jag, förra söndagen på gynakuten konstaterade läkaren att min livmoder är i höjd med naveln och således är den 5-6 veckor större än vad min graviditet är gången. Har ju gjort ivf dessutom, så vi vet ju exakt hur långt gången jag är. Storleken kan bero på tvillingarna trots att den ena är död..

Ja, det var du ja! Visst var det så att båda fostersäckarna fortsatte växa trots att bara det ena tvillingen lever? Vet du isf hur länge den fortsätter växa?

Usch vad jobbigt med blödningarna :(
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-09-23 20:06:13 följande:

Med dottern gick vi ut på fb med graviditeten i vecka 21 efter RUL, jag tycker själv att det är roligt att få höra om andras graviditeter via fb eller Instagram och antar att många är som jag . Men klart att ni inte behöver lägga upp något alls där om ni inte vill. Det är ju bara att inte lägga upp några bilder på dig själv eller skriva något om det i statusraden. På så vis får ju ingen reda på det
  • Teresiat

Alla är ju olika :) Jag la ut på Facebook vid v 15. Då hade vi fått se bäbisen två gånger på ul.. Chefen och jobbet fick veta v 14 då vi skulle på en festlig weekend och konferens... Tycker det är härligt när graviditeten blir mer verklig, och på något sätt blir det väldigt verkligt när alla andra vet att man bär på ett litet barn. + att det är ganska skönt så vänner och bekanta kan vara förestående för varför man har varit lite off i sommar..

• Kpax

Jag vägde mig i morse och har gått upp 5kg. Jahapp, bra där. Lär väl sluta på +30 kg.

Viktminskningstråd till våren? ;)

• LillLouise84

O

matildam skrev 2014-09-23 20:11:56 följande:

Håller med! Jag tycker det är roligt att följa andras graviditeter på instagram, bloggar osv, men skulle aldrig posta något på fb om det själv. Varför skulle jag det? De som jag vill ska veta får ju veta personligen. Eventuellt att jag lägger ut någon bild låååångt fram på instagram, där är jag privat och har koll på mina följare. 

Ursäkta om jag trampar på någons tår nu, men jag tycker att det är otroligt korkat och pinsamt att lägga ut en magbild i v6 och skylta med det över alla sociala medier. Skaffar du detta barn för dig själv eller för att få likes? 

Skönt att jag inte är ensam om att inte posta allt på fb. En gammal klasskompis till mig lägger ut minst en nakenbild i vecka under sina graviditeter, okej om man visar att magen växt men varför visa helt naken men hänga lite hår för tuttarna.

Det här är mitt andra barn och när jag fick första så var det en kompis som skrev på fb och undrade när det var dags, så några som inte visste fick reda på då. Sen la jag ut en bild på nyfödd dotter och skrev "idag kom äntligen vår *****". Rätt många som kommenterade att "oj har du fått barn"
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2014-09-23 19:58:13 följande:

Sätt ner foten! Vi duktiga flickor får inget för att vara medgörliga, jag har upptäckt att de som ryter ifrån får fler fördelar och det snabbare. De har förhalat länge nog nu.

Har försökt. Även bemanningsföretaget är på dem om svar och mina kollegor. Ingen får ett ordentligt svar. Ska försöka med närmsta chef i morgon igen. Tyvärr har jag noll i förtroende för personen i fråga. Och nästa chef verkar inte tycka inte det är dennes jobb. :/ De ger mig dock antydningar att jag ska bli anställd men det anser inte jag räcker utan jag vill ha på papper.
  • JhjärtaK

Idag berättade jag för min uppdragsgivare att jag är gravid och med två dessutom och han blev jätteglad . Mitt uppdrag sträcker sig egentligen bara till mitten av januari men han sa att de ville ha kvar mig så länge det bara går vilket var väldigt roligt att höra såklart.

Imorgon är det ett nytt UL men tyvärr kan inte maken gå med då han måste vabba med dottern. Tråkigt men jag får tigga till mig lite nya bilder åt honom och jag hoppas att allt ser bra ut fortfarande såklart men det borde det ju göra.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?