• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kurona

Kul med några yngre här :) Jag är ju 22 år och väntar barn nummer två :) fick sonen när jag var 20 :)

Tussludd: Man känner sig lätt som en elefant fastän man kanske tillochmed gått ner. Jag vågar inte heller vågen. 

• matildam
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-23 15:24:39 följande:
    Såg nu också att ditt användanamn är matildam, så antar att du också heter Matilda.. sjukt :D haha..

Fast så får man inte känna (men jag förstår att man gör det), du ska få en bebis och jag är säker på att ingen kommer känna att du sviker dom :) 
    Det där löser sig! Jag vet dock många som väntar till efter UL med att berätta, så det är absolut inte fräckt tycker jag :) 
    Det stämmer bra det! :) 

Jag väntar med att berätta ett tag till iallafall. Hur långt gången är du och när har du bf? Jag har det kring 21/3 men det lär garanterat ändras efter ultraljudet. 

Förresten! Jag har nästan bara hört skräckhistorier om barnmorskor! Min är hur trevlig och gullig och rolig som helst, vi har ju kul när vi träffas! Jag svär ganska mycket överlag när jag pratar (typ "så jävla kul, fan vad bra") och min sambo tyckte att jag skulle tänka på det. Lite gulligt, han trodde att bm skulle ringa soc och ta ifrån oss bebisen. Haha. Ja jävlar asså, om det var så. 
  • irissiri
    Lilla W skrev 2014-09-23 12:50:35 följande:

Äh dom kunde inte sticka idag, moderkakan sitter lite knepigt till så det blir att vänta på fostervattensprov om 3 veckor... Känns ju jobbigt att vänta, men läkaren betonade att han inte tycker att det är så bråttom iom att risken är såpass låg att nåt är fel, han lugnade oss o va jättebra! Men men forts följer då...

Varför gör du moderkaksprov? Hög risk vud kub?
  • sommarstad

Gällande jobb och berätta så verkar aldrig min uppdragsgivare kunna ge nåt svar om jag blir anställd av dem eller inte. (anställd via bemanningsföretag). I går sa min avdelningschef att jag skulle få veta på eftermiddagen men inte ett ord. Saken är att mina kollegor (alla med fastanställning, då det bara är jag som är inhyrd) tröttna på att varken jag eller dom får veta hur det ska bli och frågade vår närmsta chef hur det skulle bli med mig. Men då svarade de att jag skulle få svar under veckan. Så sa de för tre veckor sedan också. Jag vill ju berätta på jobbet men vill ha klart med allt först. 

• linnea20
    matildam skrev 2014-09-23 14:52:41 följande:

Hej! Jag är i v 14 eller 15, beroende på hur jag räknar min menscykel. Jag har aldrig haft min mens exakt på pricken samma datum varje månad, så jag förlängde den till 38dagar när jag räknade ut bf. Jag har mått lite illa i början, framförallt i augusti då jag inte ens visste att jag var gravid, men nu har det avtagit.

Konstigt nog har jag blivit snällare mot sambon? Ska man inte bli lättirriterad och sur? Är väldigt förstående och hakar inte upp mig på småsaker - kan det bero på att jag uppskattar honom på ett helt annat sätt nu när jag ser vad han är redo att ta på sig för ansvar? Och inser hur mycket jag älskar honom? Kanske! Fast däremot har jag väldigt nära till tårar jämt.

Jag har alltid haft lågt blodtryck och det känns av nu, stod och jobbade tidigare idag då det svartnade för ögonen och jag höll på att svimma. Tur att jag kunde gå ifrån en stund! 

Jag har tid för ultraljud 17/10. Jag är 21 år gammal, kommer hinna fylla 22 innan mars. Bor i Umeå.

Har ni berättat på jobbet? Jag funderar på att vänta till efter ultraljudet, är det fräckt? Jag jobbar inte så ofta med min chef och min bästa kollega har jag redan berättat för.

Hej! Jag är gravid i vecka 17(16+2) och tänkte som du vänta tills efter rul med att berätta på jobbet. Men nu har mina kollegor börjat fråga om jag är gravid, så det gick ju inte så bra. :) Är lika gammal som dig, är det första barnet? :)
  • Villhaenbebbe
    matildam skrev 2014-09-23 16:48:52 följande:

Det stämmer bra det! :) 

Jag väntar med att berätta ett tag till iallafall. Hur långt gången är du och när har du bf? Jag har det kring 21/3 men det lär garanterat ändras efter ultraljudet. 

Förresten! Jag har nästan bara hört skräckhistorier om barnmorskor! Min är hur trevlig och gullig och rolig som helst, vi har ju kul när vi träffas! Jag svär ganska mycket överlag när jag pratar (typ "så jävla kul, fan vad bra") och min sambo tyckte att jag skulle tänka på det. Lite gulligt, han trodde att bm skulle ringa soc och ta ifrån oss bebisen. Haha. Ja jävlar asså, om det var så. 

Jag går in i vecka 15 på torsdag, har bf 25 mars. Är säker på att det stämmer ganska bra då jag vet när jag hade ÄL. Enligt min BM så är bf 15 mars baserat på mensen.

Haha jag gilla också min BM, hon är ung, max 30! Hon verkar än så länge supertrevlig :)
  • Lilla W

@irissiri Japp vi fick 1/140 för downs syndrom på KUB, främst pga av en ngt bred nackspalt. Men nu får vi vänta på fostervattensprov ist.

• matildam
    linnea20 skrev 2014-09-23 17:45:22 följande:
    Hej! Jag är gravid i vecka 17(16+2) och tänkte som du vänta tills efter rul med att berätta på jobbet. Men nu har mina kollegor börjat fråga om jag är gravid, så det gick ju inte så bra. :) Är lika gammal som dig, är det första barnet? :)
    Hallå! Kul! Haha, jag har än så länge inte behövt bli tillfrågad eftersom att min lilla bula kommer och går och syns för det mesta inte. Det syntes mycket mer för två veckor sedan än vad det gör nu. 

Jaa, det blir vårat första barn! Inte alls planerat heller, vi hade bara tur helt enkelt. Jag är väl 14+2, men jag har aldrig riktigt fattat hur det där räknas. 
  • matildam
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-23 17:50:19 följande:
    Jag går in i vecka 15 på torsdag, har bf 25 mars. Är säker på att det stämmer ganska bra då jag vet när jag hade ÄL. Enligt min BM så är bf 15 mars baserat på mensen.

Haha jag gilla också min BM, hon är ung, max 30! Hon verkar än så länge supertrevlig :)
    Okej! Då är vi väldigt lika! Graviditeten var planerad antar jag då? 

Har du också blivit glömsk? Jag är så jävla glömsk nu!! Har minne som en guldfisk och det är råpinsamt framförallt inför chefen, när jag har lovat att göra vissa saker och sedan glömt det på kvällen. Usch!

Jag har bara spytt en gång under min graviditet, och det var för några veckor sedan när jag skulle diska ur en skål med vitlöksås efter middagen. Kände lukten, sprang ut i vardagsrummet och la en kaka rätt på parkettgolvet.. Jag kan typ inte spy, har knappt spytt något i hela mitt liv, så varje gång jag har känt att illamåendet kommer har jag andats ner det och som tur är lyckats!

Får jag fråga vart ni som skriver här bor? Finns det nån bf-lista man kan skrivas upp på? 
  • Mimipig
    sommarstad skrev 2014-09-23 17:39:51 följande:

Gällande jobb och berätta så verkar aldrig min uppdragsgivare kunna ge nåt svar om jag blir anställd av dem eller inte. (anställd via bemanningsföretag). I går sa min avdelningschef att jag skulle få veta på eftermiddagen men inte ett ord. Saken är att mina kollegor (alla med fastanställning, då det bara är jag som är inhyrd) tröttna på att varken jag eller dom får veta hur det ska bli och frågade vår närmsta chef hur det skulle bli med mig. Men då svarade de att jag skulle få svar under veckan. Så sa de för tre veckor sedan också. Jag vill ju berätta på jobbet men vill ha klart med allt först. 

Sätt ner foten! Vi duktiga flickor får inget för att vara medgörliga, jag har upptäckt att de som ryter ifrån får fler fördelar och det snabbare. De har förhalat länge nog nu.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?