• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • KarinIngrid
    JhjärtaK skrev 2014-09-24 13:43:42 följande:

Nu har vi varit på UL igen och tvillingarna mår fortfarande bra. De är enäggs och delar moderkaka men har var sin inre hinna. Nu kommer jag att följas upp via specMVC med UL varannan vecka efter RUL. Jag skall på ett till UL i vecka 17 innan RUL och själva RUL kommer att genomföras av en läkare. Så dessa två små kommer att bli väldigt väl uppvaktade kan man lugnt säga

Härligt att höra att allt går bra! Skönt att få lite extra övervakning också kan jag tänka!
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2014-09-24 13:06:36 följande:

Alltså jag blir så fundersam, ända fram tills för några dagar sen har jag haft mage och trodde det var bebismagen som kommit för att stanna och bli större. Men nu helt plöstsligt är den borta! Ibland känns den lite större, men oftast senaste dagarna känns magen som vanligt?!

Ungefär då ja började läsa i gravidappar osv att i vecka 14 så kunde magen komma. Nä då försvann min?!

Min mage försvann också men det tror jag var tarmarna som svällde av. Nu har den kommit igen blir v 16 nu
  • Astilbe
    JhjärtaK skrev 2014-09-24 11:24:40 följande:
    Haha, känner igen det där, vad är huvud och vad är rumpa liksom? smile2.gif

Ja ålder spelar in och tror även att IVF gör det faktiskt (av någon konstig anledning). Jag såg nämligen att det stod som en "faktor" på det papper vi fick hem från kub:en. Det stod "IVF?: Nej"

Jag är förresten också 32 smile1.gif . Tror att vår åldersrisk låg på 1:400 någonting så i jämförelse med det så är ju 1:2500 jättebra också smile1.gif
    Det var ju skönt att höra! Är det första barnet (eller barnen för din del ?
  • Mimipig
    laila88 skrev 2014-09-24 13:06:36 följande:

Alltså jag blir så fundersam, ända fram tills för några dagar sen har jag haft mage och trodde det var bebismagen som kommit för att stanna och bli större. Men nu helt plöstsligt är den borta! Ibland känns den lite större, men oftast senaste dagarna känns magen som vanligt?!

Ungefär då ja började läsa i gravidappar osv att i vecka 14 så kunde magen komma. Nä då försvann min?!

Lyllo dig. Min mage är en konstant spärrballong. Skitjobbigt.
  • sommarstad

Idag fick jag "svar" om jobbet. Jag får förlängt en månad via bemanningsföretaget och sedan kommer de låta mitt bemanningsföretaget söka rekryteringen av två tjänster. Min och min kollegas som sagt upp sig.  Närmsta chefen sa att jag troligen inte behöver oroa mig. Hur svårt var det att vara att informera mig (och mina kollegor) om att denna tjänsten måste gå via annons innan de kan tillsätta någon. De har nämligen i veckor fått mig att tro att jag ska få vara kvar utan problem och inte nämnt att jag ska behöva söka min egen tjänst. Det är helt okej att de måste gå via en viss process men jag anser att de kan informera mig om den. 

Jag kommer ju inte kunna vänta en hel månad till innan jag kan berätta om att jag är gravid. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag funderar på att berätta efter RUL som planerat. Det är ju diskriminering om de nekar mig jobbet bara pga graviditet och det blir svårt att påstå nåt annat då jag både har utbildning, erfarenhet och är bra på jobbet. Dessutom väldigt omtyckt på arbetsplatsen. Men får väl se vad som står i arbetsannonsen innan jag bestämmer mig. 

• JhjärtaK
    Astilbe skrev 2014-09-24 14:36:07 följande:
    Det var ju skönt att höra! smile1.gif Är det första barnet (eller barnen för din del smile1.gif ?
    Nej detta blir nr 2 och 3 vi har en dotter sedan innan född mars 2012 och tanken var väl att vi bara skulle ha ett barn till men moder natur tyckte tydligen annorlunda

Är det ert första barn?
  • JhjärtaK
    sommarstad skrev 2014-09-24 18:32:58 följande:

Idag fick jag "svar" om jobbet. Jag får förlängt en månad via bemanningsföretaget och sedan kommer de låta mitt bemanningsföretaget söka rekryteringen av två tjänster. Min och min kollegas som sagt upp sig.  Närmsta chefen sa att jag troligen inte behöver oroa mig. Hur svårt var det att vara att informera mig (och mina kollegor) om att denna tjänsten måste gå via annons innan de kan tillsätta någon. De har nämligen i veckor fått mig att tro att jag ska få vara kvar utan problem och inte nämnt att jag ska behöva söka min egen tjänst. Det är helt okej att de måste gå via en viss process men jag anser att de kan informera mig om den. 

Jag kommer ju inte kunna vänta en hel månad till innan jag kan berätta om att jag är gravid. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag funderar på att berätta efter RUL som planerat. Det är ju diskriminering om de nekar mig jobbet bara pga graviditet och det blir svårt att påstå nåt annat då jag både har utbildning, erfarenhet och är bra på jobbet. Dessutom väldigt omtyckt på arbetsplatsen. Men får väl se vad som står i arbetsannonsen innan jag bestämmer mig. 

Men vilket velande! Ja vänta och se vad det står i annonsen och berätta sen först när du vill. Förhoppningsvis håller sig den stora magen borta ett tag till.
  • JhjärtaK

Imorn blir det "på riktigt" officiellt på jobbet att jag är gravid. Jag tänkte ha på mig en lite tightare topp som visar den rundade magen som bara har exploderat i helgen! Skall först iofs på ett möte hos kund och vill helst inte att mötet skall handla om det så kanske får jag ha med mig ombyte?

Jag är lite nervös, hur berättar man liksom inför en lite större grupp (ca25 personer)? Hur hade ni gjort? Sagt det "officiellt" inför alla eller låtit det sprida sig pö om pö? På ett sätt vill jag bara ha det "överstökat". Känns så krystat att bara från ingenstans säga "förresten, jag är gravid".

• Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-09-24 19:31:02 följande:

Imorn blir det "på riktigt" officiellt på jobbet att jag är gravid. Jag tänkte ha på mig en lite tightare topp som visar den rundade magen som bara har exploderat i helgen! Skall först iofs på ett möte hos kund och vill helst inte att mötet skall handla om det så kanske får jag ha med mig ombyte?

Jag är lite nervös, hur berättar man liksom inför en lite större grupp (ca25 personer)? Hur hade ni gjort? Sagt det "officiellt" inför alla eller låtit det sprida sig pö om pö? På ett sätt vill jag bara ha det "överstökat". Känns så krystat att bara från ingenstans säga "förresten, jag är gravid".

Äh, jag tänker låta folk fråga, och då svarar jag ärligt. Får en veta så vet nog alla inom en dag tänker jag. :) Men de får gärna vänta med att fråga till efter UL (3/10).
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2014-09-24 19:26:22 följande:

Men vilket velande! Ja vänta och se vad det står i annonsen och berätta sen först när du vill. Förhoppningsvis håller sig den stora magen borta ett tag till.

Det är precis det den inte gör. Jag har dock lyckat trolla bort den genom att bara hålla mig till koftorna bland arbetskläderna men har jag bara t-shirt på mig så syns det väldigt tydligt. En av killarna frågade på jobbet igår om jag blivit tjockare. Låter oförskämt men han har svårt för språket och jag tror han undrade om jag var gravid och menade inget illa. Jag skrattade bara bort det medan vår andra kollega (också manlig) som var med "läxade" upp honon för så kan man inte säga till en kvinna. Situationen var mer komisk än pinsam så jag tog inte illa vid mig :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?