• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig
    SvanE skrev 2014-09-24 22:17:10 följande:

Måste bara få dela den här, är det bara jag som gråter eller är det hormonerna som spökar? Så häftigt att det där just nu pågår i våra magar <3

Så häftig! Såg den härom dan. Wow!
  • sommarstad
    Hanna1989 skrev 2014-09-24 21:33:03 följande:

Idag fick vi vårt första livstecken!! Hjärtat slog fint i 155 slag/minut. Helt otroligt! Sparkar hörde vi med. Känner mig så totalt lycklig, vill bara hoppa och dansa, fick mängder av energi efter : )

Härligt! :)
  • sommarstad

[quote=74055337][quote-nick]Tussludd skrev 2014-09-24

Hemskt att behöva tänka så alls i vårt "jämställda" samhälle, men jag hade nog mörkat så länge det gick iom osäkerheten. Även om du säkert är den som de tänker sig till tjänsten så kan det ändras om de får veta tänker jag väldigt cyniskt.

Men jag hoppas innerligt att jag har fel och bara är fördomsfull, det skulle vara så mycket roligare för dig och många andra kvinnor som inte känner sig fria att skaffa familj när de känner för det.

Jag håller tummarna för dig iaf![/quote]

Tack! Om det skulle krångla så har jag oavsett ett jobb då är anställd av bemanningsföretaget. De kommer har sagt innan att hitta nytt uppdrag till mig är inga problem tanke på utbildning och erfarenhet. Skulle de inte hitta nåt innan föräldraledigheten så har jag rätt till garantilön. Men nu trivs jsg vra på min arbetsplats och vill vara kvar bland mina kollegor.

• Hanna1989
    SvanE skrev 2014-09-24 22:17:10 följande:

Måste bara få dela den här, är det bara jag som gråter eller är det hormonerna som spökar? Så häftigt att det där just nu pågår i våra magar <3

Känner igen det där eller iallafall att jag kan börja gråta för ingenting och annars gråter jag inte alls särskilt lätt. Igår började jag gråta för att min sambo blev sur att jag hade ställt ut vågen så han slog i tån i den, i vanliga fall hade jag nog skrattat. Ja den videon är fantastisk! Man blir helt varm inombords <3
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2014-09-24 23:06:01 följande:

Du kan ev använda graviditeten till din fördel, det är olagligt att diskriminera pga det, och många företag vågar inte ta i dyl ärenden med tång, skräckslagna för att bli stämda för att jävlas med "en stackars gravid kvinna". Kolla upp exakt vad som gäller, det kan med andra ord gynna dig att ha berättat om din graviditet, då sitter de i fällan. Men jag kan ha heeeelt fel. Vet bara att en kompis blev uppsagd när hon var gravid, eller rättare sagt, hela hennes avdelning, men hon använde graviditeten mot chefen och fick dubbelt så stort avgångsvederlag som kollegorna. Men som sagt, jag VET inte vad som gäller exakt.

Jag tror också det kan vara fördel iaf de inte har med nåt krav i annonsen som jag inte uppfyller. De har bland annat haft språkkrav vilket jsg inte uppfyller. Men det pratas om att enndast en av tjänster ska ha det kravet. Får se vad som står. Nu är det ett företag inom den offentliga sektorn så hoppas de har vett nog att inte göra nåt dumt.
  • Lejonhierta
    Chuckiiii skrev 2014-09-24 22:16:31 följande:
    Gud vad skönt att läsa ditt inlägg! Det lugnar mig verkligen! Eftersom jag inte haft minsta tillstymmelse till blödning förrns nu i v.14 så blir man ju inte lite panikslagen:/ Det är ju så himla läskigt och man tror att allt går åt helvete:(

Ska boka ett återbesök nästa vecka så man ser att det fortfarande ser ok ut därinne!

Tack för det sista tillägget också, det lugnar också!! ;)
    Vad bra att du känner dig lugnad. Jag fick en ny blödning igår kväll och lite idag men har inte sökt läkare då den är ganska mörk i färgen -närmare brun än röd och jag kände nyss ett buff i magen ( går in i v 17 idag). Sedan har jag småskvättar av och till som blir typ en enkronas storlek i trosskyddet.

Jobbigast just nu är att så fort jag gör någon aktivitet -så straffar det sig och det kan räcka att åka till affären eller som i morse då vi försov oss, skjutsa barnen till skolan och vips så kände jag hur det kom mer. Och jag orkar inte ha en stor binda ( long night) hela tiden, utan använder vanlig normal alt lite större trosskydd, så just det är nästan det största stressmomentet -att jag blöder igenom när jag inte är hemma. - vilket ju hänt.

• Villhaenbebbe

En fråga till er som INTE gjor KUB eller tidigt UL. 

Har ni vågat köpa något än eller ska ni vänta tills efter RUL? Jag vill sååå gänra köpa något men är rädd att jag ska jinxa. 

Hur tänker ni, nu är jag i vecka 15 och börjar faktiskt känna mig lugnare. Så kanske man vågar köpa något litet?

• laila88
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-25 14:20:56 följande:

En fråga till er som INTE gjor KUB eller tidigt UL. 

Har ni vågat köpa något än eller ska ni vänta tills efter RUL? Jag vill sååå gänra köpa något men är rädd att jag ska jinxa. 

Hur tänker ni, nu är jag i vecka 15 och börjar faktiskt känna mig lugnare. Så kanske man vågar köpa något litet?

Om du känner dig lugn så gör det tycker jag!:)

Magkänslan ska inte underskattas! :) själv ska jag nog vänta tills RUL, men det kliar i fingrarna. Internet ögonshoppar än så länge ;)

Igår fick jag sjukt ont i ryggslutet och magen och var så hängig. Imorse kollade ja febern och ser att jag har feber också. Känner mig smått orolig att det ska ha med graviditeten att göra.
  • Villhaenbebbe
    laila88 skrev 2014-09-25 15:45:54 följande:
    Om du känner dig lugn så gör det tycker jag!:)

Magkänslan ska inte underskattas! :) själv ska jag nog vänta tills RUL, men det kliar i fingrarna. Internet ögonshoppar än så länge ;)

Igår fick jag sjukt ont i ryggslutet och magen och var så hängig. Imorse kollade ja febern och ser att jag har feber också. Känner mig smått orolig att det ska ha med graviditeten att göra.
    Ja det är höstmarknad här i helgen och jag vill så gärna ha ett par lädertossor.. Så kanske får bli första inköpet :) :)

Jag tror faktiskt jag kanske kanske kände bebis för en stund sen, vet att det är supertidigt när det är första. Men det kändes som bubbel i magen fast i livmodern och fick mig nästan att "rycka till". Hoppas det var det jag kände :) 

Jag har haft jätteont i ryggen sen v.11 ungefär, långt ner i svanken. Och nu senaste dagarna har jag också haft ont i magen, men mer molande känsla. Tror det är för att det händer grejer där inne nu. Jag tror nog inte du behöver oroa dig, fast än det inte är enkelt att sluta..
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-09-24 19:31:02 följande:

Imorn blir det "på riktigt" officiellt på jobbet att jag är gravid. Jag tänkte ha på mig en lite tightare topp som visar den rundade magen som bara har exploderat i helgen! Skall först iofs på ett möte hos kund och vill helst inte att mötet skall handla om det så kanske får jag ha med mig ombyte? smile2.gif

Jag är lite nervös, hur berättar man liksom inför en lite större grupp (ca25 personer)? Hur hade ni gjort? Sagt det "officiellt" inför alla eller låtit det sprida sig pö om pö? På ett sätt vill jag bara ha det "överstökat". Känns så krystat att bara från ingenstans säga "förresten, jag är gravid".

På mitt jobb är vi ca 75-80 st och folk får veta det eftersom. En del har börjat fråga när magen syns i tajta kläder och andra vet inget alls. Men det sprider sig rätt snabbt, mun mot mun så att säga.

Det många tycker är lite kul på mitt jobb är att vi är tre stycken som är gravid samtidigt. En ska ha i slutet av februari och så är vi två som ska ha i mars.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?