• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • irissiri
    Hanna1989 skrev 2014-09-25 07:04:17 följande:

Känner igen det där eller iallafall att jag kan börja gråta för ingenting och annars gråter jag inte alls särskilt lätt. Igår började jag gråta för att min sambo blev sur att jag hade ställt ut vågen så han slog i tån i den, i vanliga fall hade jag nog skrattat. Ja den videon är fantastisk! Man blir helt varm inombords <3

Känner verkligen igen mig! Grät till en repris av engelska antikrundan....
  • Chuckiiii

Apropå att berätta på jobbet, iaf ett av dom.

Jag berättade för en kollega idag, som försökt bli gravid i 3 år. Det tog emot!! Jag sa att jag hade en hemlis, som jag egentligen inte vågade berätta för henne.

Hon förstod direkt och sa lite skämtsamt att den kan jag behålla för mig själv:/

Men när hon smält det en stund så gratulerade hon och tyckte det var roligt. Puh!

• laila88
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-25 15:50:51 följande:
    Ja det är höstmarknad här i helgen och jag vill så gärna ha ett par lädertossor.. Så kanske får bli första inköpet :) :)

Jag tror faktiskt jag kanske kanske kände bebis för en stund sen, vet att det är supertidigt när det är första. Men det kändes som bubbel i magen fast i livmodern och fick mig nästan att "rycka till". Hoppas det var det jag kände :) 

Jag har haft jätteont i ryggen sen v.11 ungefär, långt ner i svanken. Och nu senaste dagarna har jag också haft ont i magen, men mer molande känsla. Tror det är för att det händer grejer där inne nu. Jag tror nog inte du behöver oroa dig, fast än det inte är enkelt att sluta..
    Det är höstmarknad här med! Vi kanske bor i samma stad ;D
    Mitt barns pappa köpte ett par super fina såna där lädertossor på marknaden i vintras, så himla fina och söta var dom! :)

Även jag tycker jag ha känt rörelser, jag tror absolut vissa kan känna super tidigt :) Så det ger ju också extra säkerhet i att det verkligen är en liten där inne ;)

Jaa jag försöker blunda för det, intalar mig att jag är förkyld å det är därför allt känns värre :) Febern hade med sig ont i bihålorna så det är nog förkylning, ingen graviditets-åkomma :) *hoppas
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2014-09-25 20:09:29 följande:

Det är höstmarknad här med! Vi kanske bor i samma stad ;D

Mitt barns pappa köpte ett par super fina såna där lädertossor på marknaden i vintras, så himla fina och söta var dom! :)

Även jag tycker jag ha känt rörelser, jag tror absolut vissa kan känna super tidigt :) Så det ger ju också extra säkerhet i att det verkligen är en liten där inne ;)

Jaa jag försöker blunda för det, intalar mig att jag är förkyld å det är därför allt känns värre :) Febern hade med sig ont i bihålorna så det är nog förkylning, ingen graviditets-åkomma :) *hoppas

Se det positivt att alla verkar vara förkyld nu. Jag är nästan döende . Illamåendet kom tillbaka med förkylningen då jag inte alls är sugen på att äta något, eller illamåendet är typ dubbelt så hemskt som innan. Annars det klassiska feber, snorig, hostig och orkeslös.
  • laila88
    LillLouise84 skrev 2014-09-25 21:49:01 följande:
    Se det positivt att alla verkar vara förkyld nu. Jag är nästan döende . Illamåendet kom tillbaka med förkylningen då jag inte alls är sugen på att äta något, eller illamåendet är typ dubbelt så hemskt som innan. Annars det klassiska feber, snorig, hostig och orkeslös.
    Jaa illamåendet är mycket värre för mig med! haha.. som om det inte räckte att va både förkyld och ha gravid symptomen, det ska ökas lite extra bara för att ;D
  • Mimipig
    laila88 skrev 2014-09-25 22:01:59 följande:
    Jaa illamåendet är mycket värre för mig med! haha.. som om det inte räckte att va både förkyld och ha gravid symptomen, det ska ökas lite extra bara för att ;D
    Här är en till som är förkyld. Har dragits med något i tre-fyra v, men det bröt ut ordentligt i söndags. Fy, så besvärligt. Det lär ju ta längre tid att bli frisk när man är gravid, samt lättare att bli sjuk. Så orättvist!

En fundering: jag läste att man inte ska vara orolig för barnet, att inga baciller eller förkylning når hen. Men allt annat då som man passar sig för hela tiden - ostar, fiskar, mediciner, vin etc - varför når det då in till barnet? Det här med graviditet känns omgärdat av mycket snåriga goda råd, forskning, traditioner och skrock. Det är svårt att sålla vad som faktiskt är verkligt och sant.

Jag blev nästan hindrad från att köpa en nässpray på Apoteket härom dan, apotekaren hävdade att gravida inte får använda det. Hon gav sig inte förrän hon packat upp och läst bipacksedeln där det står att Nezeril 0,5 är godkänd för gravida.
  • Mimipig
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-25 15:50:51 följande:
    Ja det är höstmarknad här i helgen och jag vill så gärna ha ett par lädertossor.. Så kanske får bli första inköpet :) :)

Jag tror faktiskt jag kanske kanske kände bebis för en stund sen, vet att det är supertidigt när det är första. Men det kändes som bubbel i magen fast i livmodern och fick mig nästan att "rycka till". Hoppas det var det jag kände :) 

Jag har haft jätteont i ryggen sen v.11 ungefär, långt ner i svanken. Och nu senaste dagarna har jag också haft ont i magen, men mer molande känsla. Tror det är för att det händer grejer där inne nu. Jag tror nog inte du behöver oroa dig, fast än det inte är enkelt att sluta..
    Jag passade på att shoppa barnkläder i Asien för 2 v sedan på jobbresan, men då visste jag inte könet så det blev lite av varje. Mest tjejkläder, de var finast, men vi vet ju nu att det är en pojke. Äh, jag tror inte på att jinxa och skrock. Går något snett så sparar jag kläderna till nästa gång eller ger bort dem till vänner. Och förresten - jinxet funkade inte, för detta var under perioden då jag väntade besked på mkp och det visade sig ju sen att högriskbarnet var friskt!

Det gjorde mig glad att shoppa! Om en månad åker jag och maken till New York. Då passar vi på och köper barnvagn och en MASSA barnkläder. Det ska bli jätteskoj!
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2014-09-25 15:52:04 följande:
    På mitt jobb är vi ca 75-80 st och folk får veta det eftersom. En del har börjat fråga när magen syns i tajta kläder och andra vet inget alls. Men det sprider sig rätt snabbt, mun mot mun så att säga.

Det många tycker är lite kul på mitt jobb är att vi är tre stycken som är gravid samtidigt. En ska ha i slutet av februari och så är vi två som ska ha i mars.
    Vad kul att ha kollegor att vara gravid ihop med! Min mage har hoppat grannhuset natten och idag fick jag för flesta gången frågan om det gick bra att känna på magen. Herregud, jag trodde att jag skulle AVSKY det, normalt sett ogillar jag mör någon piper mig i midjan eller tar mig på magen, men nu var det inte så farligt som jag trott. Men hon frågade ju först förstås. Annars hade jag nog avskytt det.
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2014-09-25 22:01:59 följande:

Visst är det underbart. Sen får man inte ta några mediciner för att lindra heller, hostmedicin och värktabletter ska undvikas när man behöver det som allra mest. Har senaste dygnet tänk att det här blir definitivt min sista graviditet.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?