• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen

Angående Facebook etc så är det inte alls min melodi, med två sena missfall och en högriskgraviditet där vi inte visste om vår son skulle överleva första veckan så känns tyvärr inte RUL som någon säker milstolpe för oss.

MATILDAM: tycker inte alls du har dubbelmoral, jag har bloggat endel och den stora skillnaden är väl att folk väljer aktivt att gå in att läsa och är intresserade av det man skriver medan man trycker upp saker och ting i ansiktet på folk på Facebook. Vi alla har ju den där störiga vännen som checkar in liiiiite för mycket på gymmet, postar liiiite för mycket bilder på sina barn, vad de äter eller hojtar om hur pepp de är för att det är måndag ;))

Hua! :)

• matildam
    Skumbollen skrev 2014-09-23 21:57:44 följande:

Angående Facebook etc så är det inte alls min melodi, med två sena missfall och en högriskgraviditet där vi inte visste om vår son skulle överleva första veckan så känns tyvärr inte RUL som någon säker milstolpe för oss.

MATILDAM: tycker inte alls du har dubbelmoral, jag har bloggat endel och den stora skillnaden är väl att folk väljer aktivt att gå in att läsa och är intresserade av det man skriver medan man trycker upp saker och ting i ansiktet på folk på Facebook. Vi alla har ju den där störiga vännen som checkar in liiiiite för mycket på gymmet, postar liiiite för mycket bilder på sina barn, vad de äter eller hojtar om hur pepp de är för att det är måndag ;))

Hua! :)

Jag tror att du satte huvudet på spiken där! 
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-23 21:08:02 följande:

Varför tror du att din chef kommer reagera så negativt?

Min är säkert inte heller överlycklig, men han håller masken och är trevlig, skönt det.

Min chef är galen. Vi är redan oense och då har jag inte ens börjat jobba sen förra barnet ännu, börjar nu om tre veckor. Jag har jobbat på samma företag i fem år och är enda tjejen som är riktigt anställd, då han är rädd för att tjejer skaffar barn. När jag var ny ringde han mig på fredag em när jag hade en timme kvar att jobba, för att önska mig trevlig helg och att jag skulle komma ihåg att knipa med knäna. Enda gången chefen pratar med oss anställda är det för att skälla ut oss. När jag är klar med barnafödandet ska jag byta jobb har jag tänkt.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-09-23 20:40:46 följande:

Jag vägde mig i morse och har gått upp 5kg. Jahapp, bra där. Lär väl sluta på +30 kg.

Viktminskningstråd till våren? ;)

Haha, jag är på! ;)

Även om jag börjar med sparsam viktuppgång nu har jag inga illusioner om att det ska fortsätta så bra. Blir väl +27 kg som förra gången... :(
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-09-23 22:58:58 följande:

Min chef är galen. Vi är redan oense och då har jag inte ens börjat jobba sen förra barnet ännu, börjar nu om tre veckor. Jag har jobbat på samma företag i fem år och är enda tjejen som är riktigt anställd, då han är rädd för att tjejer skaffar barn. När jag var ny ringde han mig på fredag em när jag hade en timme kvar att jobba, för att önska mig trevlig helg och att jag skulle komma ihåg att knipa med knäna. Enda gången chefen pratar med oss anställda är det för att skälla ut oss. När jag är klar med barnafödandet ska jag byta jobb har jag tänkt.

Men fy vilken människa. Hoppas han åker på något skit så han blir sjukskriven ett tag, skulle säkert vara nyttigt för honom.

Hans attityd är väl det som talar FÖR att föräldraledigheten ska tvångsdelas mellan föräldrarna (något jag annars tycker är upp till varje familj att bestämma), då kan han börja undvika både män och kvinnor som inte redan har stora barn/närmar sig pensionen. Idiot.

Min chef har till och med sagt att han tycker att det här är positivt för min fortsatta utveckling inom företaget. Jag kommer att växa som människa och allt vad det var. Men så pratar han väldigt mycket, vad som verkligen händer är väl en annan femma ;)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-09-24 07:06:45 följande:

Haha, jag är på! ;)

Även om jag börjar med sparsam viktuppgång nu har jag inga illusioner om att det ska fortsätta så bra. Blir väl +27 kg som förra gången... :(

Hoppas jag är tvärt om då, öppnar starkt men sedan planar ut och slutar på +7-8kg. Det hade varit trevligt!
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-24 07:34:55 följande:

Men fy vilken människa. Hoppas han åker på något skit så han blir sjukskriven ett tag, skulle säkert vara nyttigt för honom.

Hans attityd är väl det som talar FÖR att föräldraledigheten ska tvångsdelas mellan föräldrarna (något jag annars tycker är upp till varje familj att bestämma), då kan han börja undvika både män och kvinnor som inte redan har stora barn/närmar sig pensionen. Idiot.

Min chef har till och med sagt att han tycker att det här är positivt för min fortsatta utveckling inom företaget. Jag kommer att växa som människa och allt vad det var. Men så pratar han väldigt mycket, vad som verkligen händer är väl en annan femma ;)

Ja han är hemsk och han är känd för det. Han har ett fruktansvärt humör och exploderar för minsta lilla. Han kommer nog att klappa ihop någon dag, 50+ och föredetta stor rökare som varken äter eller sover som han ska. Han kan jobba natt och sen sova en timme eller två i omklädningsrummet och sen bara är han och hänger för att se vad vi gör. Han anställer bara gubbar i 45-50 års åldern nu. Jag jobbar som sagt i en mansdominerad bransch och chefen har haft hundratals anställda genom åren men aldrig någon som varit mammaledig.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-09-24 07:36:21 följande:
    Hoppas jag är tvärt om då, öppnar starkt men sedan planar ut och slutar på +7-8kg. Det hade varit trevligt!
    Ja, det hade varit lagom.

Min syrra har gått upp ca 11 kg med båda sina barn. Några veckor efter förlossning har hon varit tillbaka i vikt och gamla kläder. Jag är sjukt avundsjuk!
  • KarinIngrid

Haha jag är också på viktminskningstråd till våren :)
    Min förhoppning är att inte gå upp mer än 10 men absolt max 15 kg under graviditeten, men jag antar att man bara får vänta och se helt enkelt. Försöka att inte svulla i onödan.

• Kpax
    KarinIngrid skrev 2014-09-24 08:52:00 följande:

Haha jag är också på viktminskningstråd till våren :)

Min förhoppning är att inte gå upp mer än 10 men absolt max 15 kg under graviditeten, men jag antar att man bara får vänta och se helt enkelt. Försöka att inte svulla i onödan.

Jag försöker också låta bli att svulla, men plötsligt är det svårt.

Jag är trött, omotiverad och har ont i ryggen. Dessutom är humöret svajigt, och jag är en sån som alltid haft en tendens att både trösta mig och fira med mat. Inte nödvändigtvis onyttig mat, men det finns helt klart en känslomässig koppling. Sådär som många människor är, maten är inte primärt näring och överlevnad, utan njutning!

Hur som helst har jag mindre ork att tänka ut nyttig mat, större sug efter kolhydrater, och mindre energi + ont i ryggen vilket gör att jag nu går upp i vikt (vilket jag inte gör annars, har alltid varit förhållandevis smal).

Min taktik är också att jag ska försöka sköta mig, men jag kommer inte vara lika hård mot mig själv som jag varit om jag gått upp utan att vara gravid. Det blir som det blir, och jag får ta tag i eländet när bebisen är ute. :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?