• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81

Jag ligger på en hård brits på vårdcentralen i två timmar nu på morgonen!!!! Glukosbelastning, jippieee!!

Min mormor hade åldersdiabetes och min mamma har börjat få det nu så då ville BM att jag skulle göra detta nu och sen en gång till i v.34 tror jag. Usch och fy!

• Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-09-23 08:09:10 följande:

Jag ligger på en hård brits på vårdcentralen i två timmar nu på morgonen!!!! Glukosbelastning, jippieee!!

Min mormor hade åldersdiabetes och min mamma har börjat få det nu så då ville BM att jag skulle göra detta nu och sen en gång till i v.34 tror jag. Usch och fy!

Usch lät inget kul alls, hoppas du klarar det galant!
  • tovemaja

hoppas allt går fint!

• LillLouise84

Usch det är så äckligt och tråkigt. Jag gjorde det två gånger förra graviditeten för att bm tyckte att jag var så tjock att jag måste ha diabetes, hon tappade hakan när jag inte hade det.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-23 09:03:46 följande:
    Usch det är så äckligt och tråkigt. Jag gjorde det två gånger förra graviditeten för att bm tyckte att jag var så tjock att jag måste ha diabetes, hon tappade hakan när jag inte hade det.
    Men så oförskämd kvinna!

Min förra BM var inte heller så trevlig, hon tyckte jag gick upp för mycket i vikt så jag fick komma på extra vägning flera gånger. Hennes papper sa 7-11 kg uppgång och jag landade på 27, haha.
  • Skumbollen
    LillLouise84 skrev 2014-09-23 09:03:46 följande:
    Va? Sa hon så bokstavligt? Jisses!

Intressant att så många upplever att barnmorskor pratar vikt, med mina dryga 80 kg så har jag ca 20 kg övervikt, aldrig att någon läkare eller barnmorska ens har kommenterat det....

Kanske för att de ser på mig att svaret skulle bli... Skit du i det... :D

Vecka 16 plingade det i appen idag för mig... Nu måste det väl vara dags för RUL för er som skall ha i början av mars väl? När har ni? Vi har den 17 oktober, känns lååååångt tills dess :)
  • KarinIngrid
    Skumbollen skrev 2014-09-23 09:29:46 följande:
    Va? Sa hon så bokstavligt? Jisses!

Intressant att så många upplever att barnmorskor pratar vikt, med mina dryga 80 kg så har jag ca 20 kg övervikt, aldrig att någon läkare eller barnmorska ens har kommenterat det....

Kanske för att de ser på mig att svaret skulle bli... Skit du i det... :D

Vecka 16 plingade det i appen idag för mig... Nu måste det väl vara dags för RUL för er som skall ha i början av mars väl? När har ni? Vi har den 17 oktober, känns lååååångt tills dess :)

v 15 plingade min app idag! :)

RUL 27:e oktober!

• Skumbollen
    Lilla W skrev 2014-09-23 09:30:45 följande:

Moderkaksprov kl 11....börjar bli lite nervös...

Lycka till!
  • KarinIngrid
    Lilla W skrev 2014-09-23 09:30:45 följande:

Moderkaksprov kl 11....börjar bli lite nervös...

Håller tummarna!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?