Villhaenbebbe skrev 2014-09-21 12:46:41 följande:
Jag kan ju flika in med att jag kan också dra in min mage helt.. Och känner ingen livmoder hut mycket jag är trycker!
Så jag tror faktiskt varken du eller jag ska oroa oss i onödan :) :) jag tror nog allt är okej ändå?
laila88 skrev 2014-09-21 12:50:57 följande:
Jag kan inte känna någon livmoder heller?! Jag fattar inte ens hur man gör eller hur det ska kännas? Haha. Känns lovande att jag känner mig så lost då min stora dröm är att bli barnmorska!
Jag fattar inte heller hur man ska göra, och jag tycker att det känns lite obehagligt att trycka så där. Jag tror jag känner livmodern (det är ganska hårt där det tidigare var mjukt), men någon kant kan jag inte hitta. Det skulle möjligen kunna vara 3-4cm nedanför naveln (ligger på rygg med benen uppdragna, som att jag skulle göra situps), men då är det en del fantasi inblandad.
Efter att jag tryckt känns det lite läskigt. Nästan som ett lätt illamående och en irritation i livmodern, och då trycker jag inte så hårt att det gör ont eller känns obehagligt just när jag håller på.
Jag kan få lite samma känsla efter sex, som att magen blir irriterad. Är det någon som känner igen det?