• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Teresiat

Vid vilken vecka brukar livmodern börja nå till naveln? Tycker min mage har ändrat lite form och den putar mer på sidorna av naveln än tidigare.. Gå in i 17 på tis.

• Kpax
    snö 81 skrev 2014-09-21 12:36:30 följande:

Men väntar du första?

Jag väntar ju mitt andra så min livmoder har ju vuxit snabbare denna gången.

Jaha! Ja då förstår jag att det är skillnad, det här är mitt första :)
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-21 12:46:41 följande:

Jag kan ju flika in med att jag kan också dra in min mage helt.. Och känner ingen livmoder hut mycket jag är trycker!

Så jag tror faktiskt varken du eller jag ska oroa oss i onödan :) :) jag tror nog allt är okej ändå?

laila88 skrev 2014-09-21 12:50:57 följande:

Jag kan inte känna någon livmoder heller?! Jag fattar inte ens hur man gör eller hur det ska kännas? Haha. Känns lovande att jag känner mig så lost då min stora dröm är att bli barnmorska!

Jag fattar inte heller hur man ska göra, och jag tycker att det känns lite obehagligt att trycka så där. Jag tror jag känner livmodern (det är ganska hårt där det tidigare var mjukt), men någon kant kan jag inte hitta. Det skulle möjligen kunna vara 3-4cm nedanför naveln (ligger på rygg med benen uppdragna, som att jag skulle göra situps), men då är det en del fantasi inblandad.

Efter att jag tryckt känns det lite läskigt. Nästan som ett lätt illamående och en irritation i livmodern, och då trycker jag inte så hårt att det gör ont eller känns obehagligt just när jag håller på.

Jag kan få lite samma känsla efter sex, som att magen blir irriterad. Är det någon som känner igen det?
  • Madelia
    Kpax skrev 2014-09-21 12:26:47 följande:
    Äsch då, jag kan som sagt dra in min nästan helt.

Får väl helt enkelt vänta till RUL innan jag får veta om allt är normalt :)
    Jag kan också dra in min mage, jag blir ju inte platt som jag var innan, men visst kan jag suga in den en bit.

Jag känner heller inte någon kant till livmodern trots att jag försökt peta runt en hel del. Det enda jag känner är att det känns annorlunda, nästan lite obehagligt att trycka lite längre ner på magen.
  • Pojkmamma01

Är det nån som har en stor bulle mellan naveln och blygdbenet på morgonen? Känns som om jag har en handboll därinne..

• snö 81
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-21 18:37:05 följande:

Är det nån som har en stor bulle mellan naveln och blygdbenet på morgonen? Känns som om jag har en handboll därinne..

Ja, jag har det. Men min sitter precis under naveln.
  • Kpax

Ja, så har jag också, tills jag har kissat. Tycker mig se ett klart samband där :)
  • LillLouise84

Precis där känner jag också direkt jag vaknar på morgonen
  • Pojkmamma01

Jag har även börjat känna "bullen" på dagen/kvällen när jag har kissat och ligger på rygg.

Jag känner inget "sprattel" eller "fjärilar" än men har börjat känna en "känsla" där bullen är.. Ungefär som om en bubbla, stor som en apelsin ungefär, vänder lite på sig.. Måste vara bebis.. Känns inte som tarmrörelser..

Det här är andra barnet för mig, är i v 16. (15+3)

• Mimipig
    Kpax skrev 2014-09-21 09:52:25 följande:
    Haha, ja visst hade det varit fint med en liten kula istället för den här lösa massan. Jag är liksom tjock även på ryggen, låren och rumpan (om än mest på magen), och det kan jag varken skylla på tarmar eller bebis tyvärr...
    Äh, jag tycker vi skyller på det ändå.

Jag köpte mina första gravidkläder idag - ett par (för korta) leggings från hm. Gjorde en upptäckt - alla mammabyxor där är gjorda för medellånga kvinnor. Jag är 177 cm med väldigt långa ben - inte hm Mama style. Det verkar bli strumpbyxor och kjol i ett halvår. Inte ens XL var långt nog, men definitivt på tok för brett. Någon som har tips på långa gravidbyxor???
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?