• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-09-21 11:02:39 följande:
    Jättefin! Jag kanske inte ser SÅ himla annorlunda ut, om jag försöker vara objektiv. Det kanske är mest det att jag vet att det är mjukt, och att jag kan dra in magen minus bilringen.

Kan du dra in din mage?
    Jag ser ut ungefär likadant. Kan inte dra in magen särskilt, allt känns utom kontroll liksom. Hur vet du att livmodern går hemma vägen upp till naveln? Kan man känna sånt utanpå? Trix och knep tack!
  • Kurona
    Mimipig skrev 2014-09-21 23:29:23 följande:
    Äh, jag tycker vi skyller på det ändå.

Jag köpte mina första gravidkläder idag - ett par (för korta) leggings från hm. Gjorde en upptäckt - alla mammabyxor där är gjorda för medellånga kvinnor. Jag är 177 cm med väldigt långa ben - inte hm Mama style. Det verkar bli strumpbyxor och kjol i ett halvår. Inte ens XL var långt nog, men definitivt på tok för brett. Någon som har tips på långa gravidbyxor???
    Mamalicious har sjukt bra mammakläder och mammajeans, jag är också 177 lång och har långa ben, deras är mycket längre än h&ms har provat båda :)
  • laila88

Jag köpte mina första gravidkläder idag - ett par (för korta) leggings från hm. Gjorde en upptäckt - alla mammabyxor där är gjorda för medellånga kvinnor. Jag är 177 cm med väldigt långa ben - inte hm Mama style. Det verkar bli strumpbyxor och kjol i ett halvår. Inte ens XL var långt nog, men definitivt på tok för brett. Någon som har tips på långa gravidbyxor???
    Finns ju rätt snygga på asos.com men har ingen aning hur de är i storleken!
    Lindex har några man kan beställa från hemsidan, där står innerbenslängden :)

Men nyheten om korta mamma byxor känns lovande för min del! Hittar aldrig byxor som inte är på tok för långa! :D med mina 157 cm. Så antingen får ja ha "knövvel" längst ner på benen eller sy upp vanligtvis.
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-09-21 23:45:46 följande:
    Finns ju rätt snygga på asos.com men har ingen aning hur de är i storleken!
    Lindex har några man kan beställa från hemsidan, där står innerbenslängden :)

Men nyheten om korta mamma byxor känns lovande för min del! Hittar aldrig byxor som inte är på tok för långa! :D med mina 157 cm. Så antingen får ja ha "knövvel" längst ner på benen eller sy upp vanligtvis.
    Jag är 159 cm med korta ben och hm's byxor är väldigt långa på mig. Det blir knöl längst ner för jag orkar inte sy upp när det är så kort tid man ska ha kläderna.
  • JhjärtaK

Jag har samma problem! Jag är 174 och har också förhållandevis långa ben och nu köpte jag ändå gravidbyxor i stl 42 så man kan ju tycka att de borde vara längre men icke! Bor du i Sthlm så har de bra tights på Proud som är långa. Jag har ett par sådana från förra graviditeten som tur är.

Ang magen så känner jag så väl igen mig på din beskrivning . Mer som en bulldeg än en bulle, haha. Men den fina hårda magen kommer, jag minns den här perioden som "plufsig"-perioden med dottern, mindre kul då man mest bara ser lite halvfet ut och inte gravid
  • snö 81

Vägde mig imorse eftersom jag helt plötsligt känner mig sååå FET! Hade inte gått upp ett gram sen sist jag vägde mig för typ 2 veckor sedan. Hur är det möjligt att känna sig så fet fast vågen står still?

Min man sa att jag får inte säga att jag känner mig fet, att jag känner mig gravid - fine, men inte fet :)

• KarinIngrid

Hur har ni andra det med vikten?
    Jag börjar bli lite orolig för att jag inte har gått upp nåt?
    alltså självklart vill jag inte gå upp massor och blir jättestor men vad räknas som normalt ?

jag går in i vecka 15 imorgon och ligger fortfarande på minusvikt sen start av graviditetn för att jag har så svårt med maten.
    Jag väger 2 kg mindre idag än när jag fick pluset.
    När ska man börja oroa sig?

• Ric

Hej, hoppar gärna in här :)

Har läst i tråden ett tag men inte skrivit än.

Är 27 år väntar andra barnet som är beräknat 6 Mars. Kul o ha andra som går igenom samma sak. Har annars bara stackars mannen här hemma som tvingas lyssna på mig o mina symptom dag ut o dag in :))

• LillLouise84
    KarinIngrid skrev 2014-09-22 11:12:13 följande:

Hur har ni andra det med vikten?

Jag börjar bli lite orolig för att jag inte har gått upp nåt?

alltså självklart vill jag inte gå upp massor och blir jättestor men vad räknas som normalt ?

jag går in i vecka 15 imorgon och ligger fortfarande på minusvikt sen start av graviditetn för att jag har så svårt med maten.

Jag väger 2 kg mindre idag än när jag fick pluset.

När ska man börja oroa sig?

Det är nog ingen fara om du inte var underviktig vid plus. Förra gången gick jag upp fem kilo innan inskrivningen och sen inte ett gram förrän v 24. Nu är jag v 14+5 om ligger just nu på 1 kilo plus.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?