• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax

Imorgon går jag in i vecka 18.

Min chef kommenterade idag att jag är stor, och att det är konstigt att ingen frågat. Men nej, de är väl för väluppfostrade eller tror att det är kakor (vilket det delvis är). Han konstaterade även att jag blivit väldigt vimsig, och det var mindre roligt att höra... :(

Jag tycker redan nu att det är lite tungt att jobba. Jag får lätt ont i ryggen, och känner mig vansinnigt osmidig när jag ska böja mig ner. Måste vara en vanesak tänker jag.

Det är också lite obehagligt att bära tyngre saker mot magen.

Usch, jag vill inte vara en sån som måste ha specialbehandling och är oduglig på jobbet så här tidigt. Men men, det blir som det blir.

Ett plus med allt det här gnället är att jag iaf känner mig gravid!

• tovemaja

var just hos BM och grinade... fick höra världens mest underbara hjärtljud nämligen! Så overkligt fantastiskt. Och hon visade livmoderkanten som går precis vid naveln nu (mitten av v.17) Mannen fick också känna :)

• Mimipig
    tovemaja skrev 2014-09-22 19:39:38 följande:

var just hos BM och grinade... fick höra världens mest underbara hjärtljud nämligen! Så overkligt fantastiskt. Och hon visade livmoderkanten som går precis vid naveln nu (mitten av v.17) Mannen fick också känna :)

Grattis! Jag ska försöka leta efter den där kanten.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-09-22 19:17:18 följande:

Imorgon går jag in i vecka 18.

Min chef kommenterade idag att jag är stor, och att det är konstigt att ingen frågat. Men nej, de är väl för väluppfostrade eller tror att det är kakor (vilket det delvis är). Han konstaterade även att jag blivit väldigt vimsig, och det var mindre roligt att höra... :(

Jag tycker redan nu att det är lite tungt att jobba. Jag får lätt ont i ryggen, och känner mig vansinnigt osmidig när jag ska böja mig ner. Måste vara en vanesak tänker jag.

Det är också lite obehagligt att bära tyngre saker mot magen.

Usch, jag vill inte vara en sån som måste ha specialbehandling och är oduglig på jobbet så här tidigt. Men men, det blir som det blir.

Ett plus med allt det här gnället är att jag iaf känner mig gravid!

Jag är också vimsig, men det har min chef bara inte märkt. Så onödigt att kommentera!
  • SvanE
    tovemaja skrev 2014-09-22 19:39:38 följande:

Härligt! Jag var hemma hos en kompis ikväll som fick barn i juni. Hon hade en sån där doppler så vi lyssnade på hjärtljuden vilket var så häftigt!
  • Kurona

Hade vårat KUB ultraljud idag. Det var en frisk liten bebis som hade låg risk för alla kromosomavvikelser. Den vinkade och snurrade runt som en liten virvelvind. 

Blev framflyttad en dag till den 31/3 istället för den 30/3. Barnmorskan sa även att livmodern nådde ända upp till naveln. Är i vecka 13 (12+5) idag. 

• mizzidus
    Kurona skrev 2014-09-22 23:22:16 följande:

Hade vårat KUB ultraljud idag. Det var en frisk liten bebis som hade låg risk för alla kromosomavvikelser. Den vinkade och snurrade runt som en liten virvelvind. 

Blev framflyttad en dag till den 31/3 istället för den 30/3. Barnmorskan sa även att livmodern nådde ända upp till naveln. Är i vecka 13 (12+5) idag. 

Fin bild och vad skönt att allt var bra med bebisen :)
  • mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-09-22 17:11:08 följande:
    Låter som hormoner ja. Själv har jag fått några finnar på framsidan av låret och min hy i ansiktet har blivit betydligt sämre.
    Jo jag har fått sämre hy i ansiktet också, bara att gilla läget antar jag !
  • JhjärtaK
    Kurona skrev 2014-09-22 23:22:16 följande:

Fin bild! Och skönt med låga risker också
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-09-23 00:59:40 följande:
    Jo jag har fått sämre hy i ansiktet också, bara att gilla läget antar jag !
    Under min graviditet med dottern gick jag till en hudterapeut och gjorde ansiktsbehandling två gånger och hon rekommenderade också en ändring i min "rutin". Denna gången har jag varken ork eller tid plus att vi flyttat så då måste jag leta rätt på en ny som är vettig. Som sagt, pallar inte

Men bor du i Sthlm så finns där en jag varmt kan rekommendera och som gjorde min gravidhy bättre faktiskt. Denna gången får jag stå ut med att ha en puckelpist i pannan, haha Tur att jag har lugg!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?