• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-22 11:08:26 följande:

Vägde mig imorse eftersom jag helt plötsligt känner mig sååå FET! Hade inte gått upp ett gram sen sist jag vägde mig för typ 2 veckor sedan. Hur är det möjligt att känna sig så fet fast vågen står still?

Min man sa att jag får inte säga att jag känner mig fet, att jag känner mig gravid - fine, men inte fet :)

Jag tycker ibland det känns som jag gått upp 20 kilo fast det är bara ett, men midjemåttet är väl drygt en dm större nu. Min mage är som en bulldeg på kvällarna, jag äter mindre men rör mig också mindre då jag mått så illa och varit trött.
  • KarinIngrid
    LillLouise84 skrev 2014-09-22 11:18:12 följande:
    Det är nog ingen fara om du inte var underviktig vid plus. Förra gången gick jag upp fem kilo innan inskrivningen och sen inte ett gram förrän v 24. Nu är jag v 14+5 om ligger just nu på 1 kilo plus.
    Hej, tack för svar!
    nej underviktig var jag inte, snarare ett par kg extra. Inte så att jag är överviktig men innan jag blev gravid så hade jag som mål att gå ner ca 5 kg för att komma tillbaka till min trivselvikt. Så jag är väl inte jätteledsen att jag gått ner lite nu :)

Men sen börjar man oroa sig lite att det inte är nyttigt för bebisen att jag gått ner och att jag ändå är i v 15 och inte gått upp nåt. Men det kanske inte är så onormalt då.

• LillLouise84

Idag mår jag bra för första gången sen slutet på juni. Lite illamående men ska försöka leva utan tabletter. Igår var jag och tränade innebandy för första gången sen jag blev gravid, så sjukt kul och jobbigt. En tjej vet att jag är gravid där men inte resten. De tror nog att jag blivit väldigt tjock. Jag orkade mycket mer än jag hade hoppats på, största problemet nu var att byxorna halkade under magen så jag fick dra upp dom hela tiden. Nu är jag lite sugen på gravidlöpartights någon som provat dom?

• JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2014-09-22 11:24:45 följande:
    Hej, tack för svar!
    nej underviktig var jag inte, snarare ett par kg extra. Inte så att jag är överviktig men innan jag blev gravid så hade jag som mål att gå ner ca 5 kg för att komma tillbaka till min trivselvikt. Så jag är väl inte jätteledsen att jag gått ner lite nu :)

Men sen börjar man oroa sig lite att det inte är nyttigt för bebisen att jag gått ner och att jag ändå är i v 15 och inte gått upp nåt. Men det kanske inte är så onormalt då.

Bebisen tar det den behöver så oroa dig inte . Se till att få i dig lite gravidvitaminer kanske, mest för din egen skull.
  • KarinIngrid
    JhjärtaK skrev 2014-09-22 11:39:02 följande:
    Bebisen tar det den behöver så oroa dig inte . Se till att få i dig lite gravidvitaminer kanske, mest för din egen skull.
    Tack! Ska försöka att inte oroa mig för vikten. Det vänder säkerligen och jag kommer nog gå upp en hel del längre fram så! :)

• Lejonhierta

Jag är i v 16 och ligger 1 kg+ och kan då ändå säga att jag ligger på gränsen till underviktig normalt sett. Är noga med att få i mig kall, järn och vitaminer, resten ger sig, bäbis tar vad den behöver. Fått friska barn tidigare trots klen viktuppgång.

• snö 81
    Teresiat skrev 2014-09-22 11:09:47 följande:

Haha snälla snö! Du har ju inte ett hekto för mkt på kroppen! :)

Oj, det var värst :)

Innan jag blev gravid hade jag gått upp några trivselkilon så på mina ynka 159 cm vägde jag ca 62.5 - vilket är några kilo mer än jag borde ha till min korta kroppshydda.

Nu väger jag 63.8 så det är ca 1-1.5 kg plus. När jag väntade dottern gick jag upp 27kilo så jag hoppas på fortsatt sparsam uppgång denna gången. Men min känsla att jag känner mig fet sitter nog i att kroppen ändrad och jag har inte rört på mig sen juni.
  • tovemaja

heheh, jag ligger på +5kg i mitten av v.17 men läste att mellan 2 och 5 kg är normalt så jag försöker njuta av livet och livets goda utan att för den sakens skull ha alltför stora utsvävningar. BM tid idag :)

• snö 81
    tovemaja skrev 2014-09-22 13:56:01 följande:

heheh, jag ligger på +5kg i mitten av v.17 men läste att mellan 2 och 5 kg är normalt så jag försöker njuta av livet och livets goda utan att för den sakens skull ha alltför stora utsvävningar. BM tid idag :)

Det är ju verkligen olika det där, om man mår illa eller inte osv.

Min kollega sa idag att hon hade gått upp 8-9 kilo båda sina graviditeter när hon var i samma vecka som mig eftersom hon åt bort illamående :)

Jag minns inte takten på uppgång i början av min förra graviditet, minns bara att jag var +11 kg i v.28 och +27 kg vid fullgången
  • mizzidus
    Är det någon mer än jag som har liksom fått finnliknande pippler på baksidan av låren? Känns inte direkt fräscht men jag duschar ju regelbundet så det kan inte vara att jag är smutsig?! Det är väl hormonerna i kroppen som bråkar antar jag ?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?