• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-20 21:19:06 följande:

Ja... Fast det är ju fortfarande en jäkla massa mjukt som jag lätt kan nypa tag i. Dock tycker jag att det syns om jag ligger på rygg och drar in magen. Jag tror det i alla fall.

Det är svårt, jag har ju inte rört på mig sen i Juni, så självklart är jag större nu. Dessutom har jag tillbringat flera månader med uppblåsta tarmar, så jag vet inte längre vad som är vad!

Lite samma känsla här. Men sista dagarna har magen krympt lite och jag känner mig inte lika uppblåst längre. Så nu är det nog mer bebis än tarmar, hoppas jag i alla fall.

Jag har haft det väldigt krångligt med både det ena och det andra under mitt liv, så nu har jag haft min del av otur så det här ska gå bra.
  • Kurona

Jag börjar bli riktigt nervös inför KUB nu, det är dags för mig på måndag. Sen att man är en hormonbomb som ständigt ligger på bristningsgränsen gör inte saken bättre, tårarna bara sprutar hela tiden! 

Var inte alls lika nervös inför mitt förra KUB, då längtade jag mest, men nu tycker jag att det känns riktigt jobbigt om man skulle få dåliga resultat. 

Ser dock fram emot att få se om det faktiskt finns en liten där inne, för jag tycker att jag nu i några dagar har känt sprattlet. Kände i vecka 14 med sonen och är i vecka 13 nu, så det kanske inte är helt omöjligt.  

• laila88
    tovemaja skrev 2014-09-20 23:38:20 följande:

fan, ljustljustrosa blödning efetr sex ikväll...16+1 ia... :(

Det är nog ingen fara, då man är gravid har man ju sköra slemhinnor :) Speciellt att det kom efter sexet gör att det får mig att tänka "De är lugnt!!" :)

Men jag kollar trosorna varje dag typ, oron finns där såklart. Och är du orolig kontakta gyn imorn, eller måndag :) Men jag tror det bara är sköra slemhinnor!
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2014-09-20 23:38:20 följande:

fan, ljustljustrosa blödning efetr sex ikväll...16+1 ia... :(

Jag hade några blödningar med första barnet och ringde bm, hennes första fråga var om det var i samband med sex. Om det var i samband med sex så var det bara att avvakta. För det var så vanligt att det blev en blödning då, just som föregående säger sköra slemhinnor. Blödning utan att man haft sex så blir bm mer orolig.
  • LillLouise84

Jag måste vara inne i spökveckorna ordentligt, jag känner mig inte gravid. Tarmarna har krympt och illamående är bättre, det som känns mest är väldigt ömma bröst. Och 400 toabesök om dagen jag orkar äntligen göra något igen. Jag är väldigt udda när det kommer till graviditets besvär, jag får extrema problem med slemhinnorna. Jag blir så torr i halsen och hostar och snorar. Det är som en enda lång bihåleinflammation med hosta, och jag hostar så jag tappar rösten. Så höll jag på från typ vecka 15 förra gången och fram till bf. Och nu är jag i vecka 15 igen och det har börjat. Jag vill verkligen inte förlora rösten helt och hållet igen det var fruktansvärt, jag var nämligen totalt stum från v 30 och till bf förra gången.

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-09-20 22:07:10 följande:

Lite samma känsla här. Men sista dagarna har magen krympt lite och jag känner mig inte lika uppblåst längre. Så nu är det nog mer bebis än tarmar, hoppas jag i alla fall.

Jag har haft det väldigt krångligt med både det ena och det andra under mitt liv, så nu har jag haft min del av otur så det här ska gå bra.

Ja, jag känner mig också mindre uppblåst, så jag hoppas också att det är mer bebis! :)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-09-21 07:41:03 följande:

Jag måste vara inne i spökveckorna ordentligt, jag känner mig inte gravid. Tarmarna har krympt och illamående är bättre, det som känns mest är väldigt ömma bröst. Och 400 toabesök om dagen jag orkar äntligen göra något igen. Jag är väldigt udda när det kommer till graviditets besvär, jag får extrema problem med slemhinnorna. Jag blir så torr i halsen och hostar och snorar. Det är som en enda lång bihåleinflammation med hosta, och jag hostar så jag tappar rösten. Så höll jag på från typ vecka 15 förra gången och fram till bf. Och nu är jag i vecka 15 igen och det har börjat. Jag vill verkligen inte förlora rösten helt och hållet igen det var fruktansvärt, jag var nämligen totalt stum från v 30 och till bf förra gången.

Oj! Nästäppa har jag ju hört om, men du verkar verkligen få extrema problem. Låter skitjobbigt att vara utan röst så länge, jag blir irriterad efter en dag.

Det enda jag märker med slemhinnorna är att jag är känsligare vid sex, och att jag ofta blöder lite när jag snyter mig.

Mina bröst slutade ömma för flera veckor sedan, men till min stora glädje är de fortfarande typ en storlek större än normalt, hehe.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-09-21 07:59:06 följande:
    Oj! Nästäppa har jag ju hört om, men du verkar verkligen få extrema problem. Låter skitjobbigt att vara utan röst så länge, jag blir irriterad efter en dag.

Det enda jag märker med slemhinnorna är att jag är känsligare vid sex, och att jag ofta blöder lite när jag snyter mig.

Mina bröst slutade ömma för flera veckor sedan, men till min stora glädje är de fortfarande typ en storlek större än normalt, hehe.
    Jag är också snorig och rosslig, men märkligt nog mest bara på höger sida. Hemskt irriterande. Brösten ömmar än och magen bibehåller sin uppblåsthet, om kvällarna gör det nästan ont. Jag har ibs, så kanske gör det saken värre? Nu när det äntligen inte är en hemlis längre så hade det varit trevligt med en snygg mage som förklarade viktuppgången - men jag ser mest ut som jag slarvat med kost och motion.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-09-21 09:38:25 följande:

Jag är också snorig och rosslig, men märkligt nog mest bara på höger sida. Hemskt irriterande. Brösten ömmar än och magen bibehåller sin uppblåsthet, om kvällarna gör det nästan ont. Jag har ibs, så kanske gör det saken värre? Nu när det äntligen inte är en hemlis längre så hade det varit trevligt med en snygg mage som förklarade viktuppgången - men jag ser mest ut som jag slarvat med kost och motion.

Haha, ja visst hade det varit fint med en liten kula istället för den här lösa massan. Jag är liksom tjock även på ryggen, låren och rumpan (om än mest på magen), och det kan jag varken skylla på tarmar eller bebis tyvärr...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?