• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Lejonhierta
    Skumbollen skrev 2014-09-23 09:29:46 följande:

Vecka 16 plingade det i appen idag för mig... Nu måste det väl vara dags för RUL för er som skall ha i början av mars väl? När har ni? Vi har den 17 oktober, känns lååååångt tills dess :)

Är i slutet av v16 och vi har inte RUL förrän 16/10 alltså först i v20. Jättesegt. Ffa som jag har blödningar och inte mår hyvens bra.
  • KarinIngrid
    Lejonhierta skrev 2014-09-23 10:12:34 följande:
    Är i slutet av v16 och vi har inte RUL förrän 16/10 alltså först i v20. Jättesegt. Ffa som jag har blödningar och inte mår hyvens bra.
    Men om du har blödningar, kan du inte få komma in o göra ett UL för att säkerställa att allt är som det ska?
  • tovemaja
    Va? Sa hon så bokstavligt? Jisses!

Intressant att så många upplever att barnmorskor pratar vikt, med mina dryga 80 kg så har jag ca 20 kg övervikt, aldrig att någon läkare eller barnmorska ens har kommenterat det....

Kanske för att de ser på mig att svaret skulle bli... Skit du i det... :D

Vecka 16 plingade det i appen idag för mig... Nu måste det väl vara dags för RUL för er som skall ha i början av mars väl? När har ni? Vi har den 17 oktober, känns lååååångt tills dess :)
    jag är i mitten/slutet av v.17 och har över 3 veckor till RUL (15/10). Väldigt sent. Men efter att ha fått lyssnat på hjärtat igår så känns det mer överkomligt :)
  • mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-09-23 06:59:46 följande:
    Under min graviditet med dottern gick jag till en hudterapeut och gjorde ansiktsbehandling två gånger och hon rekommenderade också en ändring i min "rutin". Denna gången har jag varken ork eller tid plus att vi flyttat så då måste jag leta rätt på en ny som är vettig. Som sagt, pallar inte

Men bor du i Sthlm så finns där en jag varmt kan rekommendera och som gjorde min gravidhy bättre faktiskt. Denna gången får jag stå ut med att ha en puckelpist i pannan, haha Tur att jag har lugg!
    Jag bor tyvärr inte i Sthlm men jag får stå ut helt enkelt med lite finnar, känner mig inte direkt vacker men det är "bara" i 5,5 månader till haha :) Jag har också lite snedlugg som skymmer halva pannan iaf, alltid nått haha
  • mizzidus

Jag har RUL den 23e oktober och jag går in i vecka 16 på torsdag så jag kommer vara i vecka 20 när det är dags vilket känns lite segt men men bara bita ihop antar jag :) 

• Villhaenbebbe
    mizzidus skrev 2014-09-23 10:52:32 följande:

Jag har RUL den 23e oktober och jag går in i vecka 16 på torsdag så jag kommer vara i vecka 20 när det är dags vilket känns lite segt men men bara bita ihop antar jag :) 

Jag fick faktiskt tidigt RUL då dom utgår från sita mensens första dag, och jag hade en lååång cykel men vet precis när jag hade ÄL (använde ÄL tester). 

Jag kommer vara i vecka 18 (17+3) på mitt RUL :) :)
  • LillLouise84

Va? Sa hon så bokstavligt? Jisses!

Intressant att så många upplever att barnmorskor pratar vikt, med mina dryga 80 kg så har jag ca 20 kg övervikt, aldrig att någon läkare eller barnmorska ens har kommenterat det....

Kanske för att de ser på mig att svaret skulle bli... Skit du i det... :D

Japp hon ringde mig titt som tätt och påminde mig om att jag var för tjock. Visst jag är överviktig men inte så fruktansvärt mycket. Hon tror också att övervikt är lika dum i huvudet. Hon frågade heller inte om vanor och bakgrund. Hon är inte riktigt som hon ska. Den här gången när jag ringde och skulle boka tid så sa jag att jag vägrade gå till Eva, hon jag pratade med lät inte särskilt förvånad över det. Nya barnmorskan frågade knappt vad jag väger och ansåg att jag kan sköta mig själv så länge jag har bra värden.
  • Teresiat

Det är lättare att se kön om man har RUL senare :) vi har 15/10, kommer vara i v 20 då.. Längtar! Det känns nästan lite konstig nu att man går runt med en bäbis i magen som är nästan två decimeter men ändå känner man inget. Jag tycker verkligen det känns overkligt. Gick in i v 17 idag. Igår firade sambon och jag "jämt" då det var prick 40,00% som passerat av graviditeten

• LillLouise84

Jag har Bf 18/3 och får rul 9/10. Ska bli så skönt eftersom vi inte fått ul eller lyssnat på hjärtat. Så vi får en bekräftelse på att det finns något.

• Lejonhierta
    KarinIngrid skrev 2014-09-23 10:16:55 följande:
    Men om du har blödningar, kan du inte få komma in o göra ett UL för att säkerställa att allt är som det ska?
    Jo förhoppningsvis.... Är ju dessutom sjukskriven nu som går ut den 30/9 så då blir det förhoppningsvis ett nytt besök. För nu är jag ordinerad vila, inga lyft, inget som anstränger och inget sex. Relativt tråkigt liv.. Så fort jag gör något exvis. dammsuger i lugnt tempo, eller rör mig för mycket så blöder jag. Ibland bara en minskvätt så det blir nån cm-stor fläck på bindan och ibland så är det bara att gå och byta direkt..
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?