• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84

Angående att berätta på jobbet så bara skjuter jag på det. Vi har inte varit på något ul än så vi har bara berättat för familjerna och någon mer släkting. Sen umgås vi ganska mycket med ett annat gift par som jag bara slängde ur mig till att jag kommer nog inte spela så mycket innebandy med henne den här säsongen, då bara fick jag en blick och "du är gravid, det fattade jag för länge sen". Sen vet fackombudet på jobbet och facket, dom har gett mig rådet att berätta på måndag när de följer med mig och håller handen. Min chef kommer att explodera när han får reda på det

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-09-23 20:57:59 följande:

Angående att berätta på jobbet så bara skjuter jag på det. Vi har inte varit på något ul än så vi har bara berättat för familjerna och någon mer släkting. Sen umgås vi ganska mycket med ett annat gift par som jag bara slängde ur mig till att jag kommer nog inte spela så mycket innebandy med henne den här säsongen, då bara fick jag en blick och "du är gravid, det fattade jag för länge sen". Sen vet fackombudet på jobbet och facket, dom har gett mig rådet att berätta på måndag när de följer med mig och håller handen. Min chef kommer att explodera när han får reda på det

Varför tror du att din chef kommer reagera så negativt?

Min är säkert inte heller överlycklig, men han håller masken och är trevlig, skönt det.
  • Villhaenbebbe
    matildam skrev 2014-09-23 19:22:23 följande:

Okej! Då är vi väldigt lika! Graviditeten var planerad antar jag då? 

Har du också blivit glömsk? Jag är så jävla glömsk nu!! Har minne som en guldfisk och det är råpinsamt framförallt inför chefen, när jag har lovat att göra vissa saker och sedan glömt det på kvällen. Usch!

Jag har bara spytt en gång under min graviditet, och det var för några veckor sedan när jag skulle diska ur en skål med vitlöksås efter middagen. Kände lukten, sprang ut i vardagsrummet och la en kaka rätt på parkettgolvet.. Jag kan typ inte spy, har knappt spytt något i hela mitt liv, så varje gång jag har känt att illamåendet kommer har jag andats ner det och som tur är lyckats!

Får jag fråga vart ni som skriver här bor? Finns det nån bf-lista man kan skrivas upp på? 

Japp den var planerad, men vi trodde inte det skulle ta sig så fort som det gjorde (första försöket) så vi blev chockade hur som helst :) men superglada såklart!!

Japp är glömsk och allmänt vimsig, säger ofta fel och slänger om ord och så.. Låter ju helt knäpp i huvet haha..

Skönt att du sluppit det, jag har kräkts mycket, men det hat hjälp för så fort jag fått kräkas så har jag mått bra direkt efter och kunnat äta osv :)

Jag bor på Frösön vid Östersund, så ganska långt upp jag med! :) :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-09-23 20:06:13 följande:

Jag har RUL 28/10, är i v 15 nu och har bf 22 mars.

Hur ser ni på att posta graviditeten på fb etc? Jag vill inte alls göra det utan hålla detta "privat", vilket jag ju fattar kommer att bli ohållbart, det lär ju inte undgå någon när jag är i v 30 att jag är gravid, men jag tycker ändå att det känns för intimt för att skylta med.

Vi kommer inte posta UL-bild på Facebook. Jag är inte alls aktiv där nu för tiden, så det skulle mest kännas krystat. Dessutom känns det rätt roligt att bara plötsligt lägga upp en bild på en bebis. Lika krystat det iofs, men roligare överraskningsmoment, hehe.

Själv tycker jag att det är jättekul när andra outar sina graviditeter, jag gillar att veta mycket om många. :D
  • matildam
    LillLouise84 skrev 2014-09-23 20:42:51 följande:

O

Skönt att jag inte är ensam om att inte posta allt på fb. En gammal klasskompis till mig lägger ut minst en nakenbild i vecka under sina graviditeter, okej om man visar att magen växt men varför visa helt naken men hänga lite hår för tuttarna.

Det här är mitt andra barn och när jag fick första så var det en kompis som skrev på fb och undrade när det var dags, så några som inte visste fick reda på då. Sen la jag ut en bild på nyfödd dotter och skrev "idag kom äntligen vår *****". Rätt många som kommenterade att "oj har du fått barn"

Haha. Jag tror dock att man är jääääkligt olika med det där fb-postandet. Jag lägger ju ut max 1 post per halvår och då handlar det oftast om viktiga saker som politik eller djurens rätt. Vissa lägger ju ut "jahopp nu har man kvällsfikat en limpasmörgås gött " och det kan jag på riktigt säga att jag aldrig någonsin skulle göra. Är inte särskilt aktiv på IG heller.

Hade blogg i flera år under min tonår som var rätt läst men jag känner verkligen inget behov av att flasha ut  min vardag nu eller så. Speciellt inte om ytliga ting som shopping och dylikt? Det bidrar bara till ångest hos de som ej har råd med överflödig lyx, samt till en hysterisk masskonsumtion som varken är bra för ens välmående eller för ens planet. 

Och ja - jag osar av dubbelmoral nu! Jag letar med ljus och lykta efter en bra gravid/mamma-blogg för att få inspiration, när jag samtidigt har dessa åsikterna. Makes no sense. Åsikter kan såklart ändras men i grund och botten tycker jag att en bra blogg är en ärlig blogg. Inte en påmålad fasad där allt är vitt och fräscht och alla är lyckliga och man lagar oxfilé varje dag. 

//virrig

• matildam
    LillLouise84 skrev 2014-09-23 20:42:51 följande:

O

Skönt att jag inte är ensam om att inte posta allt på fb. En gammal klasskompis till mig lägger ut minst en nakenbild i vecka under sina graviditeter, okej om man visar att magen växt men varför visa helt naken men hänga lite hår för tuttarna.

Det här är mitt andra barn och när jag fick första så var det en kompis som skrev på fb och undrade när det var dags, så några som inte visste fick reda på då. Sen la jag ut en bild på nyfödd dotter och skrev "idag kom äntligen vår *****". Rätt många som kommenterade att "oj har du fått barn"

Haha. Jag tror dock att man är jääääkligt olika med det där fb-postandet. Jag lägger ju ut max 1 post per halvår och då handlar det oftast om viktiga saker som politik eller djurens rätt. Vissa lägger ju ut "jahopp nu har man kvällsfikat en limpasmörgås gött " och det kan jag på riktigt säga att jag aldrig någonsin skulle göra. Är inte särskilt aktiv på IG heller.

Hade blogg i flera år under min tonår som var rätt läst men jag känner verkligen inget behov av att flasha ut  min vardag nu eller så. Speciellt inte om ytliga ting som shopping och dylikt? Det bidrar bara till ångest hos de som ej har råd med överflödig lyx, samt till en hysterisk masskonsumtion som varken är bra för ens välmående eller för ens planet. 

Och ja - jag osar av dubbelmoral nu! Jag letar med ljus och lykta efter en bra gravid/mamma-blogg för att få inspiration, när jag samtidigt har dessa åsikterna. Makes no sense. Åsikter kan såklart ändras men i grund och botten tycker jag att en bra blogg är en ärlig blogg. Inte en påmålad fasad där allt är vitt och fräscht och alla är lyckliga och man lagar oxfilé varje dag. 

//virrig

• matildam
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-23 21:18:18 följande:
    Japp den var planerad, men vi trodde inte det skulle ta sig så fort som det gjorde (första försöket) så vi blev chockade hur som helst :) men superglada såklart!!

Japp är glömsk och allmänt vimsig, säger ofta fel och slänger om ord och så.. Låter ju helt knäpp i huvet haha..

Skönt att du sluppit det, jag har kräkts mycket, men det hat hjälp för så fort jag fått kräkas så har jag mått bra direkt efter och kunnat äta osv :)

Jag bor på Frösön vid Östersund, så ganska långt upp jag med! :) :)
    Fyfan. Jag känner verkligen för er som spytt och mått illa mycket. Jag har haft en jävla tur bara, min mamma mådde heller nästan aldrig illa när hon väntade mig eller mina syskon - det kanske är genetiskt? 

Sen när jag outat min grav för min chef (det är typ där mitt behov utav anonymitet sitter, inte för att jag tror att hen är ute på familjeliv och snokar, men man vet aldrig haha.) skulle det vara kul att få ett ansikte och mer info på/om er som känner er sugna! 
  • sommarstad
    LillLouise84 skrev 2014-09-23 20:57:59 följande:

Oj jobbigt att ha en sån chef man är rädd att berätta för. Skönt att de på facket ställer upp och stöttar dig iaf.
  • Villhaenbebbe
    matildam skrev 2014-09-23 21:26:16 följande:

Fyfan. Jag känner verkligen för er som spytt och mått illa mycket. Jag har haft en jävla tur bara, min mamma mådde heller nästan aldrig illa när hon väntade mig eller mina syskon - det kanske är genetiskt? 

Sen när jag outat min grav för min chef (det är typ där mitt behov utav anonymitet sitter, inte för att jag tror att hen är ute på familjeliv och snokar, men man vet aldrig haha.) skulle det vara kul att få ett ansikte och mer info på/om er som känner er sugna! 

Ja jag har hört att mycket med graviditet/amning är ärftligt. Min mamma mådde dåligt när hon väntade mig och mina syskon.

Jag håller med, är såååå nyfiken på alla här! Men det kanske blir mer längre fram, skulle vara kul att kanske få följa någons insta eller så (om man inte är så privat av sig) :)
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-09-23 20:40:46 följande:

Jag vägde mig i morse och har gått upp 5kg. Jahapp, bra där. Lär väl sluta på +30 kg.

Viktminskningstråd till våren? ;)

Haha! Jag är på! :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?