• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • sommarstad

Äntligen helg! Några planer?

Jag var förbi och lånade lite tapetprover till barnrummet från makens jobb. Kanske är lite tidigt att börja men maken ska jobba på annan ort från slutet av oktober till jul så han vill komma igång. Vi ska även passa på att fräscha upp några andra rum i huset. Flyttade in förra året och har i stort sett inte gjort något invändigt. Men nu ska de slitna 90-tals tapeterna bort en efter en Glad  

Sedan har jag börjat fundera kring packningen till bröllopsresan som är nästa månad. Efter ha jobbat hela sommaren kommer jag äntligen få min semester! En vecka på medelhavet väntar men att äta gott, ta det lugnt och rå om varandra. Jag har dock insett att jag behöver köpa lite nya kläder. Kan knappt ha mina vanliga jeans längre. Än så länge går det  men det är knappt. Nu är dessutom fyra veckor kvar innan bröllopsresan  så jag hinner få större mage. Mest lite finare vardagskläder till middagarna ombord. Har nog lite sommarkläder som jag ändå kan ha.

Från att haft en skitvecka (med jobbet)  men snart är veckan glömd och jag ska bara fokusera på familjen och allt det positiva vi har framför oss!  Hjärta 

• mizzidus
    Lejonhierta skrev 2014-09-26 08:37:28 följande:
    Haha min sambo sa igår kväll att du, snart måste vi specialbeställa bh åt dig. Har just nu en stor D så specialbeställa var väl att ta i, men stora mot vad de vanligtvis är stämmer ju :D
    Jag har bara två sportbhar som jag kan ha just nu och de börjar bli för små också, ojoj det blir dyrt detta ;) fast min sambo klagar iofs inte på att de växer, karlar alltså haha :D
  • LillLouise84

Förkyld + graviditet = helvete. Jag har nog aldrig varit så dålig för en liten förkylning. Det är inte själva förkylningen som är värst utan att jag mår så jävla illa hela tiden. Två nätter utan sömn då jag inte kan lägga mig ner :'(

• JhjärtaK
    sommarstad skrev 2014-09-26 21:57:28 följande:

Äntligen helg! Några planer?

Jag var förbi och lånade lite tapetprover till barnrummet från makens jobb. Kanske är lite tidigt att börja men maken ska jobba på annan ort från slutet av oktober till jul så han vill komma igång. Vi ska även passa på att fräscha upp några andra rum i huset. Flyttade in förra året och har i stort sett inte gjort något invändigt. Men nu ska de slitna 90-tals tapeterna bort en efter en Glad  

Sedan har jag börjat fundera kring packningen till bröllopsresan som är nästa månad. Efter ha jobbat hela sommaren kommer jag äntligen få min semester! En vecka på medelhavet väntar men att äta gott, ta det lugnt och rå om varandra. Jag har dock insett att jag behöver köpa lite nya kläder. Kan knappt ha mina vanliga jeans längre. Än så länge går det  men det är knappt. Nu är dessutom fyra veckor kvar innan bröllopsresan  så jag hinner få större mage. Mest lite finare vardagskläder till middagarna ombord. Har nog lite sommarkläder som jag ändå kan ha.

Från att haft en skitvecka (med jobbet)  men snart är veckan glömd och jag ska bara fokusera på familjen och allt det positiva vi har framför oss!  Hjärta 

Låter underbart med bröllopsresa! Är inte så lite avundsjuk kan jag säga

Vi skulle åkt till Spanien egentligen men vår dotter fick en rejäl förkylning så läkaren rekommenderade oss att stanna hemma så helgplanerna blev något förändrade kan man lugnt säga. Vi fixar med bygget i trädgården istället. Vi håller på att bygga ett staket så idag gjuter vi stolpskor som skall hålla fast stolparna.
  • Kpax

Jag har jobbat idag, och resten av kvällen och helgen kommer att spenderas i soffan. Åååh så skönt att bara slappa! Så länge jag ligger på sidan då, ett par timmar halvsittande eller liggande på rygg går bara inte. Måste väl vara foglossning.

• ManoMani
    LillLouise84 skrev 2014-09-27 16:09:20 följande:

Förkyld + graviditet = helvete. Jag har nog aldrig varit så dålig för en liten förkylning. Det är inte själva förkylningen som är värst utan att jag mår så jävla illa hela tiden. Två nätter utan sömn då jag inte kan lägga mig ner :'(

ohh nej det är inte roligt :(.. Jag känner mig förkyld också men det börjades idag. Det känns att lågämnesomsättningen gör att jag känner mig mer trött. Är det någon annan här som har lågämnesomsättning?
  • ManoMani
    KotteTotte skrev 2014-09-26 08:43:01 följande:

Tack!!! ???? Krävs så lite för att lugna nerverna. Nu soffläge och kurera förkylningen.

Tror du inte att det kan vara foglossning? Jag hade jätteont i början men nu har jag börjat simma i värmt vatten och det har släppt mig direkt.
  • Astilbe

Måste bara dela med mig: i går fick jag klartecken för kejsarsnitt. Har oroat mig över att inte få ks redan sen INNAN jag blev gravid och trodde inte att jag redan nu i v 14 skulle få ok. Jag som hade laddat för världens strid och trott att detta skulle bli ett grått moln genom hela graviditeten. Vad ska jag göra med all den energin nu...? Någon som har gjort ks och har lite erfarenheter att dela med sig av?

• laila88
    Astilbe skrev 2014-09-27 22:54:46 följande:

Måste bara dela med mig: i går fick jag klartecken för kejsarsnitt. Har oroat mig över att inte få ks redan sen INNAN jag blev gravid och trodde inte att jag redan nu i v 14 skulle få ok. Jag som hade laddat för världens strid och trott att detta skulle bli ett grått moln genom hela graviditeten. Vad ska jag göra med all den energin nu...? Någon som har gjort ks och har lite erfarenheter att dela med sig av?

OJ redan? Vilken tur att du fick som du ville! Jag tycker det borde va en självklarhet att få välja förlossningsmetod själv. Min första förlossning var HEMSK. Så jag dör om jag inte får igenom ett kejsarsnitt nu. Har också pratat med min bm om att jag måste få igenom kejsarsnitt men det vart inte direkt slag i saken direkt. Måste ta upp det igen nästa tid.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?