sommarstad skrev 2014-09-26 21:57:28 följande:
Äntligen helg! Några planer?
Jag var förbi och lånade lite tapetprover till barnrummet från makens jobb. Kanske är lite tidigt att börja men maken ska jobba på annan ort från slutet av oktober till jul så han vill komma igång. Vi ska även passa på att fräscha upp några andra rum i huset. Flyttade in förra året och har i stort sett inte gjort något invändigt. Men nu ska de slitna 90-tals tapeterna bort en efter en
Sedan har jag börjat fundera kring packningen till bröllopsresan som är nästa månad. Efter ha jobbat hela sommaren kommer jag äntligen få min semester! En vecka på medelhavet väntar men att äta gott, ta det lugnt och rå om varandra. Jag har dock insett att jag behöver köpa lite nya kläder. Kan knappt ha mina vanliga jeans längre. Än så länge går det men det är knappt. Nu är dessutom fyra veckor kvar innan bröllopsresan så jag hinner få större mage. Mest lite finare vardagskläder till middagarna ombord. Har nog lite sommarkläder som jag ändå kan ha.
Från att haft en skitvecka (med jobbet) men snart är veckan glömd och jag ska bara fokusera på familjen och allt det positiva vi har framför oss!
Låter underbart med bröllopsresa! Är inte så lite avundsjuk kan jag säga
Vi skulle åkt till Spanien egentligen men vår dotter fick en rejäl förkylning så läkaren rekommenderade oss att stanna hemma så helgplanerna blev något förändrade kan man lugnt säga. Vi fixar med bygget i trädgården istället. Vi håller på att bygga ett staket så idag gjuter vi stolpskor som skall hålla fast stolparna.