• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Misty W

Du har inte lust att dela med dig av styrkeprogrammet?

Astilbe skrev 2014-09-29 19:28:10 följande:

Enligt schemat ska jag 5 dagar i veckan öva 3 ggr per dag. Varje gång är ca två minuter. Han rekommenderade att man lägger övningarna i samband med något annat som redan går på rutin tex tandborstning. Annars skjuts det lätt upp. Sen ska det även vara bra att variera hur långa intervallerna på knipen är. Vissa gånger kan man öva ett enda långt knip medan nästa gång är kortare intervaller. Det är ju verkligen inte lång tid men att få rutin på detta blir intressant att se...

• Misty W

Kom på att jag kanske inte skrivit i denna tråd tidigare utan kanske bara läst/följt. Man läser så många trådar om mars osv

Om jag inte skrivit innan så ska jag självklart presentera mig lite:

29år (85:a) bor med min sambo 32år (82:a) i Stockholm med vår dotter 8år (06:a) och son 5år (09:a). Väntar nu våran 3:e som är beräknad den 16/3-15.

Vi va på KUB för några veckor sedan och fick 1av 20000, i Sthlm så är det tydligen fritt att göra kub och när jag blev informerad så kände jag att det är bättre att göra än att ångra mig sen. Nu väntar jag på RUL som jag idag fick tid till, 27/10 vilket kändes väldigt sent. Går in i v.21 dagen efter RUL isåfall.. Kan man gå så sent?

• Kpax
    Astilbe skrev 2014-09-29 19:28:10 följande:

Enligt schemat ska jag 5 dagar i veckan öva 3 ggr per dag. Varje gång är ca två minuter. Han rekommenderade att man lägger övningarna i samband med något annat som redan går på rutin tex tandborstning. Annars skjuts det lätt upp. Sen ska det även vara bra att variera hur långa intervallerna på knipen är. Vissa gånger kan man öva ett enda långt knip medan nästa gång är kortare intervaller. Det är ju verkligen inte lång tid men att få rutin på detta blir intressant att se...

Åh stööön vad jobbigt. Men jag lär ju ångra mig om jag inte gör vad jag kan för att underlätta förlossning och läkning. Jag försökte knipa medan jag borstade tänderna, men det gick inte. Får ta det direkt efter istället. Eller köra upp ett par geishakulor och knipa när jag jobbar, Höhö.
  • Astilbe
    Misty W skrev 2014-09-29 19:44:49 följande:

Du har inte lust att dela med dig av styrkeprogrammet?

Så klart! Kanske svårtolkat om man inte varit där men går säkert att googla övningarna. Dock gäller detta endast tom v 20 sedan måste vissa övningar ändras.

Kna?bo?j - 2x20 mot pilatesboll

Bro?stpress med gummiband liggandes pa? pilatesboll - 2x30 Backflyes med gummiband runt do?rrhandtag - 2x30 vardera arm Bicepscurl sta?endes pa? gummiband 2x30 vardera arm

Utfallssteg 2x14 vardera ben

Frontlift frama?tbo?jd med gummiband (rygg) 2x15

Sitta pa? pilatesboll och lyfta fo?tterna (balans) 2x1 min

Plankan 2x30 sek

Ba?ckenbottentra?ning 5 min
  • Misty W

Tack snälla :)

Astilbe skrev 2014-09-29 20:01:23 följande:

Så klart! Kanske svårtolkat om man inte varit där men går säkert att googla övningarna. Dock gäller detta endast tom v 20 sedan måste vissa övningar ändras.

Kna?bo?j - 2x20 mot pilatesboll

Bro?stpress med gummiband liggandes pa? pilatesboll - 2x30 Backflyes med gummiband runt do?rrhandtag - 2x30 vardera arm Bicepscurl sta?endes pa? gummiband 2x30 vardera arm

Utfallssteg 2x14 vardera ben

Frontlift frama?tbo?jd med gummiband (rygg) 2x15

Sitta pa? pilatesboll och lyfta fo?tterna (balans) 2x1 min

Plankan 2x30 sek

Ba?ckenbottentra?ning 5 min

• LillLouise84
    ManoMani skrev 2014-09-29 13:53:26 följande:

Jag hoppas det också :)...Det är bara att tänka positivt, man vet ändå inte vad som kommer hända :)

Jag har en kompis som fått alla sina tre med ks och nu några år senare så säger hon att hon känner sig lite avundsjuk på att inte fått varit med om upplevelsen att föda "vanlig väg". Medans jag kände första tiden efter förlossningen med dottern att jag missat "hur det startar" som alla pratade om när föräldragruppen träffades. Eftersom jag blev igångsatt. Men på ett sätt var det så skönt att bli igångsatt, ingen fundering om det var dax och hur fort det skulle gå. För det är många häromkring som är rädd för är att vara hemma förlänge eftersom vi har 12 mil till förlossningen.
  • Astilbe
    Kpax skrev 2014-09-29 19:58:17 följande:
    Åh stööön vad jobbigt. Men jag lär ju ångra mig om jag inte gör vad jag kan för att underlätta förlossning och läkning. Jag försökte knipa medan jag borstade tänderna, men det gick inte. Får ta det direkt efter istället. Eller köra upp ett par geishakulor och knipa när jag jobbar, Höhö.
    Ha ha! Eller hur! Jag ska dock ta det på allvar och sätta igång på riktigt. Med start...ehm...i morgon...
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-29 20:27:22 följande:
    Jag har en kompis som fått alla sina tre med ks och nu några år senare så säger hon att hon känner sig lite avundsjuk på att inte fått varit med om upplevelsen att föda "vanlig väg". Medans jag kände första tiden efter förlossningen med dottern att jag missat "hur det startar" som alla pratade om när föräldragruppen träffades. Eftersom jag blev igångsatt. Men på ett sätt var det så skönt att bli igångsatt, ingen fundering om det var dax och hur fort det skulle gå. För det är många häromkring som är rädd för är att vara hemma förlänge eftersom vi har 12 mil till förlossningen.
    Jag kände samma, att jag velat vara med om att förlossningen startade av sig själv. Blev också igångsatt med dottern. Allt är ju väldigt kontrollerat, men alldeles för intensivt.

Denna gång hoppas jag på naturlig start, värkar eller vatten.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-29 20:46:46 följande:

Jag kände samma, att jag velat vara med om att förlossningen startade av sig själv. Blev också igångsatt med dottern. Allt är ju väldigt kontrollerat, men alldeles för intensivt.

Denna gång hoppas jag på naturlig start, värkar eller vatten.

Igångsättning tyckte jag var först väldigt seg och sen gick det fort som tusan. Jag blev igångsatt en tisdag morgon klockan 7-8 med tabletter och sen hände inte ett skit utan bara tablett varannan timme och ctg varannan. Sen 23 gick vattnet och bebis kom inte förrän onsdag 16.39. Så de där 15 timmarna som det inte hände något på hade jag gärna tillbringat hemma istället.

Nu blir det springa i trappor, putsa fönster, rulla höfter på gymboll, käka ananas och ha sex från 1 mars så bebisen kommer ut av sig själv.
  • ManoMani
    Mimipig skrev 2014-09-29 17:44:00 följande:

För min del är det fritt fram att ta upp alla aspekter av graviditet här. Jag kommer inte att orka hålla mig med olika forum.

Ok då rent artigt vill du säga att andra som mig ska inte vara här?

inga problem! Hej allihoppa!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?