• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • irissiri
    maddec88 skrev 2014-10-01 15:24:20 följande:

Hej! Jag får bebis nummer ett i slutet av mars :) har inte så jätte många gravida kompisar eller med kompisar med barn så om någon vill följas åt vore det kul :)

Hej! Jag får också min första i slutet av mars! Var bor du?
  • maddec88

Vad kul irissi­ri :)
    Jag bor i örebro, vart bor du?

Imorgon ska jag berätta för chefen, vilket iof inte vore någon fara om det inte vore för att jag började jobbet i måndags! :/

• JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-01 15:33:20 följande:
    Och dessutom får man gå tre veckor över tiden i mitt landsting!! I Stockholm vet jag att man gör UL efter max en veckas övergång och max två veckor över får man gå. Återigen sjukt att det kan vara så annorlunda från landsting till landsting
    Ja det är verkligen inte ok. I Gbg har man ändrat från tre veckor över tiden till två istället. Bra beslut tycker jag.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-01 16:50:50 följande:
    Ja det är verkligen inte ok. I Gbg har man ändrat från tre veckor över tiden till två istället. Bra beslut tycker jag.
    Mycket bra beslut!

Jag vägrar iofs gå över tre veckor, max 1! Bosätter mig på förlossningen om det behövs :)
  • Evening primrose

Handlar inte detta med igångsättning om att datering på rul inte är exakt utan diffar plus minus tio dar el vad d är, man vill ju inte sätta igång folk för tidigt utan medicinsk motivering

♡ Lilla E ♡
  • JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-10-01 17:20:48 följande:

Handlar inte detta med igångsättning om att datering på rul inte är exakt utan diffar plus minus tio dar el vad d är, man vill ju inte sätta igång folk för tidigt utan medicinsk motivering smile1.gif

? Lilla E ?
    Om det diffar såpass mycket så måste man ju tänka på motsatt scenario också. Dvs att mamman kanske går över 24 dagar istället för 14 och det är ju inte bra, varken för mamman eller barnet.

Tycker att det borde vara som standard att man gör ett UL när mamman gått över tiden en vecka och kontrollerar fostervatten och flöde.
  • snö 81
    Evening primrose skrev 2014-10-01 17:20:48 följande:

Handlar inte detta med igångsättning om att datering på rul inte är exakt utan diffar plus minus tio dar el vad d är, man vill ju inte sätta igång folk för tidigt utan medicinsk motivering smile1.gif

? Lilla E ?
    Igångsättning kan ju göras av många olika anledningar. Om det inte finns medicinsk anledning sätts man väl sällan igång, men en orolig mamma kan vara nog så medicinskt.

Jag mådde jättedåligt när jag var gravid med dottern, var övertygad om att hon skulle dö i magen. Denna gång kommer jag få hå hos Noreagruppen (kallas olika i alla landsting) och blir jag ett nervvrak igen kommer jag få bli igångsatt. Men jag hoppas på naturlig start lagom till BF :)
  • Astilbe

Har hamnat i världens största trötthetssvacka och fick kollat mitt järnvärde i dag. Det låg på 20 så jag behöver inget extra tillskott. Är det någon som vet vilket spann ett normalt järnvärde ligger runt? Har inte varit särskilt trött tidigare i graviditeten men är nu i v 15 och det känns som att någon har klubbat mig... Blir smått knäpp i huvudet av denna trötthet eftersom jag driver eget och inte fixar att hålla normaltempo överhuvudtaget just nu.

• Kpax
    Madelia skrev 2014-09-30 22:00:30 följande:

Idag har vi varit på RUL, allt såg bra ut med bebisen, dock så vägrade den trots massa puffande och ruskande på magen visa upp vad det var för kön tillräckligt bra för att barnmorskan skulle vilja säga något om det alls. Så det får helt enkelt bli en överraskning. Sen blev vi flyttade tillbaka en vecka i tiden, så jag får börja om med v.18 idag ist för att gå in i v.19. Jag vet inte så mycket om hur man ska tänka om bf när man får olika på kub och RUL. Vad tror/ tänker ni om det? Jag antar man går efter RUL även om kub är det som stämmer med ägglossning om man räknar?

Åh vad kul! Skönt att allt var bra.

Jag har RUL på fredag, hoppas det finns en bebis, att den ser frisk ut, och att barnmorskan kan se vad det är för kön! :)
  • Kpax
    Vikkan333 skrev 2014-10-01 03:51:25 följande:

Hej!

Jag gör ett nytt försök att hoppa in och dela tankar med er, om det är okej. :)

34 år och väntar nr 3 den 13/3. Har två pojkar sedan tidigare som är 5 och 8 år.

Har ni använt ngn lista med alla blivande mammor bf?

För mig är det ju tredje barnet och v 17 men jag känner bara lite diffust krafsande ibland. Är det ngn som känt riktiga puffar?

Hej! I trådstarten har du en länk till BF-listan.

Jag har känt något buffa svagt, men det kan ha varit nervryckningar eller nåt, jag vet inte.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?