• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84

Min livmoder måste ha dragit iväg i storlek. Världens bulle ovanför naveln och jag är konstant hungrig men får inte i mig många tuggor förrän det är full, och en timme senare är jag vrålhungrig. Det är som om alla delar i magen har åkt upp och trycker på magsäcken. Illamåendet har också blivit sämre då jag inte får i mig så mycket och blir jättehungrig.

• laila88
    LillLouise84 skrev 2014-10-02 21:41:54 följande:

Min livmoder måste ha dragit iväg i storlek. Världens bulle ovanför naveln och jag är konstant hungrig men får inte i mig många tuggor förrän det är full, och en timme senare är jag vrålhungrig. Det är som om alla delar i magen har åkt upp och trycker på magsäcken. Illamåendet har också blivit sämre då jag inte får i mig så mycket och blir jättehungrig.

Det är så otroligt jobbigt, speciellt för en mat älskare ;D haha. Då jag var gravid med sonen blev jag jämt mätt för ingenting. Nu verkar det bli så igen. Sen blir man hungrig direkt igen. Mat som är så gott.. Iaf om man inte mår illa :)

Här verkar illamåendet gett sig i takt med förkylningen. Men huvudvärk har ersatt det hela istället. Är det inte det ena så är det det andra ;)
  • Mimipig
    laila88 skrev 2014-10-02 21:47:54 följande:
    Det är så otroligt jobbigt, speciellt för en mat älskare ;D haha. Då jag var gravid med sonen blev jag jämt mätt för ingenting. Nu verkar det bli så igen. Sen blir man hungrig direkt igen. Mat som är så gott.. Iaf om man inte mår illa :)

Här verkar illamåendet gett sig i takt med förkylningen. Men huvudvärk har ersatt det hela istället. Är det inte det ena så är det det andra ;)
    Min mage har också tagit ett rejält kliv framåt. Det är inget snack om att jag ser gravid ut nu, det går inte att dölja. Jag gjorde just en dum sak imorse. Jag ställde mig på vågen - jag har gått upp 6 kg. Hur ska det här sluta?

Men jag tror jag struntar i att väga mig nåt mer. Vad tjänar det till? Jag svullar inte och jag tänker inte banta, så det får bli som det blir.
  • Mimipig
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-02 09:04:24 följande:
    Haha ja jag känner precis samma - det är väldigt obekvämt. Men vi har en pilatesboll man kan sitta på, då brukar det bli bättre :)
    Jag har ingen aning om det har med foglossning att göra.. Men jag fick inte så innan jag blev gravid iaf. 

Jag har jätteont i ryggen på kvällen - främst i svanken. Kan inte ligga på rygg för då blir det som om ryggen "låser" sig och det gör jättont att byta position.
    Jag ska börja på gravidyoga på måndag. Måhända gör det underverk för kroppen krämpor, jag återkommer med rapport.
  • mizzidus
    Teresiat skrev 2014-09-30 06:39:55 följande:

Vill inte trampa någon på tårna, men så här ser jag på saken... Man behöver kanske inte behöver överdriva och snöa in på negativa saker i en större överdrift, men jag röstar helt klart på att man ska kunna prata om allt som rör en graviditet. Det som är positivt för den ena kan ju vara negativt för den andra.. Så ska man bara hålla uppe lyckliga fasader och blunda för mindre roliga saker blir det ju jätte svårt så alla har olika referensramar. Alla förlossningar är olika, missfall är vanligt etc, att blunda för detta förändrar inte hur verkligheten ser ut. Är det inte bättre om vi stöttar varandra och att alla får lätta sina hjärnan? Det tycker jag iaf men jag antar att TS bestämmer om hon vill förbjuda vissa samtalsämnen :)

Jag håller med dig faktiskt om det du har skrivit, stötta varandra oavsett! :)
  • mizzidus

Hoppsan, hade en del att läsa ikapp eftersom jag inte varit inloggad på några dagar! :)

Här känns det lite deppigt att redan har gått upp 8 kilo och jag gick in i vecka 17 igår...ojoj det är bara att gilla läget egentligen men jag känner mig så tjock! :/

• Teresiat

Det går undan i tråden :D idag är det fredag och nu är det mindre än två veckor till RUL! Det får firas med en magbild :) v 18 och 3 kilo + sedan v 6

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-02 21:41:54 följande:

Jag läste i min app att nu skulle livmoderns övre kant vara mellan blygdbenet och naveln - eller hur!!

När jag ligger i sängen och känner på bulan så är min övre kan i höjd med översta kanten på naveln... :)
  • sommarstad
    Skumbollen skrev 2014-10-02 18:39:24 följande:

Vad skönt att det gick bra på jobbet! Alltid nervöst sånt där.

Jag kan inget om Emmaljunga då den inte passade våra krav sist, men kombi brukar ju innebära att man lägger en mjuklift i och duo är när man har separat ligg och sittdel :)

Ja så långt är ja med också men vad kan då det då vara bär det har både duo och combi med i namnet? Vi kommer få gå in till rn återförsäljare och fråga tror jag. Listade iaf ut vad S:et betyd: sport chassi.
  • sommarstad
    LillLouise84 skrev 2014-10-02 18:50:59 följande:

Gå in och läs på barnvagnsblogg, där är det lite barnvagns info for dummies. Även recensioner av många vagnar.

Har kollat där också men hittar inget svar på mina funderingar men som sagt får väl gå till en butik och reda ut de flesta frågorna.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?