• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-03 20:41:36 följande:
    Kan glädja dig med att det alltid står så på kallelsen från östra. Frågar man snällt så skall du se att de kikar :)
    Oh! Bra att veta! Då hoppas jag att allt annat ser bra ut så att de kan tänka sig att kolla
  • Kpax
    Teresiat skrev 2014-10-03 19:58:02 följande:

Åh vad härligt med rul! Tänk att vi redan är framme vid veckorna för rul. Nu håller jag tummarna för massor av ul-bilder. kpax, fick inte ni ngn bild? :)

Jo, bebisen var inte så samarbetsvillig, men några okej bilder blev det! Jag lyckas aldrig lägga upp bilder från plattan, men jag ska prova från datorn imorgon.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-10-03 20:35:42 följande:

Ja vi vill också veta och hoppas att de hinner titta efter det. Såg dock i kallelsen idag (till specMVC) att de inte har avsatt tid till att kolla kön . Men med UL varannan vecka framöver så borde de ju kunna kolla någon gång hoppas jag ändå

Ja, du borde ha goda möjligheter att få se kön med alla dina ultraljud! :)
  • Kpax

Ja vi vill också veta och hoppas att de hinner titta efter det. Såg dock i kallelsen idag (till specMVC) att de inte har avsatt tid till att kolla kön . Men med UL varannan vecka framöver så borde de ju kunna kolla någon gång hoppas jag ändå

Ja, du borde ha goda möjligheter att få se kön med alla dina ultraljud! :)
  • LillLouise84

Med så många ul är det nog omöjligt att missa kön.
  • LillLouise84

Nu längtar jag ihjäl mig till rul, nu är det bara dagar kvar! På torsdag! Men ni som har barn förut vet ni om syskon får följa med? Vi har en ettåring utan barnvakt den dagen

• BigMami
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 08:53:19 följande:

Nu längtar jag ihjäl mig till rul, nu är det bara dagar kvar! På torsdag! Men ni som har barn förut vet ni om syskon får följa med? Vi har en ettåring utan barnvakt den dagen

Det står i kallelsen att inga barn får följa med max en vuxen.. Det ska vara lugnt i rummet.
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 08:53:19 följande:

Det står även i vår kallelse att barn inte får följa med. En till person förutom mamman får vara med.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-04 09:27:40 följande:
    Det står även i vår kallelse att barn inte får följa med. En till person förutom mamman får vara med.
    Att barn inte får följa beror väl på två saker - att det ska vara lugnt i rummet och att det i en del fall upptäcks något fel med bebisen och då är det inte lämpligt att ett barn är med.
  • LillLouise84
    BigMami skrev 2014-10-04 09:05:26 följande:

Det står i kallelsen att inga barn får följa med max en vuxen.. Det ska vara lugnt i rummet.

Vi har inte fått någon kallelse eller info alls. Bm bokade tid när vi var hos henne och fick det bara på en liten lapp.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?