• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-10-05 01:44:42 följande:

Wow, så snabbt! Snyggt och driftigt! Jag har klippt till ett babylapptäcke, men sen avstannade hela projektet. Måste ta nya tag snart innan jag glömmer lappordningen helt.

Hur har du tänkt använda lapptäcket? Ska det läggas på golvet eller användas som överkast eller annat?
  • sommarstad
    Teresiat skrev 2014-10-04 20:22:33 följande:

Jag googlade bara på "babynest mönster" och gick in på en blogg där de hade mkt foton vid varje steg. Men jag är dålig på att använda manualer så jag läser inte så noga och fick sprätta lite ist ;) nu är jag klar iaf. Då får vi hoppas att bäbis kommer trivas..

Underbart tyg! Bra jobbat! :)
  • Teresiat

Taaaack alla! Är sjukt sugen på att sy en till.. Dette lätt som en plätt och har man gjort det en gång så lär det ju vara ännu enklare nästa gång.

Lapptäcke borde man väl kunna använda som en vanlig filt om man väljer ett mjukt tyg? Men lekfilt på golvet är ingen dum idé

• Mimipig
    Kpax skrev 2014-10-05 08:17:42 följande:
    Hur har du tänkt använda lapptäcket? Ska det läggas på golvet eller användas som överkast eller annat?
    Jag tänkte först göra ett som man kan ha som varmare filt i vagnen. Sen tänkte jag göra ett stort att ha på golvet. Vi får se om det blir av. Just nu är all inspiration borta.
  • Kpax
    Teresiat skrev 2014-10-05 11:22:51 följande:

Taaaack alla! Är sjukt sugen på att sy en till.. Dette lätt som en plätt och har man gjort det en gång så lär det ju vara ännu enklare nästa gång.

Lapptäcke borde man väl kunna använda som en vanlig filt om man väljer ett mjukt tyg? Men lekfilt på golvet är ingen dum idé

Mimipig skrev 2014-10-05 11:59:14 följande:

Jag tänkte först göra ett som man kan ha som varmare filt i vagnen. Sen tänkte jag göra ett stort att ha på golvet. Vi får se om det blir av. Just nu är all inspiration borta.

Ja, jag frågar för att jag själv hade ett lapptäcke som var en lekfilt, en sån man lägger under bebisen på golvet. Och annars har jag bara sett lapptäcken som överkast. Båda sorterna har varit ganska styva och hårda, men det är klart att man anpassar det genom tygvalet.

Blev nyfiken på nya användningsområden, och filt i vagnen var ingen dum idé! :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-10-05 13:43:00 följande:
    Mimipig skrev 2014-10-05 11:59:14 följande:

Ja, jag frågar för att jag själv hade ett lapptäcke som var en lekfilt, en sån man lägger under bebisen på golvet. Och annars har jag bara sett lapptäcken som överkast. Båda sorterna har varit ganska styva och hårda, men det är klart att man anpassar det genom tygvalet.

Jag hade ett lapptäcke som lekfilt till min dotter när hon var liten och det var mjukt och skönt. Använde det i många månader.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-10-05 13:43:00 följande:

Jag gick mycket på babyrytmik med min dotter. Då hade jag ett lapptäcke som jag hade dottern på på golvet.
  • Smulan 89
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 08:53:19 följande:

Nu längtar jag ihjäl mig till rul, nu är det bara dagar kvar! På torsdag! Men ni som har barn förut vet ni om syskon får följa med? Vi har en ettåring utan barnvakt den dagen

I kallelsen jag har fått med de andra barnen har det bara stått att det är olämpligt att ha barn med. Min man jobbar borta på veckorna, så jag hoppas att de kan fixa en tid till mig, när mina två barn är på förskolan. Min man kommer inte kunna vara med alls tyvärr.
  • Mimipig

Alltså, hormoner: Jag fick en hostattack som var så våldsam att jag började gråta. Idag har jag hormongrinat i över en h. Det tar ny fart om jag tex ser ett snorpapper, en dammråtta, för små trosor, stökiga skor i hallen, mig själv i spegeln, ja, det verkar finnas en bottenlös källa till anledningar att gråta just idag. Jag är patetisk. Det kan jag också gråta över.

• JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-05 23:19:20 följande:

Alltså, hormoner: Jag fick en hostattack som var så våldsam att jag började gråta. Idag har jag hormongrinat i över en h. Det tar ny fart om jag tex ser ett snorpapper, en dammråtta, för små trosor, stökiga skor i hallen, mig själv i spegeln, ja, det verkar finnas en bottenlös källa till anledningar att gråta just idag. Jag är patetisk. Det kan jag också gråta över.

Var inte så hård mot dig själv. Hormoner är inte att leka med och vissa reagerar väldigt starkt på gravidhormonerna, själv blev jag ett vrak av amningshormonerna men inte så farligt under graviditeten.

Fast denna gång har jag mycket närmare tårarna, dubbla hormoner, yay!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?