• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Villhaenbebbe

Så här ser min gigantiska mage ut i vecka 16 haha :) men tycker det är så mysigt!

Kul att få se andras magar med - sjukt att det kan vara så olika!

• BigMami
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 10:55:02 följande:

Vi har inte fått någon kallelse eller info alls. Bm bokade tid när vi var hos henne och fick det bara på en liten lapp.

Konstigt att du inte fick någon information. Men i alla fall så får barn INTE följa med just för det som vi tidigare skrivit, om något skull vara fel och att det ska vara lugnt.

Har ni inte någon barnvakt alls?
  • Mimipig
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-04 11:40:36 följande:

Så här ser min gigantiska mage ut i vecka 16 haha :) men tycker det är så mysigt!

Kul att få se andras magar med - sjukt att det kan vara så olika! phpWGbEPv36670.jpg

Vad roligt att se! Det ser verkligen ut som en bäbismage! På morgonen skulle jag kunna lura folk att jag bara gått upp i vikt, men på kvällen har jag en stenhård rugbymage.

Idag ska jag handla lite snygga gravidkläder på en specialbutik. Är ju helt ny på det här och på hm får man ju inga goda råd...
  • tovemaja
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-04 11:40:36 följande:

Kul att få se andras magar med - sjukt att det kan vara så olika!

den ser ut som min ungefär! Eller som min gjorde i v.16. Gick in i v.19 igår :)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 10:55:02 följande:

Vi har inte fått någon kallelse eller info alls. Bm bokade tid när vi var hos henne och fick det bara på en liten lapp.

Vi fick information om ultraljudet två gånger, först från barnmorskan, och sedan i själva kallelsen till ultraljudet.

På båda ställena står att EN vuxen får följa med in, inga barn. Och så stod det att man skulle dricka två glas vatten en timme innan eftersom det var lättare att se om urinblåsan var full.
  • LillLouise84
    BigMami skrev 2014-10-04 11:40:59 följande:

Konstigt att du inte fick någon information. Men i alla fall så får barn INTE följa med just för det som vi tidigare skrivit, om något skull vara fel och att det ska vara lugnt.

Har ni inte någon barnvakt alls?

Nä vi har väldigt lite barnvakt. Framförallt på vardagar. Och vi har 12 mil enkel resa till förlossningen och ul. Så det är inte bara en liten stund.
  • LillLouise84
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 12:14:56 följande:

Nä vi har väldigt lite barnvakt. Framförallt på vardagar. Och vi har 12 mil enkel resa till förlossningen och ul. Så det är inte bara en liten stund.

Men vi får lösa det på ett eller annat sätt
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-10-04 12:14:08 följande:

Vi fick information om ultraljudet två gånger, först från barnmorskan, och sedan i själva kallelsen till ultraljudet.

På båda ställena står att EN vuxen får följa med in, inga barn. Och så stod det att man skulle dricka två glas vatten en timme innan eftersom det var lättare att se om urinblåsan var full.

Det där med att dricka vatten stod det på kallelsen när jag väntade dottern för snart två år sedan. När jag kom in i ultraljuds rummet frågade bm om jag kissat. För de såg mer med tom urinblåsa. Att dricka var gammal info, som bara inte blivit uppdaterad på kallelse.
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-04 09:58:18 följande:
    Att barn inte får följa beror väl på två saker - att det ska vara lugnt i rummet och att det i en del fall upptäcks något fel med bebisen och då är det inte lämpligt att ett barn är med.
    Precis.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?