• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2014-10-03 15:16:53 följande:
    Jag känner tydlig skillnad mellan degen och det som är mycket hårdare :) Men alla är olika och det kanske är olika lätt att känna från mage till mage. När jag ligger på rygg i sängen och dessutom är kissnödig är det väldigt lätt att känns eftersom jag får en hård bulle och d känner man absolut var det hårda tar slut.
    Aha, nu tror jag att jag kanske lyckats lokalisera livmoderkanten, men i så fall är den knappt halvvägs upp till naven.
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-10-03 17:29:10 följande:

Jamen sådär ja, RUL avklarat!

Allt såg bra ut, och det är en liten flicka där inne. Moderkakan ligger i framvägg, så det lär väl dröja innan jag känner sparkar. Så himla skönt att veta (så gott det går) att allt är okej. :)

Vi blev flyttade tre dagar, så nu är BF 5/3.

Åh vad härliga nyheter en fredag som denna :)
  • tovemaja

Allt såg bra ut, och det är en liten flicka där inne. Moderkakan ligger i framvägg, så det lär väl dröja innan jag känner sparkar. Så himla skönt att veta (så gott det går) att allt är okej. :)

grattis! Nu har vi samma BF-datum!
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-10-03 18:06:21 följande:

grattis! Nu har vi samma BF-datum!

Ja det har vi ja, kul!

Min mage syns rätt rejält nu också, fast det är väl inte glasklart att det inte är begynnande fetma, hehe. :)
  • JhjärtaK

Åh så härligt med bra RUL! Och kul att ni fick reda på kön också
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-10-03 18:57:37 följande:

Åh så härligt med bra RUL! Och kul att ni fick reda på kön också

Ja nu när vi hade bestämt att vi ville veta hade vi blivit besvikna om det inte gick att se :)
  • Teresiat

Åh vad härligt med rul! Tänk att vi redan är framme vid veckorna för rul. Nu håller jag tummarna för massor av ul-bilder. kpax, fick inte ni ngn bild? :)

• JhjärtaK
    Kpax skrev 2014-10-03 19:18:30 följande:
    Ja nu när vi hade bestämt att vi ville veta hade vi blivit besvikna om det inte gick att se :)
    Ja vi vill också veta och hoppas att de hinner titta efter det. Såg dock i kallelsen idag (till specMVC) att de inte har avsatt tid till att kolla kön . Men med UL varannan vecka framöver så borde de ju kunna kolla någon gång hoppas jag ändå
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-10-03 20:35:42 följande:
    Ja vi vill också veta och hoppas att de hinner titta efter det. Såg dock i kallelsen idag (till specMVC) att de inte har avsatt tid till att kolla kön smile4.gif . Men med UL varannan vecka framöver så borde de ju kunna kolla någon gång hoppas jag ändå smile1.gif
    Kan glädja dig med att det alltid står så på kallelsen från östra. Frågar man snällt så skall du se att de kikar :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?