Lejonhierta skrev 2014-10-03 11:59:47 följande:
Ja oss har de också flyttat på. Jag är ju dessutom avstängd från jobbet pga hot och våld och försäkringskassan krävde in moderskapsintyg för att bevilja. Men se det ville de inte skriva ut trots att det är en ivf och den är ULad ganska mycket pga blödningar. Efter många varv kom bm på att ja men de daterade ju dig på KUB, vilket var några dagar fel vs ET-beräkning. Ska på ett sent RUL i v. 20 om 2 veckor så då hade jag velat trycka upp det här pappret i näsan på dom... Så nu jagar jag RMC i Malmö då de ev kan ha det där pm:et på det hela.
Mest förvånad är jag över att personal är så hårdnackade över att de ska flytta runt på datumen då det faktiskt är helt felaktigt. Snacka om att vara dåligt pålästa.
Hmm... Det trodde jag var allmänt känt att man inte flyttar ivf-graviditeter... Det pågår ju en stor studie på just ivf-graviditeter och om det är vanligare att dessa barn har missbildningar, är tillväxthämmande, när de föddes etc. Här i Göteborg har varje läkare som vi inte träffat innan frågat inför ul om det är ivf, på kuben frågade de också. När jag frågade varför sa det att alla ivf-siffror rapporteras.. Hmm... Kanske är något de bara gör här i Göteborg.