• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Lejonhierta
    Astilbe skrev 2014-10-03 11:44:35 följande:
    Vad intressant! Jag har mest blivit lite förvånad över att de har flyttat bak och fram tiden på min graviditet. Jag menar - är det någon som har stenkoll på när ägglossning och insättning sker så är det ju alla vi som gör ivf... Jag blev i alla fall tillbakaflyttad en vecka precis i början av min graviditet. Att fostret skulle vara mindre än snittet fanns liksom inte på kartan. Nu i vecka 14 blev jag framflyttad igen en vecka...
    Ja oss har de också flyttat på. Jag är ju dessutom avstängd från jobbet pga hot och våld och försäkringskassan krävde in moderskapsintyg för att bevilja. Men se det ville de inte skriva ut trots att det är en ivf och den är ULad ganska mycket pga blödningar. Efter många varv kom bm på att ja men de daterade ju dig på KUB, vilket var några dagar fel vs ET-beräkning. Ska på ett sent RUL i v. 20 om 2 veckor så då hade jag velat trycka upp det här pappret i näsan på dom... Så nu jagar jag RMC i Malmö då de ev kan ha det där pm:et på det hela.

Mest förvånad är jag över att personal är så hårdnackade över att de ska flytta runt på datumen då det faktiskt är helt felaktigt. Snacka om att vara dåligt pålästa.
  • Skumbollen
    Lejonhierta skrev 2014-10-03 11:59:47 följande:
    Ja oss har de också flyttat på. Jag är ju dessutom avstängd från jobbet pga hot och våld och försäkringskassan krävde in moderskapsintyg för att bevilja. Men se det ville de inte skriva ut trots att det är en ivf och den är ULad ganska mycket pga blödningar. Efter många varv kom bm på att ja men de daterade ju dig på KUB, vilket var några dagar fel vs ET-beräkning. Ska på ett sent RUL i v. 20 om 2 veckor så då hade jag velat trycka upp det här pappret i näsan på dom... Så nu jagar jag RMC i Malmö då de ev kan ha det där pm:et på det hela.

Mest förvånad är jag över att personal är så hårdnackade över att de ska flytta runt på datumen då det faktiskt är helt felaktigt. Snacka om att vara dåligt pålästa.
    Hmm... Det trodde jag var allmänt känt att man inte flyttar ivf-graviditeter... Det pågår ju en stor studie på just ivf-graviditeter och om det är vanligare att dessa barn har missbildningar, är tillväxthämmande, när de föddes etc. Här i Göteborg har varje läkare som vi inte träffat innan frågat inför ul om det är ivf, på kuben frågade de också. När jag frågade varför sa det att alla ivf-siffror rapporteras.. Hmm... Kanske är något de bara gör här i Göteborg.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-10-03 06:42:07 följande:

Jag läste i min app att nu skulle livmoderns övre kant vara mellan blygdbenet och naveln - eller hur!!

När jag ligger i sängen och känner på bulan så är min övre kan i höjd med översta kanten på naveln... :)

Jag kände min länge i navelhöjd. Men nu känns den mycket högre upp?! Kan det verkligen vara möjligt. Magen känns trång som om jag vore i 6 månaden eller så. Ja sa till maken igår att tänk om det är mer än en?
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2014-10-03 07:17:33 följande:

Har kollat där också men hittar inget svar på mina funderingar men som sagt får väl gå till en butik och reda ut de flesta frågorna.

Det blir mycket lättare att välja om ni sett vagnen live. Till dottern tittade jag på emmaljunga i butik och de är enormt stora och dyra. Vi valde crescent Classic istället mycket smidigare och kostar hälften ungefär. Vi bor på landet och köpte därför fyra fasta hjul. Men insåg snart vad klumpigt det är så vi har en smidigare vagn med snurrhjul som vi har i bilen och den med fyra fasta hemma på landet.
  • Chuckiiii
    snö 81 skrev 2014-10-03 06:42:07 följande:

Jag läste i min app att nu skulle livmoderns övre kant vara mellan blygdbenet och naveln - eller hur!!

När jag ligger i sängen och känner på bulan så är min övre kan i höjd med översta kanten på naveln... :)

Jag fattar inte ens hur man känner kanten, min mage e mest deg:/ (v.15)
  • Skumbollen
    Chuckiiii skrev 2014-10-03 14:21:59 följande:
    Inte jag heller, kunde inte ens känna när barnmorskan visade förra graviditeten :)
  • snö 81
    Chuckiiii skrev 2014-10-03 14:21:59 följande:
    Jag känner tydlig skillnad mellan degen och det som är mycket hårdare :) Men alla är olika och det kanske är olika lätt att känna från mage till mage. När jag ligger på rygg i sängen och dessutom är kissnödig är det väldigt lätt att känns eftersom jag får en hård bulle och d känner man absolut var det hårda tar slut.
  • Iroda

Kan nån adda mig Hira, 25 år. Bor i Kungsängen, Stockholm. Bf 2:a mars.
    1:a barnet. 

• Kpax

Jamen sådär ja, RUL avklarat!

Allt såg bra ut, och det är en liten flicka där inne. Moderkakan ligger i framvägg, så det lär väl dröja innan jag känner sparkar. Så himla skönt att veta (så gott det går) att allt är okej. :)

Vi blev flyttade tre dagar, så nu är BF 5/3.

• Mimipig
    Kpax skrev 2014-10-03 17:29:10 följande:

Jamen sådär ja, RUL avklarat!

Allt såg bra ut, och det är en liten flicka där inne. Moderkakan ligger i framvägg, så det lär väl dröja innan jag känner sparkar. Så himla skönt att veta (så gott det går) att allt är okej. :)

Vi blev flyttade tre dagar, så nu är BF 5/3.

Grattis! Vad härligt att allt var bra!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?