• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Lejonhierta
    Skumbollen skrev 2014-10-03 12:34:44 följande:
    Hmm... Det trodde jag var allmänt känt att man inte flyttar ivf-graviditeter... Det pågår ju en stor studie på just ivf-graviditeter och om det är vanligare att dessa barn har missbildningar, är tillväxthämmande, när de föddes etc. Här i Göteborg har varje läkare som vi inte träffat innan frågat inför ul om det är ivf, på kuben frågade de också. När jag frågade varför sa det att alla ivf-siffror rapporteras.. Hmm... Kanske är något de bara gör här i Göteborg.
    Region Skåne har just antagit nu i augusti att datum inte ska flyttas. Jag tillhör ett ganska litet landsting så de verkar vara lite efter. Men tänkte att jag tar det på RUL men hade velat få det på papper först från skåne, men det verkar uppenbarligen svårt. För behöver nog ett papper att köra upp under näsan på dom eftersom varje gång det kommit på tal så svarar läkare och bm emot här, de går på mätning av foster och jag blir gaaalen.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-10-04 14:19:55 följande:

precis känt mina 3 första buffar innifrån! Utan tvekan bebis!  LYCKA!!! 18+1 idag!

Åh vad kul! Jag har känt lite, jag är ganska säker på att det är bebis. Igår på ultraljudet kände barnmorskan sparkar, så häftigt! :)
  • Teresiat

Idag har vi bokat vår vagn + babyskydd. Det blev bugaboo Buffalo och maxi cosi med adapter. Det köptes på babyproffsen, 14 600 kr för allt och då fick vi 1749 kr i rabatt då de hade kampanj på babyskydden... Känns som ett stort steg :) nu ska jag sy ett babynest... Önska mig lucka till ;)

• Mimipig
    Teresiat skrev 2014-10-04 15:06:13 följande:

Idag har vi bokat vår vagn + babyskydd. Det blev bugaboo Buffalo och maxi cosi med adapter. Det köptes på babyproffsen, 14 600 kr för allt och då fick vi 1749 kr i rabatt då de hade kampanj på babyskydden... Känns som ett stort steg :) nu ska jag sy ett babynest... Önska mig lucka till ;)

phpy6bLGj13066.jpg

Du måste visa hur babynestet blir sen!

Vi tänker också köpa Bugaboo Buffalo. Vilken färg valde ni?
  • Kpax

Vad kul! Jag håller på med vagnresearch, men hittar så lite om Stokke trailz och crusi.

Har du hittat mönster till babynest online? Kul att sy själv! Jag är lite sugen på att sticka en filt, måste bara lära mig sticka...
  • Kpax

Vad har ni för tankar om vanlig kontra ergonomisk sittdel till vagnar?

Jag tänker att vanlig borde vara bättre med tanke på att barnet kan ligga lite hur som helst vid vagnvila, men tror jag hört att små barn sitter bättre i ergonomisk sittdel, plus att det verkar finnas fler intressanta vagnar att välja mellan då.

• snö 81
    Kpax skrev 2014-10-04 15:51:17 följande:

Vad har ni för tankar om vanlig kontra ergonomisk sittdel till vagnar?

Jag tänker att vanlig borde vara bättre med tanke på att barnet kan ligga lite hur som helst vid vagnvila, men tror jag hört att små barn sitter bättre i ergonomisk sittdel, plus att det verkar finnas fler intressanta vagnar att välja mellan då.

Vanlig sittdel är bäst om barnet ska sova i vagnen, men ett lite mindre barn sitter som en hösäck i en sån vagn. Till dottern hade jag en vanlig sittdel och när hon var ett halvår och ville sitta upp fick man palla upp henne med kuddar för att inte kantra :)

Denna gången vill jag ha en ergonomisk sittdel och så får man lära ungen att sova inomhus istället :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-10-04 16:02:32 följande:

Vanlig sittdel är bäst om barnet ska sova i vagnen, men ett lite mindre barn sitter som en hösäck i en sån vagn. Till dottern hade jag en vanlig sittdel och när hon var ett halvår och ville sitta upp fick man palla upp henne med kuddar för att inte kantra :)

Denna gången vill jag ha en ergonomisk sittdel och så får man lära ungen att sova inomhus istället :)

Ja, egentligen är det väl inte värre än att ungen vägrar sova i vagnen (vilket kanske är skitjobbigt, inte vet jag)...

Jag läser så mycket olika, en del barn verkar sova bra i ergonomisk sittdel men inte i vanlig, och det vet man ju inte förrän man redan köpt ett dyrt as till vagn!

Ska jag kanske bara släppa den biten och fokusera på annat? Till exempel vill jag ha bra hjul (tysta och svängbara), bra fjädring, och vändbar sittdel.
  • JhjärtaK

phpy6bLGj13066.jpg

Härligt att vagn är fixad! Och ja du måste visa hur babynestet blev sen! Funderar på att få min mor att sy ett som passar till två

Vår dotter sov i sitt babynest (i sin spjälsäng) på nätterna ända tills hon var 6 månader.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-10-04 16:35:35 följande:
    Ja, egentligen är det väl inte värre än att ungen vägrar sova i vagnen (vilket kanske är skitjobbigt, inte vet jag)...

Jag läser så mycket olika, en del barn verkar sova bra i ergonomisk sittdel men inte i vanlig, och det vet man ju inte förrän man redan köpt ett dyrt as till vagn!

Ska jag kanske bara släppa den biten och fokusera på annat? Till exempel vill jag ha bra hjul (tysta och svängbara), bra fjädring, och vändbar sittdel.
    Ja, barnet vänjer sig säkert vid det som erbjuds :)

Hjulen är viktigt att tänka på. I stan är svängbart bra, utanför stan eller del av landet där det finns snö kämpar sig bäst med fasta hjul. Vändbar sittdel är också viktigt. Små barn vill man ha vänd mot sig medan ett större barn vill titta på omvärlden
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?