• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • sommarstad

Just ja måste fråga er.

Det blivit fel på min kallelse till RUL. Rn del av texten har blivit förflyttad och därmed hamnat utanför pappret. Det står något om "15 min före besöket". Någon som vet vad det ska stå innan? Annars får jag ringa och fråga. Det är örebro län jag tillhör.

• tovemaja

stor och go mage sommarstad! Du ligger ca 1 vecka före mig och idag är absolut sista dagen i mina vaniga brallor...så jag gissa att min mage ökat till ungefär din storlek nästa vecka. 

• sommarstad
    tovemaja skrev 2014-10-06 20:12:14 följande:

stor och go mage sommarstad! Du ligger ca 1 vecka före mig och idag är absolut sista dagen i mina vaniga brallor...så jag gissa att min mage ökat till ungefär din storlek nästa vecka. 

Tack! Jag har som tur ett par jeans som är väldigt låga och de kan jag fortfarande ha. Men ska köpa mig lite mammabyxor snart så jag kan variera mig. :)
  • Kpax
    sommarstad skrev 2014-10-06 20:07:45 följande:

Just ja måste fråga er.

Det blivit fel på min kallelse till RUL. Rn del av texten har blivit förflyttad och därmed hamnat utanför pappret. Det står något om "15 min före besöket". Någon som vet vad det ska stå innan? Annars får jag ringa och fråga. Det är örebro län jag tillhör.

På min kallelse stod det att jag skulle dricka två glas vatten, men det var en timme innan. Jag tillhör inte örebro :)
  • sommarstad
    Kpax skrev 2014-10-06 20:37:58 följande:

På min kallelse stod det att jag skulle dricka två glas vatten, men det var en timme innan. Jag tillhör inte örebro :)

Jaha där ser man. :) tänker att det säkert är att man ska vara på plats en kvart innan men det kanske är bäst stt ringa så jag inte missar nån annan information :)
  • Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-10-06 08:52:30 följande:

Mu har jag gått bananas på Zalando och beställt mammakläder för drygt 5000 kr, oops! smile2.gif men jag antar att det är få saker som kommer att passa, om jag har riktigt tur så kanske hälften.

Införskaffade en gravidbaddräkt också då jag börjar gå på gravidvattengympa snart. Ser mycket fram emot det! smile1.gif

Härligt att höra! Jag tog en tur till Glammom i Stockholm (finns även som nätbutik!) i helgen och köpte fyra snygga klänningar som jag ska vara läcker i när vi drar en v till New York i nov. Kändes inte alls onödigt, utan helt nödvändigt. Förresten - någon som har tips på bra babybutiker i NYC?
  • Mimipig

Foglossning - vem kan ställa en diagnos och vad finns det för hjälp? Jag vet inte ens om det är vad jag har, för det gör inte ont att gå eller att kliva i trappor, vilket verkar vara obligatoriskt. Det värker så i ryggslutet, svanskotan och sittbenen bara. Andra diagnoser?

• JhjärtaK
    sommarstad skrev 2014-10-06 20:01:13 följande:

Oj den blev visst liggande. Konstigt när den inte är sån i mobilen. Har tyvärr ingen tillgång till dator idag så ni får leva med den bilden :)

Fin mage sådär långt ner! Är lite avundsjuk då min mage aldrig blev så neråt utan alltid var högre med dottern och verkar bli samma denna gång, att magen börjar typ vid brösthöjd
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-06 22:33:52 följande:
    Härligt att höra! Jag tog en tur till Glammom i Stockholm (finns även som nätbutik!) i helgen och köpte fyra snygga klänningar som jag ska vara läcker i när vi drar en v till New York i nov. Kändes inte alls onödigt, utan helt nödvändigt. Förresten - någon som har tips på bra babybutiker i NYC?
    Oh, NY, härligt! Har tyvärr inga tips då jag inte hade barn när jag var där men någon annan kan säkert tipsa

Glammom alltså, den har jag inte hört talas om, bara Proud (köpte en del toppar, någon kofta, ett par tights och en kjol där när jag väntade dottern). Skall kolla in deras webbutik
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-06 22:36:29 följande:

Foglossning - vem kan ställa en diagnos och vad finns det för hjälp? Jag vet inte ens om det är vad jag har, för det gör inte ont att gå eller att kliva i trappor, vilket verkar vara obligatoriskt. Det värker så i ryggslutet, svanskotan och sittbenen bara. Andra diagnoser?

Vad jag minns så gjorde det aldrig ont för mig att gå i trappor. Det bara värkte i ryggslutet så in i bänken. Prata med din bm, de har läkare kopplade till sig som kan ställa diagnos (och även sjukskriva om det blir för jobbigt).
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?