• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Misty W
    snö 81 skrev 2014-10-06 15:42:50 följande:

18/3

Vilket lyx! Jag har B-förare 16/3 men inte rul förts 27/3 :(

Varför är det så olika när man har rul? Jag kommer vara i v.20+6 när jag har. Det känns lite för sent, eller?
  • Pojkmamma01

Jag blev tillbakaflyttad 3 dagar så jag är 17+1 idag ist.. Hon vill göra ett nytt ul när jag är 19 fullgångna veckor, alltså om två veckor. Men hon mätade och kollade och allt såg jättebra ut! Puh!!

• Skumbollen
    Misty W skrev 2014-10-06 17:07:57 följande:

Varför är det så olika när man har rul? Jag kommer vara i v.20+6 när jag har. Det känns lite för sent, eller?
    Ju senare man gör det inom spannet desto mer ser man och desto större chans har man att upptäcka eventuella problem. I vecka 17-18 är det tex jättesvårt att se hjärtat ordentligt. Så även om det är en trist väntan så är det positivt tycker jag.
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2014-10-06 17:07:57 följande:

Tror att det är ok att göra RUL i vecka 21 men lite sent känns det allt. Dock kan de se desto bättre ju senare man gör RUL men om det skulle vara något allvarligt fel på bebisen så har man inte mycket tid att ansöka om sen abort ex eller ta fostervattenprov. Men den risken är ju minimal verkligen.

Har du och din bm räknat efter senaste mensen eller vet du när du hade ÄL?
  • Teresiat

Härligt att höra pojkmamma! Det ger hopp till mig som också känner mer eller mindre noll i magen :)

• Astilbe

Någon som vet om man kan använda vetekudde som gravid? Eller blir det för varmt för magen då?

• Skumbollen
    Astilbe skrev 2014-10-06 19:45:04 följande:

Någon som vet om man kan använda vetekudde som gravid? Eller blir det för varmt för magen då?

Det är helt ok, värm på :)
  • Astilbe
    Skumbollen skrev 2014-10-06 19:46:39 följande:
    Det är helt ok, värm på :)
    Åh tack! Precis vad jag ville höra!
  • sommarstad

Testar att lägga upp en bild från mobilen.

Min mage idag (19+5)
  • sommarstad

Oj den blev visst liggande. Konstigt när den inte är sån i mobilen. Har tyvärr ingen tillgång till dator idag så ni får leva med den bilden :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?