• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig

Fråga: jag har börjat uppleva att jag får en rejäl träsmak i rumpan när jag suttit en stund. Att tala om smärta är att överdriva, det känns verkligen som träsmak, trots att jag suttit på en bra stol. Är detta foglossning? Det gör inte ont när jag går och det strålar inget hit eller dit. Svanskotan känns rätt sur och ländryggen känns trött, men inga hugg eller så. Känner någon igen det här?

• Mimipig

Ang influensavaccinet - jag kommer att ta det. Jag dras fortfarande med förkylningen från Hell, 4 v nu, så jag gör vad som helst för att inte dra på mig fler saker. Jag är ingen sjukis annars, det här är urjobbigt. Jag har tagit det några andra år (dock inte det omdebatterade svininfluensa) och en gång fick jag en konstig reaktion - jag fick myrkrypningar i halva kroppen, den vänstra, samma som sprutarmen, som satt i ett dygn. Det var så obehagligt att jag hoppat över vaccin sen dess (vi fick det gratis på jobbet varje år) men nu är jag redo igen.

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-10-01 23:26:06 följande:

Ang influensavaccinet - jag kommer att ta det. Jag dras fortfarande med förkylningen från Hell, 4 v nu, så jag gör vad som helst för att inte dra på mig fler saker. Jag är ingen sjukis annars, det här är urjobbigt. Jag har tagit det några andra år (dock inte det omdebatterade svininfluensa) och en gång fick jag en konstig reaktion - jag fick myrkrypningar i halva kroppen, den vänstra, samma som sprutarmen, som satt i ett dygn. Det var så obehagligt att jag hoppat över vaccin sen dess (vi fick det gratis på jobbet varje år) men nu är jag redo igen.

Jag är också dunderförkyld och det går inte över. Det känns som att det tar omtag och omtag. Jag hostar så jag har en massa sammandragningar och väldigt svårt att sova. Så jag ska nog ta vaccin, för jag orkar verkligen inte vara mer sjuk. Och med ett barn på dagis så kommer det hem mycket baciller.
  • snö 81
    Madelia skrev 2014-10-01 21:23:07 följande:
    Okej, tack:) Nej, jag sa faktiskt inget, men det borde jag kanske ha gjort. Jag trodde nog att det inte skulle spela någon roll. Sen var jag nog lite uppspelt efter att fått titta på och försöka putta runt på bebisen så jag hade annat i tankarna:) haha. Men men, ut kommer den väl och jag är glad att allt såg bra ut iaf:)
    Nej, det hade nog inte spelat någon roll om du sagt något. Jag försökte argumentera när dom flyttade mig bakåt 9 dagar, men det hjälpte inte.

Denna gång sa jag till min BM att jag nästan vill strunta i RUL för jag vägrar att bli flyttad sådär igen. Men vid mitt VUL i 12+5 mätte bebisen på dagen rätt eller en dag längre så jag hoppas det kvarstår till RUL den 20/10
  • Villhaenbebbe
    Mimipig skrev 2014-10-01 23:20:09 följande:

Fråga: jag har börjat uppleva att jag får en rejäl träsmak i rumpan när jag suttit en stund. Att tala om smärta är att överdriva, det känns verkligen som träsmak, trots att jag suttit på en bra stol. Är detta foglossning? Det gör inte ont när jag går och det strålar inget hit eller dit. Svanskotan känns rätt sur och ländryggen känns trött, men inga hugg eller så. Känner någon igen det här?

Haha ja jag känner precis samma - det är väldigt obekvämt. Men vi har en pilatesboll man kan sitta på, då brukar det bli bättre :)
    Jag har ingen aning om det har med foglossning att göra.. Men jag fick inte så innan jag blev gravid iaf. 

Jag har jätteont i ryggen på kvällen - främst i svanken. Kan inte ligga på rygg för då blir det som om ryggen "låser" sig och det gör jättont att byta position.
  • JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2014-10-01 22:39:33 följande:
    Samma här. Inte RUL förrän 30;e oktober
    Jag har inte RUL förrän den 6 november så fem veckor kvar idag! Kommer då vara i vecka 19+0 så känns bra ändå.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-10-01 23:20:09 följande:

Jag känner av en ömmande svanskota. Det ger min flashback till efter förlossningen, för då var det den som kändes mest efteråt. Dem är inte ond men lite små öm, som ett rejält blåmärke öm.
  • sommarstad

Idag berättade jag för chefen att jag var gravid. Han blev riktigt glad och tyckte det var en riktigt rolig nyhet. Han berättade  sin tur att han skulle bli morfar, han dotter är precis lika gammal som mig. Imorgon ska jag ta det med arbetsledaren, men kollegor som jag berättat det för berättade att hon redan misstänkt det hela.

Så nu behöver jag bara söka mitt eget jobb men det låter fortfarande att de räknar med att ha kvar mig och efter denna nyhet vågar de kanske inget annat ;)

Vi har förresten haft koll på blocket ett tag i väntan på att hitta en barnvagn vi kan tänka oss. Men det är ju helt otroligt vad svårt det ska vara. Man skulle ju behöva en kurs i att köpa barnvagn. Nu har vi väl iaf landat i att vi vill ha en Emmaljunga och det lutar åt en duo edge. Men Ibland verkar de bara heta duo edge, ibland duo edge S och ibland duo edge combi. Nån som förstår skillnaden eller vet en bra hemsida/bok i stil med "barnvagnar for dummies"? Har försökt kolla Emmaljungas egen hemsida men hittar ingen förklaring. 

• Skumbollen
    sommarstad skrev 2014-10-02 18:00:29 följande:

Idag berättade jag för chefen att jag var gravid. Han blev riktigt glad och tyckte det var en riktigt rolig nyhet. Han berättade  sin tur att han skulle bli morfar, han dotter är precis lika gammal som mig. Imorgon ska jag ta det med arbetsledaren, men kollegor som jag berättat det för berättade att hon redan misstänkt det hela.

Så nu behöver jag bara söka mitt eget jobb men det låter fortfarande att de räknar med att ha kvar mig och efter denna nyhet vågar de kanske inget annat ;)

Vi har förresten haft koll på blocket ett tag i väntan på att hitta en barnvagn vi kan tänka oss. Men det är ju helt otroligt vad svårt det ska vara. Man skulle ju behöva en kurs i att köpa barnvagn. Nu har vi väl iaf landat i att vi vill ha en Emmaljunga och det lutar åt en duo edge. Men Ibland verkar de bara heta duo edge, ibland duo edge S och ibland duo edge combi. Nån som förstår skillnaden eller vet en bra hemsida/bok i stil med "barnvagnar for dummies"? Har försökt kolla Emmaljungas egen hemsida men hittar ingen förklaring. 

Vad skönt att det gick bra på jobbet! Alltid nervöst sånt där.

Jag kan inget om Emmaljunga då den inte passade våra krav sist, men kombi brukar ju innebära att man lägger en mjuklift i och duo är när man har separat ligg och sittdel :)
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2014-10-02 18:00:29 följande:

Gå in och läs på barnvagnsblogg, där är det lite barnvagns info for dummies. Även recensioner av många vagnar.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?