Madelia skrev 2014-09-30 22:00:30 följande:
Idag har vi varit på RUL, allt såg bra ut med bebisen, dock så vägrade den trots massa puffande och ruskande på magen visa upp vad det var för kön tillräckligt bra för att barnmorskan skulle vilja säga något om det alls. Så det får helt enkelt bli en överraskning. Sen blev vi flyttade tillbaka en vecka i tiden, så jag får börja om med v.18 idag ist för att gå in i v.19. Jag vet inte så mycket om hur man ska tänka om bf när man får olika på kub och RUL. Vad tror/ tänker ni om det? Jag antar man går efter RUL även om kub är det som stämmer med ägglossning om man räknar?
Vad bra att allt såg fint ut men trist att den inte ville visa sig "från den sidan"
Ja bf blir efter RUL. Påpekade du att det inte stämde med kub eller med ÄL? Ibland mäter de då en extra gång för att se.
Det enda potentiella negativa med att få ett "missvisande" bf och bli tillbakaflyttad är att man ev får gå över tiden mer än de två veckorna då man vid bf redan är en vecka över tiden mätt från ÄL. Men de gör ju UL när man går över tiden för att se så att allt ser bra ut så det är bara en liten liten negativ aspekt trots allt