BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hej!
Får man vara med här? Har bf 13/3 med tredje barnet. Gjorde kub förra veckan så nu känns allt sååå verkligt. :)
Hej!
Får man vara med här? Har bf 13/3 med tredje barnet. Gjorde kub förra veckan så nu känns allt sååå verkligt. :)
Hej!
Jag gör ett nytt försök att hoppa in och dela tankar med er, om det är okej. :)
34 år och väntar nr 3 den 13/3. Har två pojkar sedan tidigare som är 5 och 8 år.
Har ni använt ngn lista med alla blivande mammor bf?
För mig är det ju tredje barnet och v 17 men jag känner bara lite diffust krafsande ibland. Är det ngn som känt riktiga puffar?
Hej alla!
Jag undrar om det är okej att jag hänger med er sista tiden?
Blivande trebarnsmamma BF 15:e. Killarna jag har sedan tidigare är 6 & 8 år.
Nu börjar spänningen stiga tycker jag. Hur har ni det? Förvärkar? Jag har känt lite sista dagarna men med tidigare kände jag två veckor innan.
Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!
Hemkommen från bm, nu är det lite skräckblandad förtjusning. Jag hade okej blodtryck, ingen protein men jag har gått upp 2 kilo sen i fredags. Så bm rådgjorde med en gammal bm. De kom fram till att eftersom jag är omföderska och gått 37+ 2 fick jag göra en hinnsvepning om jag ville. Självklart tog jag chansen!!! det var inte skönt och magen svarade med en rejäl värk. Tappen har bara lite kvar och jag är öppen 2 cm och fixerad. Nu är jag ordinerad vila och absolut inte stressa så det ska dra igång.
Har pratat med förlossningen nu och hade turen att det var min anima-barnmorska som svarade så så vitt jag förstod det är det bara att vi ringer när vi känner att vi vill åka in och sen gör det.
Värkarna ligger kvar runt ca 7 min mellan men gör mer ont nu. Känns rätt skönt att veta att jag får ge upp här hemma när jag vill och åka in och få någon sorts smärtlindring. Förra gången hade jag ju innan tänkt mig att jag skulle vara så jävla tapper och klarar mig utan smärtlindring så länge som möjligt. Sen blev ju allt det där ointressant eftersom det gick åt helvete då jag inte fick komma in ändå, så kunde ju inte välja. Men nu börjar det snart kännas som att det vore nice med lite lustgas.
Ni har så fina magar!
11 dagar till bf och jag vill verkligen ha barn innan bf! Nr 1 kom 5 dagar innan, nummer 2 12 dagar efter... Vi får väl se vad trean väljer. Men jag är iaf supertaggad och älskar spänningen som är nu, innan man vet hur och när det börjar. :D
Sen är jag såå tacksam för den här aktiva tråden så dagarna går lite lättare.
Jag vart också inspirerad av er så idag åkte rakhyveln fram. ;)
Spännande när det händer grejor i tråden.