BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag frågade min bm om hinnsvepning, men de har slutat göra det på förstagångsföderskor på min mvc.
Då var vår lilla Siri här :)
Vilken skillnad det var att föda sitt andra barn! Men sonen kämpade jag på i ca 16 timmar totalt, varav 12 gjordes på förlossningen.
Denna gång gick vattnet vid tretiden när vi var hemma hos mamma och fikade. Kunde inte bli mer perfekt då vi bara kunde lämna sonen där och åka in för en kontroll.
Eftersom jag inte hade några värkar fick vi åka hem, i lugn och ro fick vi packat ihop det sista, städat undan hemma och kollat på en film. Värkarna kom bara sporadiskt.
22.30 började de komma vart tredje minut och göra ganska ont så jag ringde förlossningen ganska omgående.
23.00 parkerade vi på östra, jag kräktes ned blomkrukorna på utsidan och fick skämmas lite ;)
23.15 var det dags för ctg och lustgas. Var öppen 3 cm bara...
Efter ett galet intensivt värkarbete och ett antal svordomar... Kallade till exempel narkosläkaren för en jävla kommunalarbetare som tog sån tid på sig när jag ville ha Eda... Min man fick skämmas lite :)) så var det
01.00 var det dags att krysta, vilken skillnad på att krysta utan Eda! Kroppen vara tog över och det gick lite väl fort, Siri blev lite dålig av det snabba händelseförloppet så jag fick skynda på ännu mer. 01.23 på söndagsmorgonen är hon född!
Gick sönder lite i mellangården, men det måste ju vara det perfekta stället att spricka på, känns inget nu och inga problem med att varken göra nr ett eller två.
Nu ligger vi och väntar på att bli utskrivna och jag skall läsa ikapp i tråden :)
Hoppas det är någon mer av oss med alla falska alarm som fått, och ni som väntar.... Håll ut! :)
Aaaaaaaaj!!! Magen värker, massa sd och förvärk/mensvärk. Vaknade just från en tupplur och har ooooont! Aldrig mer testa sex och champagne som start om det inte blir en bäbis av det här!!! Kan inte tro att detta är riktiga värkar ändå, SÅ ont gör de inte. Bara som jävligt jobbig mensvärk. Och kramp. Nån som känner igen det här?
Jahapp då har jag kommit hem från hinnsvepning och det gjorde minst lika ont som jag kom ihåg det. Tappen var 2 cm och mjuk. Bebis beräknas väga ca 3100 gr men hade bra med fostervatten och fint flöde i navelsträngen. Fick ligga med ctg 1 ½ timme för bebis var så aktiv och hade höga hjärtljud men när h*n väl somnade gick de ner till sina vanliga 150 och vi fick åka hem.
Så nu kan ni väl snälla hålla tummarna att det kommer igång inom något dygn.
Bm-besök imorgon och jag ber till gud att min bm är en som gör hinnsvepningar! Även om det inte är någon garanti för att något sätter igång så kanske det ger mig liiite mer hopp;)
Här har delar av en blodig slemproppen gått men på värksidan är det lugnt. Hade lite förvärkar/värkar tidigare ikväll. =)
Hoppas såklart på en fortsättning.
Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)
Ännu en natt med bra sömn, helt underbart skönt men det är fruktansvärt att vakna på morgonen och inse att ännu en natt gått utan bebis:(
Idag fyller min pappa år och både han och min mamma har trott att det ska bli idag just därför. Jag sa att det aldrig kommer på frågan att jag ska gå över 3 dagar.. Och nu står jag här och kommer inte ens föda idag:(
Drömde inatt att jag fick en liten flicka.. 3060g men hela 66cm lång. Konstigt man drömmer ibland;)
Näpp in i duschen och iväg till bm..