Inlägg från: Vikkan333 |Visa alla inlägg
  • Vikkan333

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-27 16:48:18 följande:

De skickade hem mig och tycker jag ska gå till min bm på mån för ett nytt blodtryck. Det är dock inte lätt att boka någon tid på en helg... Nåja hoppas det startar av sig själv i helgen så slipper jag böka runt med det här. Annars ska jag be min bm om den där undersökningen och hinnsvepningen hon lovade mig idag innan hon mätte mitt blodtryck.

Fy va tjatigt! :( Jag håller tummarna att det kommer igång i helgen.

Styrkekramar
  • Vikkan333
    Mimipig skrev 2015-03-27 23:33:12 följande:

Igår kom vår Walter, kl 19.43. 3990 gram och 53 cm och fullkomligt perfekt! Fattar fortfarande inte att jag gått igenom och fixat en förlossning! Och att det var HAN som bott i min mage så länge. Overkligt.

Stort grattis till er kille!
  • Vikkan333
    Trollunge85 skrev 2015-03-28 17:00:28 följande:

Har nu fått ut hela slemproppen tror jag. Kom med senaste toalettbesöket. Jag har trots alvedon inte fått bort smärtan. Tror mina värkar kommer just nu mer i ryggen än fram på magen. En del känns i nederdelen av magen men jag har inte börjat med timern än. Just nu har vi besök av en kompis som tog med sig fika och hjälpte till att skruva ihop en hylla som vi köpte idag på Ikea så jag känner inte riktigt att jag ska hålla på och köra timer just nu smile5.gif Men sen när han åkt.. smile1.gif

Åå så spännande! Håller tummarna att det fortsätter. :)
  • Vikkan333

BF+14 idag MEN imorgon på nästa ul åker jag nog inte hem, de får helt enkelt sätta igång mig vare sig de vill eller inte!

Hade förvärkar hela kvällen igår men de klingade av vid 24?! Innan dess kom de 4-8 min, trodde på riktigt att det var på g.

Snart är alla bebisar i tråden födda! :D Är vi tre som är kvar?

• Vikkan333
    Trollunge85 skrev 2015-03-29 15:57:17 följande:
    Tror vi är åtminstone fem som jag fått det till men har mest koll på dig och Tove.

Hur mycket slempropp har man egentligen??? Nu var det fullt i trosorna med blod så jag ringde till fl för säkerhets skull. Pratade med en mycket trevlig bm som verkade inte tycka det var ett dugg konstigt att jag ringde. Hon undrade om jag var förstföderska så jag gissar min fråga endast kommer från förstföderskor smile5.gif Men hon tyckte jag skulle ta det lugnt och höra av mig när värkarna blev regelbundna eller om jag hade någon annan fundering. Kändes skönt att man blev bemött som om det var helt okej att ringa och att inga frågor var för dumma.
    Det är så härligt när man blir väl bemött! Jag nojjade igår så jag pratade med en superhärlig bm som inte alls hade bråttom att bli av med mig! :)
  • Vikkan333
    septemberbarn08 skrev 2015-03-29 16:05:49 följande:

Ett litet livstecken härifrån! Mobilen har nog aldrig varit så lågt prioriterad;)

Idag blev lilla tjejen 4 dygn gammal och vi har bestämt oss för namnet Selina, känns sååå rätt:)

Vilken skillnad det hittills varit med den här lilla mot när vi haft de andra två barnen små. Minns bara hur missnöjda de var mest hela tiden, hur amningen krånglade, hur mycket jag grät, hur ont jag hade, hur mycket jag blödde, hur kvävd jag kände mig av att ha en bebis som hela tiden var beroende av mig...

Lilla Selina är helt underbar, nöjd mest hela tiden, amningen fungerar KLOCKRENT, kroppen känns helt återställd och jag har inte ett dugg ont, blöder minimalt, har ännu inte gråtit en tår, ÄLSKAR att få sitta med henne i famnen och bara njuta mååånga timmar per dag! Älskar att få ta henne gnällandes från sambon och se hur lugn hon blir när hon kommer till mig!

Bägge bröstvårtorna är rejält såriga och det blöder och gör ont vid varje matning men inte ens det stör mig! Det är helt galet hur perfekt jag tycker allt känns den här gången, vill aldrig att hon ska växa upp:)

Låter helt underbart!
  • Vikkan333

Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)

• Vikkan333
    ebe91 skrev 2015-04-01 10:42:13 följande:

Ni som ammar, vad undviker ni att äta? Har ni provat ut vad bebis ev reagerar på eller undviker ni "allt man ska"? Jag känner mig jättefeg, vill inte orsaka magont hos B i onödan... Men samtidigt känner jag att jag kan ju inte undvika allt i typ ett år fram? Då blir jag ju tokig... Just nu undviker jag choklad, lök, vitlök, starka kryddor, te, kaffe, citrusfrukter, paprika o säkert massa mer som jag inte kommer på nu...

Utesluter inget. :)
  • Vikkan333
    Mimipig skrev 2015-04-02 10:53:03 följande:
    Jag har varit lite frånvarande sen w kom ut i torsdags men kastar mig in i amningssamtalet här. Fy, vad svårt det är att amma! Jag tänkte inför detta att i en drömvärld vill jag kunna amma (praktiskt) och pumpa ut på flaska så maken också kan mata (praktiskt, jämställt och köper mig frihet och sömntimmar). Nu var det ju inte helt enkelt att "bara amma på". W suger som en galning, så han klarar sin del av jobbet, men mina bröstvårtor blev skinnflådda redan första dan, därefter kom knivsmärta, blod, mjölkstockning och sprängande tuttar. Nu har vi äntligen hittar någon slags temporär lösning där Jag försöker amma några ggr/dag med amningsnapp och sen pumpar jag ca var 3:e h till flaska. När bröstvårtorna läkt om någon vecka hoppas jag på att kunna introducera dem igen. Hoppas. Bm sa på återbesöket: ah, du har fräknar. De med fräknig hy brukar ha känsligare bröstvårtor. Minsann.

På BB var de ju urgulliga, hjälpte till med amningen när som helst, men det märktes att set var ytterst motvilligt som de plockade fram ersättning till slut när jag bara hade tunn råmjölk och W var galen av hunger. Samma sak med pumpen och när vi sa att koppmatningen var besvärlig och att vi skulle vilja använda flaska. Så ja, det känns som om det finns ett statligt direktiv kring något så individuellt och personligt som hur kvinnan vill göra med sin kropp.
    Jag har också fräknar och det brukar vara en pina de två första veckorna. Tips är purelonsalva utsmetat på plastfolie som jag sätter över mellan amningarna. Första barnet jag testar det med och det lindrar faktiskt. Men det blir bättre! Kram
  • Vikkan333
    anonym81 skrev 2015-04-02 12:55:38 följande:

17:15 igår forsade vattnet, 18:10 blev vi inskrivna på förlossningen och vår lilla Wilda föddes 21:17 :). Blödde som en gris, och fick en påse järn i morse då hb låg på 88, men mår bra nu och sitter i bilen på väg hem :). Ska bli såååä skönt att komma hem. 3900g och 49cm lång

phpcJbY1p79876.jpg

Ojijoj! Grattis till er lilla goding!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?