Inlägg från: Vikkan333 |Visa alla inlägg
  • Vikkan333

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-04-23 21:13:08 följande:
    Jag har en amningsapp, tycker den är kanon för att hålla reda på när det är matdags och vilket bröst hon fick sist.

Josefin äter dagtid varannan till var tredje timme (inte oftare än varannan pga magen, och det är heller inget problem att begränsa det), 5-10 minuter. På kvällarna myssnuttar hon upp till en timme, och på natten går det närmare fyra timmar mellan måltiderna.
    Forsar det ut ur brösten då?
  • Vikkan333
    Mullan skrev 2015-04-23 21:47:03 följande:

Vet inte om ni missade inlägget men ett alternativ till torktumlaren är appen sleep baby. Rosa med en tecknad bebis på. Där kan man få ljud som låter som du är vana med från insidan magen, tvättmaskin, dammsugare, vattenkran, hårfön :D och så ställer man in hur länge man vill att den ska spela.

Här kör vi med ljudet från insidan magen, testade igår när vi för första gången inte kunde trösta honom genom att bära och vagga. La han i vagnen och vaggade samtidigt som han lyssnade på de ljudet. Tog inte ens en minut innan han sov.

Tog hem den nu :)
  • Vikkan333
    Mimipig skrev 2015-04-24 12:02:44 följande:
    Jag har fyra st:

DrBrowns - mkt bra. Verkar bra för barnet, inte massa luft och kräk efteråt.

Medela - min favorit. Går lite snabbare än DrBrown vilket jag gillar, men utan att vara föör snabb.

Philips avent - helt ok. Inga konstigheter.

Nuk - går för fort och enkelt, trots att den ska vara antikolik. Kräk och frust.
    Superbra! Tack. :) blir en dr brown känner jag
  • Vikkan333
    septemberbarn08 skrev 2015-04-24 17:52:33 följande:
    Jag känner samma sak.. saknar mina arbetskamrater men inte så mycket arbetet. När jag var dit för någon vecka sedan var halva bemanningen borta och de som jobbade var superstressade. Tänkte då att fy tusan vad skönt att slippa stället ett tag.

Jag planerar att vara hemma till augusti/september nästa år. Kanske jobba någon strödag nästa sommar för att komma in lite i det men jag går inte tillbaka till jobbet helt förrän hösten. Har en heltidstjänst men med tre barn tänker jag nog nyttja möjligheten att gå ner till 80 eller 75% :)
    Låter väldigt likt mina planer! ;)
  • Vikkan333
    Mimipig skrev 2015-04-25 16:26:09 följande:
    Jag gick upp 0,8 kg förra veckan, men nu verkar jag ha vänt och är nere på 77,1, vilket är 100 gram från veckans mål. Finner dock ingen logik i upp eller ner, så jag tror mest på vatten. Min kropp är sladdrig! Jag har alltid varit fast, haft hög densitet liksom, nu är jag lööös! Fastar den till sig ned tiden, ni som gjort detta förr???
    Jag tycker absolut att det går att få tillbaka fastheten men det tog tid. Ibörjan när jag nådde målvikten med tvåan så jag ju bara smal och läskig ut (saknade muskler). Men efter träning och att tiden gick vart det toppen. MEN självklart spelar säkert generna in.

Ge inte upp! Det är inte alls längesedan vi födde barn och det tar tid. :)
  • Vikkan333
    ebe91 skrev 2015-04-26 09:58:14 följande:

Jaha, invägning idag! +0,5 kg, men det gör inget. Sambon låg med 40 graders feber tis-ons och sen på torsdag fick han halsfluss, så jag har fått ta hand om Bosse helt själv sen i tisdags (ville ju inte att sambon skulle smitta han). Och då gjorde jag det enkelt för oss, restaurangmat hela veckan. Igår var första gången vi lagade mat denna vecka o då blev det grillat, så inte konstigt att jag inte gått ner ett gram. Men nu är sambon inne på fjärde dagen med antibiotika, så nu får han allt hjälpa mig med B igen ;) tack o lov har B skött sig perfekt i veckan, han har somnat av sig själv vid 21-22 och sen sovit till 5-7 innan första amningen! Kvällarna har dessutom varit ovanligt bra, inget hysteriskrik! :)

Helt rätt prioriterat tycker jag! :) du tappar säkert extra till nästa vägning.
  • Vikkan333
    Mimipig skrev 2015-04-27 00:11:15 följande:

Kan man övergöda en bäbis med bröstmjölk i flaska? Jag vet att BVC säger att man inte kan amma för mkt, men jag fick för mig att jag hört att bäbisen inte har samma spärr när den blir flaskmatad utan äter tills flaskan är slut. Min man "tar till flaskan" så fort W gör ett ljud. Jag som är med W fler timmar/dag ser att det är inte alltid av hunger han skriker, utan av andra anledningar. Kan min man råka övermata honom med bröstmjölk i flaska?

Inte något jag hört.
  • Vikkan333

Efter att ha testat typ allt på marknaden mot såriga bröstvårtor ( i fyra veckor) kan jag berätta att bröstvårtsluftare har i stort sett läkt mina sår på ett halvt dygn.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?