Inlägg från: Vikkan333 |Visa alla inlägg
  • Vikkan333

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Någon som fått behandling mot svamp i bröst och barn? Hur länge skulle ni behandla?

• Vikkan333

Här blir det också dop. :) Vi är typ alla döpta. ;) Sen tar jag hjälp med fikat efteråt MEN det blir inte förrän lilltösen är ca 6 månader och då brukar det gå lite lättare med det mesta.

Ja här börjas det med behandling mot svamp idag. :( Men det finns iaf behandling mot det. Mitt munsår vill inte ge sig men livet känns okej ändå. :)

• Vikkan333

Hua, här har vi haft en småjobbig natt med uppvaknande varje/varannan timme och Liv skriker som att jag gör illa henne. Nu sover hon iaf i bärselen och jag hoppas på en gladare tjej idag.

Nu ska jag sätta fart med alla sysslor +göra mig mindre skräckinjagande så jag är redo för promenad senare idag. :)

Hur hinner ni andra? Ligger era bebisar snällt, jollrar och myser själva medan ni duschar/städar/borstar tänder?

Jag känner att jag inte alls hinner med mig själv! Ser mest ut som något katten kräkts upp... (Hoppas det vänder snart)

• Vikkan333
    snö 81 skrev 2015-05-11 10:52:30 följande:
    Nej, min bebis ligger inte snällt och jollrar när jag ska göra saker, han måste vara den mest missnöjda bebisen någonsin :) Han kan skratta och prata en minut och sen nästa minut så skriker han. Vissa dagar kan han ligga i sitt babygym och vara nöjd en lite längre stund och vissa dagar blir han sur direkt han läggs ner. Tycker mest jag går och bär runt på honom i famn eller sele. Eller så sover han :)
    Tack!

Ibland funderar man om man är ensam. Hur gammal är din nu?
  • Vikkan333

Tack för alla svar! Nu känns det lite bättre. :) jag vet ju att det är såhär men ibland tror man att alla mammor är superfixade och springer och lunchar på stan medan man själv är glad för en ansiktstvätt och tandborstning! :)

• Vikkan333
    snö 81 skrev 2015-05-11 12:49:20 följande:
    Ibland brukar jag komma på mig själv att det var flera dagar sedan jag duschade, så jag är minsann inte så fräsch ;) Min man däremot hinner duscha varje dag...
    Tack! Stämmer bra in här med. ;)
  • Vikkan333

Hoppas alla som haft en tuff natt för lite vila på dagen och en bättre natt inatt.

Här överraskade lillasyster med att sitta nöjd i babysittern imorse så jag hann duscha, tvätta håret, tvätta ansiktet och borsta tänder! :D

Jag blir inte så trevlig på hormoner så här blir det nog maken som får knippsa. Vi har ju tre barn nu så det borde ju vara klart, även om allt blir så definitivt.

Sen vill jag slå ett extra slag för appen mammamage. Jag har äntligen tagit mig till nivå två och det är lite roligare. Men framför allt tror jag på den och det är en sån kort tid att tom jag hinner göra övningarna (även om jag ibland får dela upp dem).

Har även hört att på mammaträningen här så rekommenderar de den.

• Vikkan333
    LillLouise84 skrev 2015-05-13 10:00:36 följande:

Vägning idag +200 gram. Men eftersom jag tappade 2,5 kilo förra veckan då dottern var magsjuk så var det väntat att få en viktuppgång.

Igår var jag på stan med morsan och köpte en finare klänning. Hon klagade på att jag var för tjock och magen putade. Jag har bestämt mig för att inte klaga mer på min kropp. Den har fött två barn på kort tid och huden är randig och slapp. Men med rätt kläder ser det hyfsat ut efter förutsättningarna tycker jag, naken ser jag hemsk ut men det är inte många som ser. Jag har ändå tappat 16 kilo på 7 veckor och kommer i flera gamla byxor och har 4 kilo till före graviditeten. Det tänker jag vara nöjd med

Fy, var inte det lite okänsligt?! Är inte många som ser ut som en modell första månaderna efter bebis! Din inställning är mkt sund.

Kram
  • Vikkan333
    septemberbarn08 skrev 2015-05-13 11:30:26 följande:

7v är Selina idag och vi har varit på bvc och vägt. 605g upp på 2v och nu är hon över 4kg.. 4390g för att vara exakt :) är så jäkla glad att allt slit med amningen ger resultat på vågen och fick beröm från bvc för att jag kämpat så hårt!

Är såren läkta nu? Grattis till "detnyalivet" isf. Det är iaf så jag kallar det.

Nu är mina sår borta, munsåren läkta och svampen under behandling. Så de senaste dagarna orkar jag åka bil, träffa folk och se lyckan i livet. Yeay! Nu väntar jag bara på solen. :)
  • Vikkan333
    niobit skrev 2015-05-13 12:57:01 följande:
    Samma här, fast jag var så rädd efter ha lyssnat på ljudbok så jag somnade halv fem. Trots att hela sängen var full i ungar och man! Tur i oturen har jag sambon hemma. Jag mår inte så bra och ska till psykolog för bedömning om förlossningsdepression nästa v. Känns som en stor sorg och nederlag :(
    Hua! Håller tummarna att du får helt rätt hjälp så att du mår bättre fort. Kraaam
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?