Inlägg från: Vikkan333 |Visa alla inlägg
  • Vikkan333

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-04-27 11:00:11 följande:
    Är det de här du använt?

www.apotea.se/philips-avent-bekv%C3%A4mt-br%C3%B6stkupsset
    Den går säkert bra. Jag har från medela.

Jag tycker du borde sett skillnad nu. Hur många tar du per dag?

Ja det kan läka lite för mig men det krävs ganska mkt för att det ska läka och kladda tror jag. Så mkt läker jag inte iaf. Har jag amningsskydd så fastnar jag...

Lätt värt att testa tycker jag. Håller tummarna att det funkar för dig med!
  • Vikkan333
    septemberbarn08 skrev 2015-04-27 12:02:29 följande:
    Ja det fanns en sort till också, får se om de har något på vårt lilla apotek:)

Jag tar två tabletter per dag i tio dagar. Amningsskydden fastnar för mig med förutom de jag fick från bvc. Jag beställde likadana från apotea men när jag fick hem dem har de tydligen ändrat på materialet, till det sämre, så de fastnar liks förbannat:( har några från bvc kvar så jag kör på dem nu och hoppas att det i kombination med penicillinet ska göra någon nytta. Än ser jag ingen bättring som sagt.
    Jag håller tummarna att de har!

Hua för att fastna!

Idag är det som att jag lyckats få huvudet ovan vattenytan och att det finns ett hopp!
  • Vikkan333
    septemberbarn08 skrev 2015-04-27 19:58:12 följande:

Fan vad less jag känner mig idag! Såret som inte läker (har köpt vårtluftare nu!), en förkylning som däckat mig och så världens nackspärr.. knastrade till i nacken när jag duschade imorse:( hade likadant i somras och då höll det i sig i 3 veckor. Kan inte hålla upp huvudet mer än några minuter innan det gör överjävligt ont. Slapp jag bara nackspärren hade jag inte gnällt så mycket men har fruktansvärt ont:(

Nu har jag iaf hunnit slå in paketen till dottern som fyller 5år imorgon. Och gjort färdigt tårtbotten.. det är bara mina föräldrar som har tid att komma imorgon så det kändes sjukt ovärt att stå och baka när jag inte känner mig pigg MEN, klart jäntan måste få tårta när hon fyller år och så har hon sett fram emot att få dekorera själv:)

Selina har varit ovanligt trött idag.. sov 3 timmar i streck imorse och sovit småstunder efter det. Somnade vid 17 och sov två timmar till. Nu ligger hon och halvslumrar i mitt knä.. Jag borde njuta när hon sover under dagen men jag blir så jäkla orolig att hon ska vara slö och inte bara trött. Hennes förkylning gav inte mer än lite nästäppa och hon har inte feber men jag blir ändå så sjukt orolig:(

Fy! Jag lider med dig! Önskar dig samma tur som jag haft med luftarna, det är helt osannolikt att mina sår nästan är borta?!

Önskar dig en bra dag trots allt elände med nacken.
  • Vikkan333
    septemberbarn08 skrev 2015-04-29 11:56:11 följande:
    Ja jag vet inte om det var det han menade. Han pratade halvdålig svenska och Selina gallskrek i famnen just då så jag hade svårt att koncentrera mig, haha.
    Kpax skrev 2015-04-29 10:47:30 följande:

Åh vad skönt för er! Jag vet inte om jag missat, men har det här med magen och bajseriet kommit plötsligt? Josefin bajsade mycket oftare förut, och vi började också med Sempers magdroppar, nu bajsar hon oftast en gång om dagen.

Jag vet inte om det beror på dropparna eftersom det var så mycket som hände samtidigt (slutade med mjölkprotein, började med dropparna och Minifom).

Nu har Josefin varit mer gasig och bökig ett par dagar, jag har kanske ätit något som inte var så bra...

Hon har bajsat ofta även tidigare och alltid löst men det blev betydligt värre av antibiotikan. Inte så mycket i varje blöja men man måste ju ändå byta så.. Och sju bajsblöjor på en natt känns ju sådär lagom kul:/ jag vet inte om det hade effekt så snabbt men jag gav henne första dropparna igårkväll och sen dess har hon bara bajsat en enda gång och det var imorse.. slump eller?
    Kan vara dropparna, tarmbakterierna kan ju slås ut av antibiotika och semper magdroppar tillför väl naturliga tarmbakterier. Har för mig det iaf.
  • Vikkan333
    septemberbarn08 skrev 2015-04-29 18:20:37 följande:
    Ja det stämmer att dropparna tillför goda bakterier men jag trodde väl inte att de skulle ge effekt så snabbt:)

Idag har vi varit på läkarkoll. Jag och min trötta amningshjärna var heeelt säker på att det var kl.14 men när jag kom dit 13.40 visade det sig att det var 13 jag skulle vara där. Duktigt! Allt såg bra ut och lillploppa hade gått upp 305g på en vecka och vägde nu 3785g. Hon fick iofs hoppa direkt från bröstet till vågen så hon var supermätt men ändå, grymt skönt att få kvitto på att allt kämpande med amningen lönar sig:)
    Skönt! Vi vägde igår och våran lilltjej vägde 3720 och var ett bra kvitto åt oss med. :)
  • Vikkan333
    snö 81 skrev 2015-04-30 21:09:13 följande:

Alltså, jag blir allvarligt rädd för våtservetter. Vi har hittat flera användningsområden som gör att jag aldrig skulle använda dom i rumpan på en bebis. Dottern spillde precis ut ett vinglas från vardagsrumsbordet. Det kom rödvin på soffan och mattan, men lite lätt gnugg med våtservett så var allt borta - från en ljusgrå soffa och beige matta!!

Sist vi använde dom var när vi satte silikon i skarven mellan kaklet och bänkskivan i köket. Gick till och med att gnugga bort överflödigt silikon som hade börja torka.

Jag kör också bara våtservetter när inget annat alternativ finns. Men med de tidigare barnen körde jag uteslutande våtservetter.

Är det mammamage appen ni kör? Känner att jag måste nog börja viktresan ner snart. Börjar tröttna på att inte ha några kläder... Får se vad planen blir men jag börjar nog med att öka motionen och minska chips/godis/fikabröd.
  • Vikkan333
    septemberbarn08 skrev 2015-05-01 13:12:05 följande:
    Hon somnade före 22 och sov ända till 4.20.. höll på att trilla av soffan när jag såg hur länge vi sovit! Och sen verkar det som att ju bättre hon sovit på natten desto bättre sover hon under dagen. Nu har hon sovit två timmar tex och jag har hunnit hur mycket som helst:)

Någon mer än jag som haft problem att ta sig in på familjeliv idag? Det är först nu jag tar mig in här, tidigare gick det inte alls:/

Appen ni använder för att se utvecklingssprången, vad hette den? Är det den som kostar 13kr (nånting)?
    Skönt!
  • Vikkan333
    Mimipig skrev 2015-05-01 13:14:40 följande:

W låter vanligtvis som en gris, men nu har han blivit rossligare så jag ringde Vårdguiden och sköterskan som lyssnade på hans andning bad mig åka in till akuten omgående. Så nu sitter vi här med en pigg och glad men rosslig bäbis och vääääntar.

Fy för att vänta så! Hoppas såklart att allt är bra!
  • Vikkan333
    Kpax skrev 2015-05-04 10:40:08 följande:
    Hoppas någon som har barn sen tidigare kan svara. Om höfterna kommer vara bredare även när överflödigt fett är borta kan jag redan nu göra mig av med hälften av mina jeans :S
    Jag upplever att mina har gått tillbaka efter båda tidigare graviditeter. :) så behåll byxorna!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?