• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen

Jag tycker inte heller det var någon som varken gottade in sig i grova detaljer eller slog sig för bröstet. Att föda barn är prestige, punkt! Oavsett hur de kommer ut eller hur lång tid det tar så är det vi har framför oss det häftigaste man kan göra, spelar ingen roll om det är första, andra, tredje eller femte barnet.

För mig är det andra barnet och jag hade väl ingen toppen förlossning enligt "normen" men det finns inget som har fått mig att känna mig så stark och grym som att föda barn. Jag längtar tills denna lilla skall ut, jag längtar till att då uppleva den omedelbara förälskelsen som uppstår så fort man får se den lilla varelsen.

Har all respekt för er som bär på en enorm rädsla och det finns ju fin hjälp att få för det. Känner man att rädslan är så stark att den påverkar ens vardag så gör man nog bäst i att hålla sig borta från förlossningsprogram, Google och familjeliv.

Likaväl som vissa inte vill läsa så finns det ju sådana som snö81 och jag var inför första barnet, vi som plöjde igenom allt man kom över på gott och ont :)

Personligen tycker jag om fria trådar där allt luftas och tycker förslaget om att "varna" om känsligt innehåll var bra, då är det ju bara att scrolla vidare :)

• KarinIngrid

Hej alla,
    någon som redan drabbats utav foglossning?

Jag har så fruktansvärt ont i svanken och ut i höfterna! Igår kunde jag inte gå uppför trappan hemma!

tips och råd mottages tacksamt!

• Skumbollen
    KarinIngrid skrev 2014-09-29 10:36:08 följande:

Hej alla,

Jag har så fruktansvärt ont i svanken och ut i höfterna! Igår kunde jag inte gå uppför trappan hemma!

Usch, trappor är inget kul, inte heller uppförsbackar. När jag väntade sonen fick jag foglossning ganska tidigt och googlade till mig lite tips i vardagen som jag tyckte hjälpte. Som att alltid "hålla ihop knäna" när man skall ur sängen, resa sig från en stol mm. Trappor tyckte jag var bäst om man angrep lite från snedden.
  • KarinIngrid
    Skumbollen skrev 2014-09-29 10:49:49 följande:
    Usch, trappor är inget kul, inte heller uppförsbackar. När jag väntade sonen fick jag foglossning ganska tidigt och googlade till mig lite tips i vardagen som jag tyckte hjälpte. Som att alltid "hålla ihop knäna" när man skall ur sängen, resa sig från en stol mm. Trappor tyckte jag var bäst om man angrep lite från snedden.
    Tack
    det låter bara som så tidigt, jag är bara vecka 16, ska det börja så tidigt? Det kommer bli väldig långa återstående månader om det börjar såhär tidigt..

• Villhaenbebbe

Hej alla,

Jag har haft ont i svanken i 3 veckor ungefär. Kan inte ligga på rygg i sängen då får jag jätteont.. :( 
  • Lejonhierta

Hej alla,

I v6 fick jag foglossning och haft bälte sen dess...
  • KarinIngrid
    Lejonhierta skrev 2014-09-29 11:09:22 följande:
    I v6 fick jag foglossning och haft bälte sen dess...

bälte?
    vad för bälte ?  var kan man köpa det ? hjälper det bra?

• laila88

snö 81 och skumbollen så som ni säger att ni var inför första har jag blivit sedan dess :) Jag läser mer än gärna alla möjliga förlossningsberättelser och älskar att se förlossningsprogram på tv.

Att jag inför första barnet inte ville veta något var inte till min fördel tror jag. Jag var oförberedd nästan. Och denna gång då vill jag ha ett förlossningsbrev och eftersom det mest troligt blir KS denna gång blir det även en ny erfarenhet så vill suga in allt som går få veta innan :)

Men jag har ju en dröm om att bli barnmorska också så det kan ju vara en del till varför jag är så oberörd av det som andra kan tycka är jobbigt att se och höra. Jag blir som sagt snarare fascinerad av hur mäktigt det är.

• ManoMani
    laila88 skrev 2014-09-28 23:27:53 följande:

Det var givetvis inte min mening att skrämmas. Men att bara konstatera att man haft en hemsk förlossning innan tycker jag personligen inte var att gå för långt med tanke på att jag inte gick in på detaljer. Då jag födde första gången var jag dessutom 16 år, det är tio år sedan nu och mycket har ändrats både med det att vara gravid och även förlossningar. 

Eftersom jag antog att vi i denna grupp kunde ta upp allt som man funderar över under sin graviditet där följer ju med farhågor och förhoppningar sedan förut också.

Men jag förstår att de flesta här är förstagångsföderskor och innan jag födde första gången så ville jag inte heller höra om dåliga förlossningar.

Det förekommer ju att vissa har dåliga erfarenheter och även dom trodde jag det var okej att ta upp. Men jag ska tänka mig för hädanefter då. Får prata om vägen mot ett ks under en annan kategori. Blev bara automatiskt att jag kom in på det då jag svarade på ett inlägg då en fått ett tidigt godkänt inför kommande ks

Tack för förklaringen! Nu vet jag iaf att du var 16 år. Hoppas att det går bättre för dig denna gång! Jag tycker faktiskt att alla förtjänar att ha ett bra minne ( inte hemskt iaf) av sin förlossning. Önskar er alla mammor oavsett hur många barn ni har, en bra och minnesfull graviditet.
  • ManoMani
    LillLouise84 skrev 2014-09-28 11:49:10 följande:

Jag själv är väldigt skeptisk till operationer överhuvudtaget. Jag personligen tycker att ks är jättebra om det inte finns någon annan utväg. Anledningen till att jag är skeptisk till operationer är att jag gjort några stycken och vet vilka komplikationer som kan uppstå. Direkt efter förlossning med dottern kunde jag nog tänka mig ks men nu hoppas jag kunna föda vaginalt utan igångsättning.

Jag hoppas det också :)...Det är bara att tänka positivt, man vet ändå inte vad som kommer hända :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?