Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2014-10-04 08:53:19 följande:

Nu längtar jag ihjäl mig till rul, nu är det bara dagar kvar! På torsdag! Men ni som har barn förut vet ni om syskon får följa med? Vi har en ettåring utan barnvakt den dagen

Det står i kallelsen att inga barn får följa med max en vuxen.. Det ska vara lugnt i rummet.
  • BigMami
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 10:55:02 följande:

Vi har inte fått någon kallelse eller info alls. Bm bokade tid när vi var hos henne och fick det bara på en liten lapp.

Konstigt att du inte fick någon information. Men i alla fall så får barn INTE följa med just för det som vi tidigare skrivit, om något skull vara fel och att det ska vara lugnt.

Har ni inte någon barnvakt alls?
  • BigMami
    laila88 skrev 2014-10-31 17:47:17 följande:

Hade i min fantasi sett att jag skulle få grattis och glada miner så hade med mig gott fika då jag skulle visa bilden och berätta.

Slutade med att jag fick fara därifrån och inse att jag helt naivt trodde att i en familj så stöttar man och visar omtanke och lycka inför andras glädje.

Kände lite samma som du när vi berättade för svärmor att vi skulle få en till bebis. I och för sig så är det nr 4 i skaran men hon verkade inte alls glad. Just kommentaren "men du är inte säker va?" Jag var då i v 9.. Jo BOMBsäker... Sedan började hon prata om preventivmedel. . Men det är inte säkert att det finns något som passar.. Frågade inte ens hur långt gången jag var eller hur jag mådde.. Nu har det gått 10v och hon har fortfarande inte frågat om hur jag mår...

Förlåt om jag viker in med ett svar
  • BigMami
    laila88 skrev 2015-04-13 14:39:49 följande:

Eller är det redan försent då hon är 3 veckor? Skulle det gå att komma mer, skulle det ökat vid det här laget då? Är det kanske kört? Tusen funderingar kring detta.

Prova att under någon/några dagar intensivamma! Bädda ner dig i soffan/sängen och amma, amma, amma. Det låter tokigt och tråkigt kanske, men kan vara värt ett försök!. Så fort hon verka missnöjd & tuttig lägg henne till bröstet.

Har du provat att annars kontakta amningshjälpen?
  • BigMami
    laila88 skrev 2015-04-13 15:26:45 följande:

Ja det snabba prova! Absolut, jag är lite desperat

Vill hon inte riktigt "ta tag" så testa med en amningsnapp under några tillfällen Stressa inte upp dig, det kommer fungera toppen!

Ha en halvliters fylld vattenflaska till hands också!

Lycka till!
  • BigMami
    BigMami skrev 2015-04-13 15:28:53 följande:

Vill hon inte riktigt "ta tag" så testa med en amningsnapp under några tillfällen Stressa inte upp dig, det kommer fungera toppen!

Ha en halvliters fylld vattenflaska till hands också!

Lycka till!

Du kan också förbereda brösten genom att stryka på dem nedåt och sitta gärna lite framåtlutad.

Stressar du upp dig kan det tyvärr bli så att det inte släpper till..
  • BigMami
    laila88 skrev 2015-04-13 15:31:37 följande:

Ja antingen skriker hon mitt i amningen, då brukar jag prova byta bröst. Då går de bättre en stund och antingen skriker hon igen efter ett tag eller så somnar hon, så jag antar att det inte fyller hennes behov, kanske inte flödar lika fort efter ett tag och hon blir arg på det

Det kan också vara att det rinner för fort. Hör du om hon sväljer? Testa att byta ställning, att ha henne lite mer upprätt/sittandes.
  • BigMami

Förlåt om jag invaderar tråden! Men amning ÄR ett mysterium & kan vara ganska kämpigt

Men prova amningsnapp?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?