Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Du har inte lust att dela med dig av styrkeprogrammet?

Astilbe skrev 2014-09-29 19:28:10 följande:

Enligt schemat ska jag 5 dagar i veckan öva 3 ggr per dag. Varje gång är ca två minuter. Han rekommenderade att man lägger övningarna i samband med något annat som redan går på rutin tex tandborstning. Annars skjuts det lätt upp. Sen ska det även vara bra att variera hur långa intervallerna på knipen är. Vissa gånger kan man öva ett enda långt knip medan nästa gång är kortare intervaller. Det är ju verkligen inte lång tid men att få rutin på detta blir intressant att se...

• Misty W

Kom på att jag kanske inte skrivit i denna tråd tidigare utan kanske bara läst/följt. Man läser så många trådar om mars osv

Om jag inte skrivit innan så ska jag självklart presentera mig lite:

29år (85:a) bor med min sambo 32år (82:a) i Stockholm med vår dotter 8år (06:a) och son 5år (09:a). Väntar nu våran 3:e som är beräknad den 16/3-15.

Vi va på KUB för några veckor sedan och fick 1av 20000, i Sthlm så är det tydligen fritt att göra kub och när jag blev informerad så kände jag att det är bättre att göra än att ångra mig sen. Nu väntar jag på RUL som jag idag fick tid till, 27/10 vilket kändes väldigt sent. Går in i v.21 dagen efter RUL isåfall.. Kan man gå så sent?

• Misty W

Tack snälla :)

Astilbe skrev 2014-09-29 20:01:23 följande:

Så klart! Kanske svårtolkat om man inte varit där men går säkert att googla övningarna. Dock gäller detta endast tom v 20 sedan måste vissa övningar ändras.

Kna?bo?j - 2x20 mot pilatesboll

Bro?stpress med gummiband liggandes pa? pilatesboll - 2x30 Backflyes med gummiband runt do?rrhandtag - 2x30 vardera arm Bicepscurl sta?endes pa? gummiband 2x30 vardera arm

Utfallssteg 2x14 vardera ben

Frontlift frama?tbo?jd med gummiband (rygg) 2x15

Sitta pa? pilatesboll och lyfta fo?tterna (balans) 2x1 min

Plankan 2x30 sek

Ba?ckenbottentra?ning 5 min

• Misty W
    snö 81 skrev 2014-10-06 15:42:50 följande:

18/3

Vilket lyx! Jag har B-förare 16/3 men inte rul förts 27/3 :(

Varför är det så olika när man har rul? Jag kommer vara i v.20+6 när jag har. Det känns lite för sent, eller?
  • Misty W

Förlåt att jag svarar så sent.. Jag fick 18/3 på senaste mensen, men fick 16/3 på kuvtestet.

Känner mig bara så "icke gravid" eftersom mina 2 tidigare graviditeter va hemska med illamående & foglossning, sjukskrivning osv så livrädd att nått är tokigt (även om det såg bra ut på kub)

JhjärtaK skrev 2014-10-06 19:11:48 följande:

Tror att det är ok att göra RUL i vecka 21 men lite sent känns det allt. Dock kan de se desto bättre ju senare man gör RUL men om det skulle vara något allvarligt fel på bebisen så har man inte mycket tid att ansöka om sen abort ex eller ta fostervattenprov. Men den risken är ju minimal verkligen.

Har du och din bm räknat efter senaste mensen eller vet du när du hade ÄL?

• Misty W

Jag fick ingen mage förn v.25 med mitt första barn & då va den inte stor. Kunde spela innebandy matcher i div.2 (högsta i Sthlm då) ända in i 7:e månaden. Gick över nästan 20 dagar men hade mina jeans ända in i slutet med en gummisnodd ii knapphålet. Så det kommer! Ingen stress, njut :)

chikita124 skrev 2014-10-11 16:06:10 följande:

Har BF 15 mars o de syns inte ens på mig ännu men allt va bra på kub o RUL. ..

Har mina vanliga byxor ännu trist o mina vänner undra ju så klart var min bebis är o på träningen med va ska du ha barn vart har du gömt den är i v.19 borde synas snart ju....

• Misty W

Har du lust att dela med dig av bloggarna du har hittat? En till lässugen här ;)

Astilbe skrev 2014-10-15 18:32:49 följande:

Är det någon här som bloggar om sin graviditet? Eller vet någon annan? Är så lässugen men hittar bara några få bloggar med bf våren 2015.

• Misty W

Va kul att ni får så fina bilder och vet ungefär vem ni väntar på. Jag håller på att bli knäpp av nyfikenhet. Jag har inte Rul förns den 27/10 och det är ju 100år tills dess. Kommer gå in i vecka 21 dagen efter RUL.

Hade ni köpt nått till era små i magen? Jag har köpt en vagn av en kompis som jag bara längtar efter att få ta hem. Även ärvt/lånat en spjälsäng av en vän, eftersom vi gjorde oss av med allt efter sonen då vi bästämt att 2 barn räcker . Just nu känns det inte så jätte smart efter som vi nu 5 1/2 år senare väntar 3:an iallafall.

• Misty W

Ja en vinter jacka kan ju vara smart att införskaffa sig. Borde kanske börja kolla på det.
    Hur tänker ni med storlekar på jackorna då? Jag är rädd att man kanske blir tjockare än vad man hoppas =)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?