Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ja alla verkar sugna på att kommentera kroppen! Min dotter är snabb med att slinka in "för att du är så tjock mamma" i dom flesta sammanhangen. Lite som att hon försöker förklara för mig att vissa saker kan jag bara glömma. MEN hon är väldigt noga med att jag minsann kommer bli så där smal igen efter brorsan kommit ut eftersom jag ändå bor på gymmet.

Värst är när andra vuxna tjatar om det.

Imorse så tuttade min sons (lite halv udda) fsk fröken på mig och säger "men guuuud! Nu spricker du väl snart? Ser ut som om bebisen kommer när som helst"

Ja det gör den ju kanske, men jag blir badboll när jag är gravid & min mage blir väldigt stor, står rätt ut och sitter högt

Blä!

• Misty W
    Villhaenbebbe skrev 2015-01-26 19:53:56 följande:

Jag var också hos BM idag, killen ligger med huvet neråt men inte fixerad :)

Hjärtljuden låg på 140 och allt var toppen!

Men jag fick idag veta att jag är RH negativ, någon fler som är det? Vet att det är ovanligt att man bildar antikroppar, men blir ändå lite nojjig.. Min BM trodde hon hade nämt det så det var därför jag fick veta så sent.

• Misty W

Bra om jaga skriver nått också!

Jag är rh Negativ, jag har vid första barnet tagit blod i början och i slutet av grav och sprutan efter förlossning.ngn.

Med andra så tog dom blodprov i början, mitten och slutet av graviditeten och sen prutande efter förlossningen.

Nu med tredje barnet så va det blod i början, sen v.25, spruta runt v.29, sen spruta efter förlosningen igen.

Om mitt blod skulle visa rh positiv vid dom senare blodproven så kan det bli aktuellt med blodtransfusion om jag inte missminner mig. Tror att det är ganska ovanligt att barnets blod läcker ut och blandas med mammans. Men sprutan får mana för att inte kroppen ska stötar ort kommande foster då rh negativt blod inte gillar "inkräktare"

• Misty W

Jag tänkte nog som er andra att jag packar några veckor innan. Fast min son har redan planerat vad som ska med till lillebror och vad han ska åka hem .

Tänkte tvätta sköterskan idag. Har inte hittat nån perfekt än sån jagkör på samma som jag haft till dom andra två.

Kpax skrev 2015-01-28 08:57:44 följande:

Jag låg på +16kg i fredags (34+0). Har noterat att överarmarna blivit lite fläskiga, och jag har dubbelhaka. Låren och rumpan blev större för längesedan, nu är det överkroppens tur. Det är både fascinerande och obehagligt tycker jag :)

Jag ser (förutom att få en bebis såklart!) fram emot att få tillbaka min kropp, och kunna röra mig ordentligt utan smärta och obehag!

Jag känner som du. Längtar både efter bebis och en normal kropp igen,

Jag ligger nästan + 20kg och är i v.34. Blir så jävla stor när jag är gravid. Mest sitter mitt fett på ryggen och magen är gigantisk, men visst har jag ökat nån Cm på lår, rumpa och armar. Men kors i taket har jag inte fått dubbelhaka.. Nått som tröstar iallafall ;)
  • Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-01-28 09:43:51 följande:

DÅLIGT SAMVETE!!!

Den borde varit packad för länge sedan (rekommendation för tvillingar är att ha allt klart i vecka 25!) och jag är nu i vecka 32 och inte en endaste sak har packats ner ännu

Jag bara måste ta tag i detta idag för jag skjuter uppenbarligen bara på det...

Necessär till mig själv och mina kläder däremot får ju vänta för de använder jag ju nu men bebisarnas kläder och ex trosor och bindor till mig kan ju packas ner redan nu.

• Misty W

Men vad minpadda är trög idag. Andra gången jag lyckas skicka iväg citatet bara.

Jag håller tummarna för dig, så vill vi höra vad du packat ner i kväll ;)

När orde tjejerna titta ut? Eller hade du fått snitt?

• Misty W
    Kpax skrev 2015-01-28 17:44:16 följande:

Ryggfettet är det värsta tycker jag, haha :)

Ja.. Man blir ju stor åt båda hållen så ser gigantisk ut... Men snart är det över ;)
  • Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-01-29 08:21:05 följande:

Nej tyvärr bara 31+1 idag men alla här pratar fortfarande om att jag "gått så långt" och bm som var här inne sa att hon förstod att det var jobbigt för man ser ju framför sig att man är tillsammans på bb och sen åker hem med en gång. Men hon sa att jag kommer att åka hem med två fina bebisar så det ger mig hopp

Äh, va är en BB-väska för världen. Vi bor juni Sverige och har bra sjukvård och tillgång till det mesta.

Det viktiga nu är ju att du vilar så gott som det går och att du och tjejerna mår så bra som möjligt. Och visst 31+1 är tidigt för en bebis men bra kämpat för 2st, så det går nog strålande när dom väl är redo att komma ut.

Stor kram och massa peppande skickas mentalt till dig!
  • Misty W

Nä nu måste gå nog packa den där väskan bara för att ;)

Hämtade min babybox som skickats från babyland. Va inget kul i alls, utom möjligtvis nappen.

Va det någon här i gruppen som hade hämtat nån Box någonstans med en MAM flaska? Den skulle jag gärna vilja ha :) nån som vet vart? Tror det va något apotek.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?