Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Min dotter som är född 06 heter Tyra :) sonen heter Devin, kändes lite roligare än Kevin som jag bestämde redan som 14åring då jag kände en fantastisk människa som hette Kevin.

LillLouise84 skrev 2014-11-18 21:08:31 följande:

Håller med om att det är svårt med namn. Jag vill ha ett namn som funkar utanför landets gränser, men inget jätte vanligt men inte heller något nytt. Om det blir en tjej så ligger Tyra bra till. Jag gillar Ludwig men maken tycker inte om det alls.

• Misty W

Angående föräldraledigheten så kommer jag att gå på semester den 22/12 och sen hoppas jag att jag får gå på graviditetspenningen i mitten på januari. Jag jobbar inom demensvården på ett sjukhem med även psyk och även vissa fysiskt aggressiva boende. Så jag får inne jobba längre än till gravid penningen går igång för min chef plus att hon ville att jag skulle ta ut min semester fram till dess då jag inte haft semester under sommaren.

Jag tror att jag kommer vara hemma på heltid fram till september då jag kommer hoppa in extra på helger & vissa kvällar, om jag inte drar igång och pluggar.

• Misty W

Hej alla mammor!

Vilka fina magar ni har. Själv ser jag ut som en badboll ;) vet inte varför jag går upp så mkt under mina graviditeter, men nu ligger jag på +13kg sen inskrivningen på 87kg i v.26

Hade dessutom gått upp lite innan plus & inskrivning.

Med dottern (2006) vägde jag 86kg vid förlossning och med sonen (2009) så vägde jag 97kg, fast han vägde 5085g då.

Jag hoppas precis som er andra att jag slipper 3 siffriga, men börjar oroa mig nu när min semester (18/12) & graviditetspenning (15/1) närmar sig.

Hur länge till jobbar ni?

Trevlig helg!

• Misty W
    septemberbarn08 skrev 2014-12-06 12:01:21 följande:

Jag är sjukskriven tom 19e december och har semester from 20e december och fram till 13e januari. Sen tror jag att jag har mindre än 10 arbetspass kvar tills jag går på havandeskapspenning (om den blir beviljad). Har du fått beslut om havandeskapspenningen? Hur lång tid tog det isf?

Hittills har jag gått upp 5-6kg, vilket är mer än jag gått upp med tidigare barn i samma vecka (viktuppgången har slutat på 9-10kg då). Mycket märkligt att jag lyckats gå upp såhär mycket med tanke på att jag levt på lite lite yoghurt varje dag i flera veckor nu! Positivt absolut men mycket märkligt:P

Jag har fått mitt beviljat på heltid. Tror det tog knappt 2 veckor från det att jag skicka in tills beslutet kom. Fast dom har. 30dagar på sig.
  • Misty W
    tovemaja skrev 2014-12-06 12:40:36 följande:

i teorin jobbar jag till 16/2 (BF 5/3) men i praktiken jobbar jag sista dagen 6/2... alltså precis en månad innan BF... känns skönt! Är lärare och har ett sportlov som ligger där precis. Vet dock inte riktigt hur jag ska göra med försörjning där sista månaden... kommer inte att vilja söka föräldrapenning innan bebben kommit, så gissar att vi får klara oss på makens inkomst då.

Men kan inte du söka graviditetspenning? Förstår att du inte vill ta ut föräldrapenning i förskott. Semester då?
  • Misty W
    JhjärtaK skrev 2014-12-06 13:36:28 följande:

Här står vågen på 80 kg. Med dottern stod den på 91 kg några dagar innan förlossningen och denna gång utgick jag från ca 71 kg (är 174 cm lång). Denna gång lär nog vågen sluta på mer men hoppas ändå att det inte blir tresiffrigt, var jobbigt nog med en 9:a i början förra gången , psykiska spärrar man hade, hehe.

Jag är 50% sjukskriven sen två veckor tillbaka och blir 100% sjukskriven om två veckor pga tvillinggraviditeten. Skall bli så skönt att kunna vila ordentligt på dagarna.

Bomba på du ;)

Dom där 9:0rna är inte så kul. Jag har alltid gått upp 3-5kg från pluss till inskrivningen så med dom 2 första har jag vägt 70-71kg vid inskrivningen till mina 170cm & nu 74kg vid inskrivning.

Skönt att ha möjligheten att bli sjukskriven vid tvilling graviditeter, men kanske lite segt att gå hemma? Fast har man inte speciellt ont så hittar man ju på massa bra saker att boa med ;)
  • Misty W

Jag väntar snittdatum och ringde upp fsk. Hon jag pratade med sa att dom går efter Bf datumet, inte snitt. Så jag tror att man får pengar fram till det som är bestämt utefter bf.

Nixe skrev 2014-12-13 09:53:03 följande:

Förresten, är det någon som vet hur man gör om man väntar på ett snittdatum? Om man nu inte får ta ut graviditetspenning tio dagar innan beräknad bf och framåt så måste man ju justera ansökan om man får ett snittdatum en vecka innan bf? Usch vad trög jag känner mig...

• Misty W

Hej!

Hur står det till i tråden? Jag har precis som många av er hemsk halsbränna &såg att ni käkar omeprazol. Min fråga är vilken av alla omeprazol ni äter? Jag bara måste ha nått magiskt för mina novalucid hjälper inte alls!

Angående frågan om kön så har vi tagit reda på kön vid alla 3 barnen. Med första va det nog mer för sambons skull men även för att få lite känsla. Graviditeten var inte planerad, vi hade nyss träffats & jag va 29år & precis gått ut gymnasiet.

Med nr2 & 3 så är det mest för relationen med den lille men även för att jag ska hålla mig lugn och hinna planeraoch fixa under tiden då jag lätt får panik när jag inte kan påverka Saker. Lite av ett kontrollfreak helt enkelt.

Jag känner att det är spännande att se vem som döljer sig och hur den lille ser ut, även om jag vet att det ska komma en grabb i mars..

• Misty W

Ok. Dö tackar jag för era svar. Har för mig att vi haft olika på jobbet tidigare, men är nog gravidhjärnan som spökar :) då styr jag mot Apoteket imorgon!

• Misty W
    Mildamilda skrev 2015-01-04 21:34:05 följande:

Hej, är det ok att hoppa in här så här sent? Väntar mitt andra barn beräknat till 25 mars, skulle vara kul att få lite kontakt med andra i samma situation!

Hej och välkommen :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?