Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nu har jag 1000 ganska onödiga frågor om nån känner för att svara..

- vilken termometer använder ni?

-vad har ni köpt/ska köpa som tvål till babyn? Barn olja eller nått annat?

- vilka blöjor kommer ni att använda?

• Misty W

Jag beställde nu på apotea.

Blev en örontemp (våran gick sönder för säkert 4år sedan)

Nagelfil, näsfrida + extra pack med filter, tvättkräm (ha vid blöjbyten hemma) näsdroppar och MAM napp 0-2mån.

Känner att det är dax att börja fundera på att knyta ihop säcken.

Blöjor är svårt. Älskade libro up&ägo (båda mina började använda dessa innan dom va 1år då dom hatade att ligga still vid bytet) men har för mig att med dottern så hade jag Pampers första månaderna.

Tack för era svar, men här är en ny fråga :)

Kommer ni som har egen bil att ha eran bebis i framsätet eller i baksätet? Vi har alltid haft i bak,men nu börjar vi bli lite många och kände att vi kanske birde ha den minsta fram. Har ringt bilmecken för pris på att koppla ur airbagen.

Med alla mina konstiga frågor så kan man ju undra hur jag lyckats med dom 2 barnen jag har, men eftersom den yngsta fyller 6år i april så känns det nästan som om jag är förstagångs mamma ;)

• Misty W

Tack för allas svar på alla frågor.

Jag ska alltså köpa till en rumptermometer till lillebror, jag klarar mig på olja eller ekologisk rapsolja.

Blöjorna är knepigt. Men det lutar mest pt libro då sonen hade det från start och jag tror att dom hade libro på sjukan. Men ska få en förpackning av en kompis så blir väl att pröva det märket.

Ska köpa magdroppar eftersom min lille blir ersättningsbarn.

Tror att jag blivit "hönsigare" med den kommande lille eftersom det dels va länge sen vi hade en baby hemma men också pga att barnen blivit så självständiga och att jag blivit äldre. Man körde mest på och gjorde det man trodde va bäst, vet att jag tyckte det va lite svårare och oroade mig lite mer när 2:a barnet kom. Kanske läser man för mycket och rör sig mer i barnmiljöer där alla tänkbara historier dyker upp.

• Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-02-02 13:32:39 följande:

Nu är jag utskriven och tappen verkar ha återgått till 20 mm som den var i onsdags så läkaren trodde att de skulle stanna inne i många veckor än, whoho! (Även om de såklart inte kunde lova något )

Var på TUL också och tjejerna fortsätter att växa . Tv1 väger ca 1734 g (-10%) och Tv2 ca 1855 g (-4%). Så himla härligt att de börjar närma sig 2 kg och båda har växt ca ett halvt kilo på två veckor! :-O

Fantastiskt, då kan dom växa till sig lite till.

Nu kommer det en fråga till ;) pysventil? Är det något ni köpt?
  • Misty W
    sommarstad skrev 2015-02-02 20:28:54 följande:

Jag har börjat fundera kring barnförsäkring. Vi har gravidförsäkring idag via Trygg Hansa (den som kostar) men inser att nu när det närmar sig att vi måste nog börja fundera på barnförsäkring också. Mina funderingar är just nu:

Jag tycker det är svårt att jämföra försäkringar. Nån som har tips på nån bra sida?

Jag har hört att det är jättesvårt att byta försäkring sen när man gjort sitt val, vet ni om det stämmer? 

När tecknar man barnförsäkringen? 

Hur tänker ni kring detta och ni som har barn sen innan hur valde ni försäkring?

Tyvärr inte så insatt, men både jag och min sambo jobbar kommunalt så vi har all våran försäkring via facket. Tycker att folksam har bra försäkring. Har nu en gravidförsäkring där jag har tillgång till bm dygnet runt via telefon. Sen ringer man in till dom när babyn kommit så går den över till barnförsäkring.
  • Misty W
    Trollunge85 skrev 2015-02-03 07:58:11 följande:

Jag tänker lite tvärtom. Tanken är att vi ska ha bebisen i baksätet just för att jag (eller mannen) inte ska kunna ha möjlighet att reagera på bebisen när den skriker och få för oss att det går att lösa när man är ute på vägarna. Jag är rädd för att tappa fokus på vägen en kort (eller längre) stund för att försöka lösa krisen där och då och riskera att krocka. Inte för att det behöver inträffa men just nu är det så jag resonerar. När det väl är dags kanske jag resonerar annorlunda.

Så har vi tänkt tidigare. Men då vi inte fick in 3stolar i rad i baksätet så såg sambon sin chans att köpa en större bil. Så nu har vi en 7 sitsig så då blev det så praktiskt att om jag mot all förmodan måste åka själv (bor i Sthlm så går ju kommunalt ofta) så har jag den lille nära. Ha laddning med nappar nära till hands. Men om vi åker Böda så är det väldigt enkelt för den som sitter bakom stolen att komma åt och hjälpa till.
  • Misty W
    snö 81 skrev 2015-02-03 09:04:28 följande:

Vi kommer också att ha bebis och en vuxen bak, men om någon av oss kör själv är det smidigt att ha bebisen fram för att kunna fixa med ex napp enkelt.

Dock kan jag inte ha bilstolen fram i min bil pga airbag. Eller jag kan, men det var jävligt dyrt!!!

Det blir så för oss nu. Tydligen har amerikanarna och Chrysler inte kommit på eller för att undvika stämmning inte gjort det möjligt att. Koppla ur airbagen. Så vi får hålla oss borta från ensamkörning.
  • Misty W
    snö 81 skrev 2015-02-03 19:18:27 följande:

På min bil går det, men man måste byta ut hela bältesannordningen och massa annat så det skulle kosta typ 6000:-, känns inte värt det. Vi har ju en stor bil också och där kopplar man ur med nyckeln.

Ja det är sjuka pengar, men jag hade Gärna haft honom framme hos mig eftersom man typ kan gå omkring i en Chrysler Grand Voyager så jag kan helt omöjligt nå honom om jag så skulle vilja. Men borde inte behöva åka så långt mes honom om jag nu måste ta bilen.
  • Misty W

Jag är smäll kåt dygnet runt. Drömmer om det, tänker på det :)

Problemet är bara att varken jag eller sambons illa ha något halvdant sex med magar & gung bara för att. Vi gillar lite mer rörlig aktivitet annars.

Men precis som när man är bakfull och mår illa så äter folk hela tiden på tv. Nu tycker jag att alla har sex hela tiden på tv programmen ;)

Sambons sa att jag måste få ut babyn fortast möjliga så jag inte spricker innan jag kan ha sex igen ;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?