Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-02-12 15:47:09 följande:

Tack :) man måste alltså koka vattnet man blandar med, även fast vi har bra kranvatten? Jag hade först tänkt ha bara tetra men är ju billigare att blanda själv så får läsa på lite om det... Om jag inte varvar, då tänkte jag bara köra tetra, den egna mjölken är ju gratis :P

Ja vi har ju fantastiskt vatten. Jag bor i Sthlm och min sambo jobbar på stockholmvatten och tycker att det är töntigt att man måste koka vattnet innan, speciellt när vi har "vatten i världsklass" haha
  • Misty W
    Astilbe skrev 2015-02-12 18:25:50 följande:

Så, då har man lipat på IKEA också... Min stackars man råkade ju föreslå någonting annat än det som jag skrivit upp på vår inköpslista... Alltså är det bara mina hormoner som helt har flippat ut på sistone? Sedan kan jag verkligen inte gå många meter alls längre utan att få sammandragningar non stop. Har fått leta sittplatser hela IKEA-rundan igenom eftersom sd bara släpper numera om jag sitter ner en stund. Råkade dessutom se hur en annan tjej satt på huk(!!!) för att kolla in om en bottenhylla var avtagbar... Vill bara kunna gå och röra mig igen som en normal människa!!!

Precis så kände jag mig i tisdags. Fast jag var på Ica maxi och storhandlade med hela familjen, för jag kan inte själv längre. Va så jävla arg för nästan allt jag skulle ha va slut fast att jag alltid handlat på tisdag kväll just för att då har allt kommit upp på hyllorna. Jag tänkte bränna ner hela skiten och muttra och blängde på personalen!

Man är bra konstig när hormonerna sprutar!
  • Misty W

God morgon! (Även om det börjar bli betydligt svårare att sova en hel timme i sträck)

Kom precis på mig själv med att ni är en del av morgon rutinen :)

Börjar med att väcka dottern vid 7 & tjata på henne kläder, fixa frukost & skicka henne till skolan.

Drar upp sonen vid 07:45-08:00 & placerar honom i soffan mödans jag fixar en smoothie till honom & kaffe till mig. Glider ner i soffan hos honom med koppen i ena handen och ipaden med er i den andra ;)

Vi måste nästan ha en "efter barnet är född" tråd så man ser er ibland ;)

Nä nu ska vi klä på oss ?ch borsta tänderna så vi kommer i tid till dagis.

Ha en trevlig fredags morgon :)

• Misty W
    snö 81 skrev 2015-02-13 10:13:29 följande:

Hm, man blir så förvirrad :) Jag har hört att man alltid ska koka vattnet även om vi har så bra vatten?!

Vi har också köpt en vattenkokare som värmer till 40 grader och den kanske är bättre för natten än att ha färdigblandat i kylen som man micrar.

Ja, vi får pröva oss fram så får vi se hur vi gör.

Vart hittar man en vattenkokare som man kan välja temperatur på?
  • Misty W
    utökafamiljen skrev 2015-02-13 14:41:08 följande:

Jag har inte alls varit aktiv i tråden men följt varenda inlägg på avstånd! Håller med om att familjeliv och denna tråden är en del av morgonrutinen ;) nu har jag varit hemma och väntat ett bra tag och det börjar bli sjukt långtråkigt. Tänker att jag också vill hoppa in i diskussionerna och vara mer aktiv :) hoppas det är ok ! Ps. Jag är i vecka 36 + 1 i dag..tiden sniglar sig frammåt!!

Välkommen! Jag har varit hemma för länge nu. Gick på semester (hade FÖR mkt sparat) 15/12 & 15/1 gick det över till grav.penning.

Hemskt när man är van att jobba 12 timmar om dagen & vårdar människor, tränar & flänger runt. Men nu är man ensam hela dagarna,
  • Misty W

För övrigt så har jag precis som er andra ett riktigt dåligt humör, taskigt tålamod & det börjar nästan gå över till apati, känsloslö & omotiverad. Igår & idag har jag typ sovit hela dagarna medans barnen varit på dagis & skola.

Men snart är vi i mål tjejer!

• Misty W

Är man inte lite skruvad om man sitter hemma i soffan å tänker på vad man vill tröst äta pga att sambon är på sitt 3:e thaiboxnings pass denna veckan?!

Jag vet ju att om jag hetsäter leder inte det till att jag kan dra på en Thai träning eller ett tungt pass på gymmet! Im pregnent!!

Hormonpsykos i full gång :)

• Misty W

Hallå alla glada! Får önska en happy Valentines Day!

Jag har köpt 2st (gravid förvirrad) bugaboo cameleon (båda begagnade) så nu har jag en vagn för mkt, men kan inte bestämma mig om det faktiskt kan va bra att plocka delar eller som extra vagn osv. Har även 5 set med sufflett, topplock & sittdelstyget (3st i olika blå, 1 burberry med beige sittdel & topplock, en med nått Paul Frank? Mönster.

Alla hjärtans dag firar vi tyvärr inte. Jag personligen skulle älska att bli lite bortskämd, men men. Min mamma kom förbi med lite choklad & gelé hjärtan, och chips från morfar :)

• Misty W
    Kpax skrev 2015-02-14 15:00:03 följande:
    Hahaha, det är ju helt galet! Vad roligt, jag som tyckte jag var förvirrad som råkade köpa två skötväskor... Jag har mörkat mitt misstag, men du måste erkänna ditt antar jag? ;)

Kul med så många topset att byta mellan!
    Haha.. Ja jag va tvungen att ha honom med mig vid köp nr.2 ;)

Första kosta 2000:- & den andra gick på 3000:- . Fick 1000:- i vagn spons från mamma & pappa så då gick det jämt ut med va min sambo la på sitt säsongskort till Dif hockey ;) han la 4000:- på det i höstats.
  • Misty W
    Nixe skrev 2015-02-14 16:08:36 följande:

Näst sista arbetspasset idag. Hoppades på ett lugnt sådant men har fått springa som en tok på en massa akutlarm hela dagen för att väcka liv i en blå bebis utan andning och trösta föräldrar :( nu är jag så trött i kropp och hjärna att jag knappt vet vad jag heter. Hoppas sista passet imorn blir lagom smärtsamt...

Usch, hemskt att behöva se/vara med om bebisar som är blå. Men det är tur att ni finns!

Kämpa på, ett pass kvar!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?