Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-02-16 07:02:13 följande:
    Jag hatar veckorna! Får verkligen ångest under söndagkvällen när jag vet att det är en lång vecka framför mig. Vi gör ju liksom inget särskilt på helgerna men ändå känns det så mycket bättre då än på veckorna. Vet inte vad jag ska göra för att få dagarna att gå, det finns huuur mycket som helst att ta itu med här hemma men jag klarar ju inte av något och det gör mig så frustrerad!
    Jag känner precis som dig! Finns massor man kan göra, men frustrationen över att inte kunna utföra dom blir ju så påtaglig!

Jag önskar att jag kunde sticka/virka/sy. Baka kan jag men det blir inge bra resultat sen jag blev gravid. Kanske är jag själv som är petig.

Vi gör inget speciellt på helgerna heller, men jag börjar känns pressen av att hitta på roliga saker för barnens skull innan lillebror anländer. Så igår bakade jag & sonen (snart 6år) en tårta och firade 2 av hans gosedjur. Bjöd in mormor/morfar & farmor/farfar på fika med ballonger & paket. (Bjuder på en tårtbild bara för att den är färgglad)

Ända roliga jag har med måndagar är att reklambladen från mataffären kommer. Då kan jag planera veckans mat & skriva inköps lista. Tyvärr kan jag inte handla ensam längre men planerandet kan ingen ta ifrån mig!
  • Misty W
    LillLouise84 skrev 2015-02-16 08:05:01 följande:
    Jag skulle vilja gå och lägga mig och vakna i mars. Februari med alla sjukdomar kan vi bara hoppa över. Jag har dottern på dagis måndag-fredag för sista veckan nu, sen blir hon 15 timmars barn. Hur det nu är uträknat att jag ska orka det. För här får man ha barnet kvar på heltid på dagis första månaden hemma sen blir det automatiskt 15 timmars, när jag då kommer vara som tjockast och tröttast.

Det är både ensamt och långtråkigt att vara hemma själv, men att aktivera en 1.8 år gammal tjej är lite mer än jag orkar. Särskilt eftersom hon fortfarande inte sover på nätterna.
    Hos oss har dom 30 Tim/veckan på dagis. På fritids vet jag inte vad som gäller..

Sonen har fått va hemma nån dag här & där nu innan, men tänkte väl köra 9-15/9-16 4 dagar i veckan & en dag ledigt. Men när solen kommer fram kanske man hämtar ännu tidigare eller är ledig mer. Beror lite på hur lillebror är & hur storebror känner. Storesyster kan man tyvärr inte ha hemma eftersom hon går i åk.2 :/
  • Misty W
    Lavish skrev 2015-02-16 08:05:31 följande:

Jag jobbar ju fortfarande så veckorna är ju full fart även om jag gått ner i tid. Eller ja, full fart är väl problemet, tar en jävla tid att ta sig till och från jobb då det är en ganska lång strecka att gå från stationen. 

Jobbar sista dan nu på onsdag och fast jag lagt upp det på detta sätt avsiktligt för att jag hatade att gå hemma och vänta sist så fasar jag för att klara sista dagarna nu. Börjar få svårt att gå (och jag har ett jobb där jag måste gå runt) och ibland får jag kramp i benen så att de typ viker sig. Och så jävla tjock. Aja, snart klar, sen får bebisen verkligen komma. 

Vilken jättefin tårta Misty! 

Jag förstår att du är kluven. Jag hatar att vänta så förstår inte hur jag tänkt.

Jobbar med demens/psyk så ansökte gravpenningen från 15/1, och eftersom jag inte är helt 100 på om jag går tillbaka till mitt arbete så ville jag ta ut all min semester som jag inte tagit ut dom 2 sista åren. Men i efterhand suger det ;)

Hoppas att du får så bra arbetsdagar du kan nu sista tiden!
  • Misty W
    LillLouise84 skrev 2015-02-16 12:47:11 följande:

Lyxigt med 30 timmar. Här har vi 15 timmar upplagt på tisdag-torsdag 9-14. Men grannkommunen har det ännu sämre med måndag-fredag 8-11 för att barnen inte ska få mat och på så sätt kosta mindre pengar.

Oj, 8-11 är ju jätte konstiga tider för barn? Hos oss har dom verksamheten igång 9-15, inom dom tiderna vill dom att barnen skall befinna sig på plats om dom ska vara där.

Min son går sista terminen på dagis nu så jag tror att han mår bättre av att leka av sig och hänga med sina kompisar innan dom börjar skolan. Dom flesta av hans "nära" vänner börjar i en annan skola till hösten. Här delar dom upp efter vilken av dom 2 skolorna man bor närmast.
  • Misty W
    LillLouise84 skrev 2015-02-16 14:10:11 följande:

Här har dagis öppet 6-18. Och då har vi dagistider efter hur vi jobbar. Så vissa eftermiddagar kan jag hämta 15 och då är dottern sista barnet.

Gud va bra tider. Vårt dagis har öppen 6:30-17:30. Vi skulle behövt från 6, men nej. Så jag har fått flexar varje morgon.

Tidigare när dottern började så va det inte många barn kvar efter 15 & även när sonrn börjat och dom gick samtidigt så va det Max 3st syskon par kvar vid 17.

Nu är det minst 7 ungar kvar när man hämtar runt 17. (Jag har inte hämtat så sent sen innan jul, men ni förstår)
  • Misty W

Ser att ni börjar baka..

Har ni tänkt att fixa fika ill gästerna efter babyn kommit eller är ni bullmammor av naturen som alltid har massa gott i frysen? Vad är smidigt att baka & frysa?

Nån som har ett gott och smidigt brödrecept att dela med sig av?

Kommer ni även att förbereda mat som ni fryser in? Vilka maträtter kommer ni att laga?

Jag är så arg på min mini frys för jag kan inte änns storhandla för mer än en vecka i taget.

Men får väl be om att få hyra en hylla i svärmor och i mammas frysar :)

• Misty W
    septemberbarn08 skrev 2015-02-16 15:48:01 följande:

Usch, jag tyckte jag hade en nog tung dag idag och inte blev den bättre nu.. var så sugen på att ha sonen hemma idag från skolan, i vanlig ordning ville han ju inte dit. Lämnade honom ändå och det lär jag nog få ångra nu är jag rädd! Nyss berätta han att en pojke i klassen spytt rätt ut på golvet i matsalen under lunchen:( ringde skolan och frågade och yes, det går magsjuka för fullt där nu:(

Jag ser ingen möjlighet att vi ska klara oss undan skiten så mitt barnmorskebesök imorgon ställer jag in, mitt födelsedagsfirande imorgon kan jag nog också ställa in och likaså turen till Lycksele senare i veckan:(

Är emetofob så ångesten väller över mig nu. Inte blir det bättre när jag vet att dietisten och läkaren sagt redan INNAN graviditeten att det i princip bara krävs en simpel magsjuka för att jag ska behöva bli inlagd med dropp för att min kropp är i så dåligt skick!

JAG ORKAR INTE!

Din stackare! Hoppas verkligen att in klarar er!
  • Misty W
    ebe91 skrev 2015-02-16 15:52:42 följande:

Jag brukar ofta ha något i frysen, men då min sambo äääälskar fikabröd brukar jag endast ha lite åt gången för då äter han inte upp det direkt... Nu efter jul har jag dock bakat mer och börjat fylla frysen, och förbjudit sambon att äta av bjud-fikat ;) har bakat bullar, choclate chip coockies o dumlekakor. Ska försöka göra chokladbollar o drömrulltårta i veckan (dessa glutenfria) o sen får det räcka ;) har även gjort lite matlådor o fyllt frysen med (köttfärssås, hemmagjord pizza, pajer, lasagne, biffar/köttbullar), så frysen börjar bli rätt full men än finns det lite plats över :)

Haha, jag förstår din sambo ;)

Jag brukar baka, men allt måste typ ätas upp direkt eftersom frysen sviker.

Kan du frysa allt du bakat?
  • Misty W
    ebe91 skrev 2015-02-16 17:00:39 följande:

Jo, brukar nästan bara baka sånt som går att frysa in om jag inte bakar för typ ett födelsedagskalas (tårtor etc).. Sen går ju mycket att göra nästan helt klart o frysa in, o sen kanske vispa grädden när det ska serveras :) när jag gör vanlig rulltårta brukar jag ofta ha en klick grädde på, så det fixar jag när det ska ätas :) önskar mig dock en frysbox också, men då vi bor i en 2a finns inte direkt platsen för den just nu ;) o vi har en fullstor frys, så borde väl egentligen klara oss på den...

är vi flytta in här så va kylen/frysen sönder och eftersom vi skulle renovera om köket så köpte vi en billig kyl/frys. Men nu 3år senare utan renovering så är jag less på minifrysen.

Då ska jag klura ut vad jag ska baka och så får vi låna lite plats.

Kanelbullar, vaniljbullar ska jag ha iallafall. Sen får jag väl baka småkakor ;) eller kanske inte är så smart, jag skulle ju övergå till nyttigheter efter snittet ;) fast på en eller två veckor hinner jag nog äta upp allt med lite fika gäster ;)

Jo det gör jag! Och kärleksmums.. Nä nu blev jag sugen på allt möjligt. Får nog rådfråga med familjen innan jag bestämmer mig ;)
  • Misty W

Idag går jag in i v.37 (36+0) och det firas med att dottern ligger hemma i feber. Inte kul för henne alls & imorgon har jag möten hela dagen så måste fixa barnvakt!

Först utv. Samtal på dagis mellan 9:00-9:30

Sen Mvc och sammanfattning 11:30-12:30

Sen ska jag och mannen till banken på möte 15:00, dax att lägga om lånen.

Nu är hon ju snart 9år, så hon klarar ju att vara själv när jag är på dagis, mn känns inte så bra för mamma hjärtat att låta min lilla sjukling vara ensam sen i flera timmar. Måste åka kommunalt till bm och sen hem snabbt innan jag måste åka vidare till banken i stan.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?