Kpax skrev 2015-02-23 10:35:59 följande:
Astilbe :
Det är flera som ska köra ersättning från start, men jag kommer inte ihåg vilka. Jag vill försöka amma, men kommer inte göra det till vilket pris som helst, det verkar finnas många många fördelar med ersättning!
Septemberbarn08:
Men vadå, man är knappast löjlig för att man vill undvika att barnen får magsjuka. SPECIELLT inte när man själv är höggravid. Om du känner att du fixar att ha honom hemma är väl det bara bra.
Misty W :
Ja fy fasen... Jag är så glad att jag inte har barn, och att jag inte jobbar. Fattar inte hur ni andra orkar!
Jag har huvudvärk idag igen, skönt att jag ska till bm imorgon så hon får kolla blodtrycket. Förutom huvudvärk blir jag oftare illamående nu, och självklart är allt tyngre och bökigare för varje dag.
Jag ska ändå försöka röra mig lite mer, det kanske kan skynda på processen?
Du får springa lite i trappor :) men samtidigt sägs det att man vilar igång en förlossning.
Finns väl massa konstiga tips för att få igång det.
- Nån dricka med cayennepeppar & citronsaft som man ska dricka 1liter av.
- färsk ananas i stora mängder
- sex/sperma men det va väl typ en mängd som ca 16 "sprut" för att få tappen att mjukna. Känns kanske lite väl över ambitiös ;)
- springa i trappor
- sova
- hallonblads te ?
En sak vill jag iallafall varna era för om ni skulle läsa eller få tips om recinolja. Ta absolut INTE det! Finns dom som råkat illa ut och även stressat barnet.
Min kompis mamma sa till henne att det va så bra och hon trodde på det och testa. Hennes förlossning gick förfört, hon sprack ordentligt, dom fick slita upp henne för hjärtljyden sjönk, han fick förslitningar i nacken och va tvungen att på sjukgymnastik/massage som bebis.
Han hade tur som klarades sig och är idag 11 tror jag :)
Testa det andra istället ;)