Trollunge85 skrev 2015-02-18 13:29:54 följande:
Jag gjorde det två gånger men det var för att första gången låg jag på deras gränsvärde mellan inte diabetes och oklart. Låg på samma värde två veckor senare så jag har svårare att ta hand om socker nu men jag har inte graviditetsdiabetes. Hos oss gör alla testet oavsett om man tillhör någon riskgrupp eller inte men jag hade troligen aldrig behövt göra det om det inte varit på rutin eftersom jag inte tillhör någon riskgrupp.
Låter konstigt att du skulle få göra ett glukosbelastningstest så här strax innan snitt. Hade väl varit bättre att skicka dig på TUL för då kan de ju se om något är fel betydligt bättre än att kolla om du har diabetes. Oro för magen verkar ju leda till TUL i för alla andra och det borde det göra oavsett om du har ett inbokat kejsarsnitt eller inte. Kan du inte få någon annans utlåtande?
Jag känner lite som dig. Jag har inget som avviker. Eller jo tydligen magen. Men man har inte tagits upp sockret tidigare i någon form av oro. Jag lär ju inte ha 6.5 och inget socker i urinen idag och på fredag morgon så kommer mitt socker slå i taket och jag måste bli insulin behandlad... Helt sjukt ju! Kostar väl att göra Tv-ul, och så oroliga är dom ju inte eftersom dom inte vill ha ut han tidigare. Men förstår inte vad man grundar oron över diabetes i...
Tänkte först be att få prata med läkaren, för min bm gick iväg till henne och läkaren träffade inte änns mig utan togs reliktet ändå.
Sen kände jag att det är snart över och är han stor så får han väl vara det då. Gör deras skit test och sen slipper jag dom!
Idag hatar jag min bm :)