Inlägg från: ManoMani |Visa alla inlägg
  • ManoMani

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej alla blivande mammor :)

tänkte vara med er i denna tråd. Jag är i v. 9. Efter 7 år som jag och min man försökte att bli med barn :). Gjorde en ultraljud 4+3 och en 7+3 och då kunde man se hjärtat- det var då jag kunde tro att jag är med barn och började få känslor- och allt var bra enl. Bm.

Jag har tyvärr gått ner ca 4 kg hittils och var illamående kräkte mycket. Hade inget aptit och så fort åt jag något, spydde jag. 2 dagar i rad kunde jag inte ens dricka och kräkte direkt och detta ledde till att jag fick åka till sjukhuset mitt i natten och få dråpp.

Allt har hänt i London, jag studerade engelska men nu imorgon ska jag flyga till Sverige och är lite orolig om jag klarar av flyget. Är det någon som har hårt om det kan vara farligt att flyga?

<3

• ManoMani
    bb2014 skrev 2014-08-01 16:30:26 följande:

Hoppar också in här! Gravid i vecka 8 (v.7+4) efter IVF (första försöket) Första barnet. Bf 15/3.

Tidigt VUL i nästa vecka hoppas jag. Kliniken öppnar på måndag. Och inskrivning hos BM på Onsdag. KUB någon gång i v.12

Mår fruktansvärt illa. Inte kräkts så mycket. Men bär illamåendet hela tiden. Så har varit lite nere och ledsen. Blir så dubbelt när det är efterlängtat. Men samtidigt svårt att koppla till graviditeten så här tidigt.

Tycker det är jobbigt att det påminner om att ha ångest och att bara ligga hemma när jag inte är på jobbet.

Håller tummarna för att det går över på 4 veckor då vi åker på en långsemester som varit en dröm länge i slutet av v.12.

Men någonstans är jag självklart väldigt väldigt glad :)

Oh jag förstår dig , det är inte lätt. Och alla upplever illamåendet på olika sätt. Jag kräker även jag tittar på en bild på mat., håller näsen och går när jag är ute. Men det har varit 11 dagar som jag kunde inte ens sätta mig och bara lade mig på sängen. Nu kan jag äta men med hjälp av medicin som är mot illamående känslan.

Håller tummarna för dig och hoppas att du blir bra.
  • ManoMani
    mp90 skrev 2014-08-01 16:34:57 följande:

Det går bra att flyga:) grattis till er! Hoppas du mår bättre snart:)

Tack så hemskt mycket :*
  • ManoMani
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 16:49:37 följande:

Låter som du haft det tufft hoppas det vänder för dig snart och att du får må bra.

Ang flyg ska det vara okej fram till v30 så flyg till sverige du :)

Tack så mycket!

Ja det känns tufft faktiskt!

<3
  • ManoMani
    bb2014 skrev 2014-08-01 16:49:28 följande:

Tack!

Ja vissa dagar kan jag inte tänka på mat. Då har det blivit fruktkräm och morötter. Det enda som är neutralt.

Har köpt Postafen och akupressurarmband.

Tänkte testa akupunktur också.

Får prata med BM på onsdag också.

Jag jobbar oregelbundna tider på dygnets alla timmar. Så vissa dagar har det inte funkat alls och jag har fått sjukskriva mig 3 olika dagar. Vilket inte känns så roligt. Men min chef vet vad som pågår.

Jag kan absolut inte tänka mig att göra något nu. Du är stark och hoppas att detta ska slutas så fort så möjligt. Krya på dig och tänk inte på jobbet när du bli sjukskriven. Folk är snälla och förstår mycket!
  • ManoMani
    minisklini skrev 2014-08-01 17:11:00 följande:

Men även fast han kanske misstänkte något sådant så beter man sig inte ens i närheten av det sättet. Så känslig som man är kring en graviditet som det redan är så är det aldrig okej att vara respektlös. Fy! Hoppas verkligen att han har fel och att du blir bättre bemött i framtiden! 

Jag håller med dog angående " vaniljhjärtan"
  • ManoMani
    laila88 skrev 2014-08-19 11:06:58 följande:

Min sambo lämnade precis mig

Klarar inte två barn själv så gör nog abort. Så lämnar gruppen nu. Lycka till alla.

jag blev ledsen och vet inte hur det går för dig :(. Hoppas att du klarar dig och önskar dig lycka till.
  • ManoMani

Är det någon som tar medicin mot kräkningar?

Jag tar Postafen, men är orolig om det kan skada fostret :(...

Jag har astma och tar Avamys och Symbicort, även om läkare säger att det är lugnt är jag fortfarande orolig...

• ManoMani
    Mayahex skrev 2014-08-20 13:41:17 följande:

Jag äter Lergian Comp för att ens kunna lämna lägenheten. I början hjälpte dem inte alls men efter en vecka fick jag någorlunda bra effekt. Är inte orolig för koffeinet, känner flera som har ätit den och deras barn föddes fullt friska. 

Tack för svaret, lycka till ! :)
  • ManoMani
    mp90 skrev 2014-08-20 19:04:42 följande:

Lergigan comp, hade ej överlevt utan de! Tar postafen på kvällen för att få sova i sängen o inte på toa! Jag däckar direkt av postafen, så lergigan comp är bättre på dagen tycker jag:)

Alltså du tar 2 olika tabletter mot kräkning?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?