Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej på er! Jag tänkte att jag kanske får hänga på er här?! Har varit inne i lite olika marstrådar, men det är så stilla så jag tänkte att det vore kul att hänga i en tråd med lite liv.

Jag väntar mitt andra barn med BF 18/3, är i 12+0 idag. Har en dotter som blir 5 år innan jul.

• snö 81

Jag har följt denna tråd ett tag utan att skriva.

Jag gjorde ett VUL igår i v.12+5 och allt såg toppen ut så det känns så skönt.

I mitt landsting får man inte göra KUB och ett fostervattenprov skulle jag ALDRIG göra

• snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-10 13:42:35 följande:
    Åh vilken tur att du fick se :) Blir så avis!

Jag börjar faktiskt känna mig orolig nu (igen), jag var väldigt orolig för missfall fram till v.10, sen så lugnade det sig lite, men nu (går in i v.13 imorgon) så kommer oron tillbaka. 
    Mina symptom är nästan helt borta, känner av i ryggen, men illamåendet, dom ömma brösten och molvärken är som bortblåsta.. 

Jag vet att detta är normalt... Men herregud vad jag blir orolig :(
    Ja, "spökveckorna" är hemska. Man känner sig inte gravid för fem öre.

Jag är fortfarande rätt trött, men annars känner jag mig rätt "ogravid" ändå :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-09-10 13:38:06 följande:
    Skönt att allt såg bra ut! Då är det säkert lättare att andas ut och våga glädjas.

Jag har varit skeptisk hittills, men nu känner jag (utan minsta bevis) att jag ÄR gravid, och att vi kommer bli föräldrar i Mars. :) Vi har tid för RUL 3/10, och längtar verkligen! Är i v 16 (15+1) nu.
    Kan man göra KUB så sent?! Trodde att det alltid gjordes runt v.12-13?!

Hoppas det går bra i alla fall
  • snö 81
    snö 81 skrev 2014-09-10 13:48:12 följande:
    Kan man göra KUB så sent?! Trodde att det alltid gjordes runt v.12-13?!

Hoppas det går bra i alla fall
    Haha, jag läste fel. Du skrev ju RUL :)
  • snö 81
    Teresiat skrev 2014-09-10 19:39:17 följande:

Bjuder på en magbild! Första barnet för oss och ni har pyret fått nytt smeknamn av mig och sambon - bäbbo. Det är ju faktiskt en bäbis där inne även om det känns overkligt.. Känns som att jag har en sjukt framåtlutad livmoder då magen känns enorm för att vara så pass tidigt..

phplLDaoC28197.jpg

Fin mage!
  • snö 81

Jag tog min första magbild imorse 12+6

• snö 81
    Sooli skrev 2014-09-10 22:01:25 följande:

Hej! Tänkte vara med här :). Är 28 år och väntar första barnet. Bor i Linköping. Läste att många har spökveckor och tror jag är där nu. Imorgon går jag in i vecka 13 (12+0). Längtar så till mitt ultraljud på måndag! Kan inte låta bli att vara lite orolig innan jag sett det lilla livet! Här erbjuds alla KUB så vi tackade ja till det.

En fråga. Tog alla urinprov hos BM vid inskrivningen? Systemet var nere men vaknade till liv på slutet så jag kunde lämna blodprover. Tänkte om det glömdes bort.

Ja, jag fick lämna urinprov - tack och lov! Fick efter det veta att jag hade GBS
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-10 22:08:12 följande:
    Åh fin mage :) :)
    Tack! Känns så häftigt när den börjar synas
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-09-11 09:52:23 följande:
    Jag gillar hm mammajeans, eller jag gillade dem som jag köpte under graviditeten med dottern iaf smile1.gif . Tror nästan att hm är den enda butiken som har kvar mammakläder. Sen finns det en bra butik i Sthlm som heter Proud, där har de lite mer "business"-mammakläder också. Jag tänkte gå dit om jag skall upp till Sthlm något i höst.

Sen om kub ser bra ut om en vecka så skall jag gå loss på Zalando.se smile2.gif
    Jag köpte svarta mammajeans från Hm, men efter en tvätt har dom tappat nästan all färg :(
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?