Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skumbollen skrev 2014-10-27 14:25:16 följande:

Då har även jag varit hos barnmorskan, lilltjejen hade 134 hjärtslag per minut. Ni som jan teorierna, stämmer det med flicka? Vår son låg alltid runt 150 slag så jämför man med våra två så är det skillnad. Hb och socker var perfekta :) gött det!

Angående prutning så ska man absolut pruta! Iaf i butik, förra gången vi beställde vagn med alla tillbehör, babyskydd och bas och spjälsäng med madrass. Totalpris 17500kr, frågade om rabatt... Fick 15000, frågade vad priset blev om vi betalade allt på plats istället för att lägga handpenning, fick efter lite knappande ett pris på 13900 :)

Skall absolut göra så igen! :)

Det sägs att det är pojke om det är under 140 och flicka om det är över 140.

När jag väntade dottern stämde det till 100%, men det är ju bara en myt så det var väl slumpen.

Nu är jag helt övertygad om att det är en pojke så de 145 som mättes idag gör att jag blir lite förvirrad :)
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-10-27 14:51:43 följande:
    Haha, ja då stämmer det ju inte alls på mina ungar :) det borde ju varit tvärtom ju :)
    Nej, det finns ju inga som helst vetenskapliga bevis på att det skulle vara så. Så när det stämmer är det nog slumpen, finns säkert lika många som det absolut inte stämmer för.
    Eftersom vi inte tagit reda på kön denna gång så är det kul att spekulera i hjärtljuden iaf :)
  • snö 81
    sommarstad skrev 2014-10-27 17:24:04 följande:

Vet nån om Ullared brukar ha mammakläder? Jag behöver mer kläder men maken har bestämt att vi ska åka till Ullared och shoppa till bebben om nån helg så tänkte att det kanske var dumt att köpa kläder till mig innan vi ska åka dit. :)

När jag väntade dottern 2009 fanns det en del mammakläder på Ullared, men de var inte snygga!!
  • snö 81

Gjorde ett litet collage... Shit vad det växer. Naveln är halvvägs ute redan :)

• snö 81
    Mimipig skrev 2014-10-28 08:40:56 följande:
    Jättefint! Och vilken läcker walk in closet som skymtar i bakgrunden? Min navel kommer också att ploppa så småningom har jag insett nu, även om jag inte är så sugen på det.
    Ja, vi har en riktigt härlig walk-in i sovrummet, nästa magbild kanske kan visa upp mer av den ;)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-28 16:18:24 följande:
    Fin mage smile1.gif min navel ploppade aldrig med dottern utan bara försvann och den är redan på god väg att göra det denna gång också. Har en grund navel så det går fort.
    Jag har också en grund navel, men som tyvärr blir som en knapp utåt vartefter :(

Det är rätt obekvämt när man får utstående navel, allt som tar mot den känns. Sen så är det inte så snyggt med en knapp under tröjan :)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-28 16:18:24 följande:
    Fin mage smile1.gif min navel ploppade aldrig med dottern utan bara försvann och den är redan på god väg att göra det denna gång också. Har en grund navel så det går fort.
    Jag har också en grund navel, men som tyvärr blir som en knapp utåt vartefter :(

Det är rätt obekvämt när man får utstående navel, allt som tar mot den känns. Sen så är det inte så snyggt med en knapp under tröjan :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-29 13:26:37 följande:
    Härligt! Om jag inte blivit flyttad på ul så hade jag också haft halvtid idag, men men på lördag får jag min halvtid. Jag har inte heller haft några rosa moln. Nu ignorerar jag att vågen ens finns och jag kan ibland klara mig utan illamående tabletter. Jag tröstar mig med att jobbet fortfarande går ganska bra, när det blir något väldigt tungt så tar jag hjälp. Det bästa är att jag fortfarande kan spela innebandy en gång i veckan.
    Jag hade också varit halvvägs idag om jag inte blivit flyttad på RUL, men lördag då jäklar :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-29 19:14:48 följande:
    Vi följs åt med lika mycket förflyttning. På måndag ska jag på nytt rul, eftersom mitt rul var för tidigt då jag blev flyttad. Så spännande att se om jag får behålla datumet.
    Ja, det är ju lite roligt att vi följs åt. Spännande att se vad dom säger på måndag. Eftersom den är större och lättare att mäta flyttas du kanske tillbaka igen.

Jag ville inte bli flyttad på RUL med erfarenheten från förra gången, men ynka 3 dagar gör ju ingen skillnad egentligen.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-29 20:14:36 följande:
    Förra graviditeten blev jag flyttad 8 dagar och fick göra två rul den gången också. Men samma bf båda rul. Ändå blev jag igångsatt två dagar innan bf och fick en bebis på mindre än tre kilo. Så jag tror att jag får små barn helt enkelt.
    Jag blev flyttad 9 dagar åt "fel" håll ( från 4:e till 13:e) förra gången och blev sedan igångsatt en vecka över tiden eftersom vattnet var slut och flödet i navelsträngen var dåligt. Ut kom en snustorr och överburen bebis på strax över 3 kg. Med andra ord gör jag små barn :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?