JhjärtaK skrev 2014-11-10 16:33:08 följande:
Ersättning finns på bb så det är ordnat. Men nappflaskor vete sjutton?? Vi gick ner och köpte en i Apoteket som låg i entrén när vi blev så jäkla trötta på den eviga sked- och koppmatningen som ändå inte gav någonting.
Jag ammade dottern tills hon var 1,5 år men i början så fick jag en bröstböld så de var tvungna att skära upp bröstet och dränera det. Dvs troligtvis har jag enbart ett fungerande bröst att amma från och med tvillingar dessutom känns inte det realistiskt alls. Kommer även att vara skönt att någon annan kan ge mat då jag kände mig låst de första månaderna med dottern då hon vägrade flaskan efter någon månad.
Jag tänkte pumpa ut råmjölken och ge den till småtöserna och sedan be om tabletter som gör att mjölken inte rinner till. Måste komma ihåg att fråga min bm om hon tror att jag får tabletterna, vet att några blivit nekade nämligen (amningsgalna barnmorksor, omg säger jag bara...)
Jag trivdes inte heller med amningen efter ett tag. Jag var totalt låst och flaska vägrade hon oavsett vad som fanns i den - ersättning/bröstmjölk.
Då ska jag komma ihåg att ta med en nappflaska för säkerhetsskull. Koppmatning känns onödigt när man ändå inte ska amma sen.
Jag har kollat
fass.se om dom där tabletterna som stoppar mjölken, men jag vet inte om jag vågar ta dom. Biverkningarna är allt ifrån psykos till spelberoende (även hos såna som aldrig spelat innan) :-/